عمومیکسب و کار برتر

آشنایی با بهترین دریچه هوای کولر مناسب خانه و اداره

دریچه هوای کولر از پرکاربرد ترین و قدیمی ترین نوع دریچه محسوب می شود. این دریچه از یک قاب آلومینیوم و پره هایی که بایکدیگر موازی هستند ( به صورت عمودی یا افقی ) تشکیل شده است و معمولا در جهت هوای رفت و در مکان هایی با ارتفاع بلند مورد استفاده قرار میگیرد. پره های دریچه کولر قابلیت جهت دهی به جریان هوا را به واسطه پره های متحرک دارا می باشد. می توان در این دریچه ها به جهت کنترل هوادهی هوای خروجی در پشت دریچه، دمپر به صورت موازی و متقابل را نصب نمود.

دریچه کولر از جنس الومینیوم و دارای پوشش رنگ الکترو استاتیک سفید است و باتوجه به نوع کاربرد آن در پروژه ها دارای مدل های مختلفی می باشد. دریچه های کولر به دلیل استفاده اسان و عملکرد بهینه از پرطرفدارترین نوع دریچه محسوب می شود. میتوان این نوع دریچه را در دیوار و یا پیشانی سقف کاذب با کمک پیچ نصب نمود. معمولا جای پیچ ها در دو طرف عرض دریچه تعبیه میگردد. طی این مقاله به بررسی دریچه هوای کولر پرداخته شده و جهت آشنایی با دریچه هوای کولر تا انتهای این مطلب با سایت https://tahviehnazari.ir/ همراه باشید.

آشنایی با بهترین دریچه هوای کولر مناسب خانه و اداره
قیمت دریچه کولر آبی (پلاستیکی، فلزی، هوشمند)

کاربرد دریچه هوای کولر

اصلی ترین هدف این کالا انتقال هوای درون کانال کولر و تغییر و تنظیم جهت باد آن ها است. کاربرد دریچه کولر امروزه به عنوان یک دکوری زیبا نیز می باشد. در سال های اخیر طراحان و معماران در هنگام خرید این محصول برای یک مکان، به نوع و رنگ این وسیله بسیار توجه می نمایند. کاربرد دریچه کولر سقفی و دیواری همانند هم هستند، با این تفاوت که مدل سقفی از بالا هوا را به محیط پخش می کند. نکته ی دیگر اینکه با استفاده از این کالا ما می توانیم در فصل های زمستان به وسیله ی اهرم آن پره هایش را ببندیم و مانع از ورود هوای سرد به محیطمان شویم.

انواع دریچه هوای کولر  دیواری

دریچه کولر از نظر جنس به انواع مختلفی تقسیم می شود که در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد:

  1. دریچه های پلاستیکی یا پلیمری
  2. دریچه های آهنی
  3. دریچه های چوبی
  4. دریچه های آلومینیومی

دریچه کولر پلاستیکی یا پلیمری

دریچه کولر پلاستیکی یا PVC یکی از انواع محصولاتی است که در بازار موجود می باشد . بهتر است برای خرید از این نوع دریچه ها با درپوش زمستانه انتخاب کنید  که دارای درب جهت محافظت ازگرما(خروج گرما از اتاق )، اتلاف انرژی و جلوگیری از مکش معکوس می باشد.  و مثل دریچه های قدیمی دیگر نیاز به نصب آهنربا و کاور پلاستیکی نمی باشد. از مزایا دیگر این دریچه ها قابل شستشو بودن می توان اشاره کرد. از معایب این دریچه ها بالا بودن قیمت می باشد. جنس  این دریچه ها از مواد پلیمری  ABSاست. دریچه های پلاستیکی با پوشش زمستانه زیبایی خاصی به دکوراسیون شما می دهد و بسیار شیک و زیبا می باشد.

دریچه کولر آهنی

دریچه کولر آهنی (یا گالوانیزه) به دو نوع دریچه کولر آهنی ولومی (پشت بلند) که نسل اولیه دریچه ها می باشد و به علت اینکه عمق دریچه زیاد می باشد به پشت بلند معروف شده است  و نوع دوم دریچه کولر آهنی اهرمی(پشت کوتاه)  که نسل دو دریچه ها می باشد و به علت اینکه عمق این دریچه کوتاه می باشد به پشت کوتاه معروف می باشد.

رنگ دریجه های آهنی پودری الکترو استاتیک می باشد. از مزایا این نوع دریچه ها به ارزان بودن آن می توان اشاره کرد. معایب این دریچه ها به علت اینکه در پوش ندارد در فصل زمستان اتلاف انرژی می شود و سرما به داخل محیط وارد می شود که بایستی هر ساله یک کاور پلاستیکی با آهنربا بر روی دریچه بایستی نصب کرد که مقرون به صرفه نمی باشد که بهتر است از نوع دریچه های پلاستیکی خرید کرد.

دریچه کولر چوبی

جنس این نوع دریچه ها از ام دی اف می باشد و زیبایی خاصی به دکوراسیون شما می دهد این دریچه‌ها را می‌توان در انواع طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید کرد. به همین دلیل می‌توانید برای تمام طراحی‌ها و دکوراسیون‌های متفاوت از آن‌ها استفاده کرد. از مزایا این دریچه دارای درب می باشد و از معایب این نوع دریچه می توان گفت که قابل شستشو نمی باشد و در گذر زمان احتمال پوسیدگی دارد.

آشنایی با بهترین دریچه هوای کولر مناسب خانه و اداره

دریچه کولر آلومینیومی

مواد اولیه برای ساخت این نوع دریچه آلومینیوم است. و رنگ آن هم از نوع پودری الکترو استاتیک می باشد این دریچه مشابه دریچه آهنی می باشد و از نطر ظاهر هیچ تفاوتی ندارند ولیکن جنس متفاوت می باشد. از مزایا این دریچه جنس آن می باشد و معایب آن  دارای درب پوش نمی باشد  و قیمت ساخت آن بالا می باشد که بهتر است با این هزینه از نوع دریچه پلاستیکی خرید کنیم.

کدام نوع دریچه هوای کولر برای استخر مناسب است؟

کدام نوع دریچه کولر برای استخر مناسب است؟ کسانی که در ویلا و منازل خود استخر تعبیه می کنند، قطعا نیاز به این کالا دارند. بهترین و مناسبترین متریال جهت به کارگیری و نصب این محیط، دریچه کولر پی وی سی می باشد. این نوع محصول به دلیل پلاستیکی بودنش در برابر آب مقاوم بوده و همیشه سالم می ماند.

تفاوت دریچه‌های چوبی كولر با دریچه‌های پلاستیكی

از مزايای دریچه‌های چوبی درپوش‌دار كولر نسبت به دریچه‌های پلاستيكی می‌توان به موارد زیر اشاره كرد:

  • دریچه‌های چوبی درپوش‌دار كولر را برخلاف دریچه‌های كولر پلاستیكی می‌توان در تمامی سایزهای استاندارد و غیر استاندارد ساخته شوند.
  • دریچه‌های پلاستیكی كولر فقط دارای تك رنگ سفيد می‌باشند كه زياد مورد‌سليقه و پسند معماران و طراحان داخلی برای انتخاب رنگ سفید نمی‌باشد. ولی دریچه‌های چوبی كولر درپوش‌دار داراي 10 رنگ پرمصرف ممبران هستند و دست طراح داخلی و كارفرما برای زیبايی داخلی ساختمان خود بسيار بازتر خواهد بود.

دریچه‌های پلاستیكی كولر در اثر عبور هوای كولر و اتمسفر محیط تغییر رنگ از سفید به سمت كرم و كم‌كم زرد می‌دهند. و بعد از 6 ماه اين مسئله به‌راحتی قابل‌رویت هست. ولی دریچه‌های چوبی درپوش‌دار كولر دارای 5سال ضمانت تغییر رنگ و دفرمه‌شدن در اثر رطوبت می‌باشد.

دریچه‌های پلاستیكی بعد از مدتی به اصطلاح عامیانه پره‌های داخلی آن‌ها خشك شده و شكننده می‌شوند.

آشنایی با بهترین دریچه هوای کولر مناسب خانه و اداره

استعلام قیمت و خرید دریچه هوای کولر از تهویه نظری

تهویه نظری، تولید کننده انواع کانال سازی و دریچه هوا شامل تولید انواع دریچه بازدید کولر، دریچه توزیع هوا، دریچه های کنترل و هدایت هوا، کانال سازی (کانال سازی)، دریچه زیر فن کویل، دریچه خورشیدی، دمپر کانال موتوری، جت نازل، دمپر ضد آتش فیوزی، دریچه ضد انفجار، دمپر کانالی صنعتی، دریچه سقفی گرد تخت آلومینیومی، دریچه هوای رفت اتاق عمل، دریچه کولری، دریچه تایل آرمسترانگ، لوور پادری، دریچه هوا (باران گیر), دریچه خطی، کلاهک دودکش، هود صنعتی، کانال سازی صنعتی , دريچه بازديد تاسیسات، دریچه سقفی چهارگوش كلاف دور باز آلومینیومی است. با برقراری ارتباط امکان بهره مندی از مشاوره رایگان و تهیه …… را خواهید داشت.

سوالات متداول

در این بخش به سوالات احتمالی شما در خصوص دریچه هوای کولر پاسخ خواهیم داد.

دریچه هوای کولر رو از کی بخرم؟

شرکت تهویه نظری با ارائه بهترین دریچه هوای کولر جهت ارائه مشاوره خرید و استعلام قیمت در اختیار شما عزیزان است.

دریچه هوای کولر چیه و چه کاربردی داره؟

دریچه کولر در واقع در انتهای کانال کولر نصب می‌شود که به کمک آن، تهویه منازل در فصول مختلف سال صورت می‌گیرد. به این صورت که در بسیاری از ساختمان‌های نوساز، این مبحث از اهمیت بالایی برخورد است و جزو آپشن‌های اصلی ساختمان برای بالا بردن قیمت آن مطرح می‌ شود.

بهترین فروشنده دریچه هوای کولر توی اصفهان کیه؟

شرکت تهویه نظری دارای فروشگاهی اینترنتی است و با توجه به کیفیت اجناس، قیمت بسیار مناسبی را نسبت به سایر فروشگاه ها در اختیار می گذارد. میتوانید به راحتی از هر جای ایران از این فروشگاه خرید کرده و کالا را درب منزل تحویل بگیرید.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا