عمومیکسب و کار برتر

آشنایی با جدیدترین مدل‌های اینورتر ال اس

در این مطلب از ال اس کالا قصد داریم شما را با چند مدل از انواع سری اینورتر ال اس آشنا کنیم. شرکت LS کره جنوبی اخیرا مدل‌های جدید‌تر و پرکاربرد M100، S100، H100  و G100 را به بازار جهانی عرضه کرده و برخی از محصولات قدیمی‌تر را از خط تولید خود خارج نموده است. در ادامه به توضیح و معرفی این چهار مدل اینورتر خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید!

آشنایی با جدیدترین مدل‌های اینورتر ال اس

اینورتر M100

اینورتر IC5 یکی از مدل‌های اینورتر تک فاز ال اس است که به خاطر سادگی در تنظیمات پارامترها و قدرت بسیار مناسب آن در تزریق گشتاور، در بسیاری از صنایع استفاده می‌شد. از جمله کاربردهای رایج اینورتر IC5 را می‌توان به ماشین آلات خطوط انتقال مثل نوار نقاله، ماردون، زنجیر انتقال و فرهای صنعتی اشاره کرد. همچنین در صنایع سنگ‌بری و چوب‌بری، میکسرهای کوچک، فن‌ها و در برخی موارد جهت راه‌اندازی پمپ‌های ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با تمام قابلیت‌های خوب درایو IC5، امروزه با توجه به طراحی‌های به‌روزتر سایر رقبا از نظر امکانات نرم‌افزاری و پارامترهای دقیق‌تر کنترل برداری، کمپانی LS بر آن شد تا مدل جدیدتری با استفاده از چیپ‌ست‌های به‌روزتر و IGBT های روز دنیا طراحی کند و بتواند پارامترهای کنترلی دقیق‌تر و کامل‌تری را در دسترس کاربر قرار دهد.

اینورتر M100 مدل جایگزین درایو IC5 است که همان کارآیی را با امکانات بیشتری دارد. این درایو در دو تیپ استاندارد و پیشرفته تولید شده که هر کدام از آنها دارای ویژگیهای متفاوتی از هم هستند. اینورتر M100 از رنج 100 وات تا ماکزیمم 2.2 کیلووات به تولید رسیده است. از مهمترین ویژگی‌های M100 می‌توان به بهره‌مندی از 5 ورودی دیجیتال، ولوم داخلی جهت تنظیم تغییرات فرکانس کاری اینورتر، 2 ورودی آنالوگ، یک خروجی آنالوگ و EMC FILTER جهت حذف نویز و هارمونیک‌های ایجاد شده بر روی خط برق شبکه اشاره کرد.

اینورتر G100

اینورتر IG5A یکی از محبوب‌ترین اینورترهای موجود در بازار است؛ محبوبیت اینورتر ig5a این است که از آن هم در رده سه فاز 380 ولت و هم سه فاز 220 ولت که در ایران معمولا توسط برق تکفاز راه‌اندازی می‌شود، تولید شده است. بهره‌مندی از کنترل هوشمند PID، امکان اتصال مستقیم مقاومت ترمز و تزریق گشتاور مطلوب در پروژه‌های نیمه‌ سنگین، باعث استفاده بسیار زیاد از درایو IG5A در صنایع گوناگون شده است. شرکت LS در جهت بروز کردن محصولات خود، اینورتر IG5A را نیز از خطوط تولید خود خارج کرده و سهم بازار این مدل را به درایو به‌روزتر G100 سپرده است.

اینورتر G100 با امکانات ویژه‌تری به عنوان جایگزین مناسبی برای IG5A معرفی شده‌است. برخی از تفاوت‌های G100 نسبت بهIG5A، در طراحی ساخت این محصول است. در واقع مهم‌ترین مزیت این دستگاه، کیفیت تولید و ساخت بردها و المان‌های داخلی آن است؛ به همین دلیل شرکت ال اس کره توانسته برای درایو G100 گواهی و استانداردهای متفاوتی را دریافت کند.

اینورتر S100

اینورتر IS5 یکی از اینورترهای تولیدی شرکت LS در رده سنگین‌کار بود؛ این دستگاه آن قدر در صنعت خوش درخشید که هنوز هم در بسیاری از کارخانجات و صنایع به صورت دائم‌کار استفاده می‌شود. به دلیل ابعاد بزرگ و عدم گستردگی در پارامترها، کمپانی LS کره جنوبی درایو S100 را جایگزین اینورتر IS5 کرد. در واقع مدل S100 یک درایو با کاربری نیمه سنگین و سنگین است که از نظر ابعاد، سایز کوچکتری از فضای تابلو را اشغال کرده و امکانات بهتری نسبت به مدل‌های قدیمی دارد.

اینورتر H100

درایو IP5A یک پکیج کامل جهت راه‌اندازی انواع پمپ‌ها و فن‌ها است. در واقع در IP5A یک سیستم هوشمند PID با قابلیت SLEEP  و WAKE UP شدن قرار دارد و در کنار آن با بهره‌مندی از 4 رله اضافی برای کنترل ۵ موتور کمکی، این درایو را به صورت منحصر به فرد از سایر اینورترهای شرکت LS  جدا کرده است. اینورتر IP5A تنها مدل اینورتر ال اس بود که تا توان‌های بسیار بالای 450 کیلووات نیز به تولید رسیده است.

جایگزین مناسبی که توسط شرکت LS برای درایو IP5A معرفی شده، اینورتر H100 است. در واقع تمامی پارامترهای کنترلی مدل IP5A در درایو H100 بوده و رنج توانی به تولید رسیده اینورتر H100 از توان 750 وات تا 500 کیلووات است.

از اینکه تا انتهای این مطلب از ال اس کالا با ما همراهی کردید، کمال تشکر را از شما داریم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و همچنین بهره‌مندی از مشاوره رایگان کارشناسان ما به فروشگاه اینترنتی ال اس کالا به نشانی WWW.LSKALA.COM مراجعه کنید.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا