بین الملل

تشکر چارچوب هماهنگی از مواضع حزب دموکرات کردستان در قبال انتخابات زودهنگام

تشکر چارچوب هماهنگی از مواضع حزب دموکرات کردستان در قبال انتخابات زودهنگام

چارچوب هماهنگی شیعیان عراق مواضع حزب دمکرات کردستان و ائتلاف السیاده (دولت) را بر اساس حمایت آنها از “گزینه مشروع” در انتخابات زودهنگام ستایش کرد.

به گزارش آپارات نیوز، چارچوب هماهنگی شیعیان عراق دوشنبه شب در بیانیه ای از مواضع اخیر حزب دمکرات کردستان و ائتلاف سنی “السیاده” (حاکمیت) در مجمع اربیل مبنی بر حمایت آنها از گزینه قانونی در برگزاری انتخابات زودهنگام پس از ایجاد فضای مناسب در کشور تحت نظارت دولت با اختیارات کامل و بازگشت فعالیت نهادهای قانونی، تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: چارچوب هماهنگی بر ادامه مذاکرات خود با همه طرف ها برای اجرای فرآیندهای قانونی در عراق و بازگرداندن نهادها برای انجام وظایف خود و تشکیل دولت با اختیارات تاکید دارد.

چارچوب هماهنگی در پایان بیانیه خود تاکید کرد که تمام تلاش خود را برای ایجاد شرایط مناسب و تضمین مشارکت همه طرف ها به کار خواهد گرفت.

پیش از این، ائتلاف اهل سنت السیاده (حکمیت) به رهبری الخنجر و الحلبوسی و حزب دمکرات کردستان به رهبری بارزانی به عنوان متحدان مقتدی صدر بر اهمیت برگزاری انتخابات زودهنگام پس از تشکیل دولت با تاکید بر اهمیت برگزاری انتخابات زودهنگام تاکید کرده بودند. اختیارات کامل و لزوم ادامه فعالیت مجلس تا زمان برگزاری انتخابات

کارشناسان معتقدند این موضع یاران صدر می تواند به معنای مخالفت آنها با درخواست وی مبنی بر استعفای پارلمان و انحلال آن باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا