اقتصادیکسب و کار برتر

افزایش فروش سایت با دیجیتال مارکتینگ

محتوای این مطلب مخفی کردن

افزایش فروش وب سایت با بازاریابی دیجیتال

یکی از راه های اساسی و زودبازده برای افزایش فروش وب سایت، بهره‌مندی از بازاریابی اینترنتی است. آیا شما برنامه ای برای استفاده از مزایای آن دارید؟ اصلی ترین چالش شما پس از راه اندازی فروشگاه اینترنتی یا طراحی اپلیکیشن موبایل فروشگاهی، تحلیل، بررسی و برنامه چینی برای معرفی برند خود به مخاطبان و افزایش فروش آنلاین خواهد بود. هر حرکت شما می تواند بر روی فروش آن تاثیر بگذارد. شاید باور نکنید که حتی طرز پاسخ شما به کامنت های کاربران هم بر این مقوله موثر است.

افزایش فروش سایت با دیجیتال مارکتینگ

پس مراقب باشید و تا جایی که ممکن است با احترام با کاربران برخورد کنید و اجازه ندهید که هیچ یک از آنها نظر منفی ای نسبت به تجارت شما پیدا کند. علاوه بر رعایت نحوه ارتباط با مخاطبان، ترفندها و اصول بسیار مهم دیگری نیز وجود دارد که حتما باید از آن ها استفاده کرد. همچنین در این زمینه می‌توانید از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ کاربلد مشورت بخواهید.

۱- خدمات سئو و بهینه سازی سایت

خدمات سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، یکی از بهترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال است که در صورت اجرای صحیح و منطبق بر برنامه، منجر به بهبود رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجوگر خواهد شد و توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب خواهد کرد. موتورهای جستجو از الگوریتم های خاص خود برای سنجش کیفیت فروشگاه اینترنتی استفاده می کنند.

سئو با رعایت اصول همین الگوریتم ها به وب سایت شما کمک می کند تا به مرور زمان رتبه بهتری در لیست نتایج جستجو به دست بیاورد. سئو استراتژی پربازده و ارزان قیمتی است که کیفیت سایت شما را بالا می برد. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که سئو معجزه یک شبه نیست، بلکه نیاز به صبوری دارد و قطعا نتایج آن یک شبه حاصل نمی‌شود.

۲- کمپین های تبلیغات اینترنتی

افزایش فروش سایتتبلیغات اینترنتی بخش غیرقابل انکار بازاریابی اینترنتی است. از کمپین های تبلیغاتی برای معرفی برند و سازمان خود استفاده کنید و پیام تبلیغاتی خود را به دست کاربران برسانید. شما می‌بایست به صورت خلاصه و مفید آنچه که نیاز است مخاطبان از محصول و خدمت شما بدانند، به آنها توضیح دهید. از مزایای محصولات و خدمات خود نسبت به رقبای دیگر بگویید و مشتریان را راهنمایی کنید تا اعتماد بیشتری نسبت به شما پیدا کنند.

۳- وبلاگ

ایجاد وبلاگ کمک می کند تا وب سایت شما سریع‌تر در صفحات نخست گوگل قرار بگیرد. هرچند که وبلاگ نویسی به مهارت نویسندگی نیاز دارد اما راه خوبی برای افزایش فروش وب سایت است. شما می توانید از طریق وبلاگ، مقاله های مرتبط با کسب و کار خود را منتشر کنید. اگر نوشته های منظم با کیوردهای مناسب تولید کنید و سایت خود را از لحاظ اصول سئو بهینه کنید، گوگل به طور اتوماتیک سایت شما را در صفحه اول لیست جستجو قرار می‌دهد.

۴- تبلیغات گوگل

شما می توانید با هزینه معقول و بسته به نوع محصول یا خدمت خود، تبلیغ خود را در صدر نتایج جستجوی گوگل در معرض دید مخاطبان بسیار بالایی قرار دهید. با این روش، مطمئنا مخاطبان بسیاری با کسب و کار شما آشنا خواهند شد و میزان فروش محصول یا خدمت شما نیز افزایش خواهد یافت و متعاقب آن سود تجاری چشمگیری به دست خواهید آورد. ما به افزایش فروش وب سایت شما از طریق خدمات تخصصی تبلیغات در گوگل ادوردز کمک می‌کنیم.

۵- شبکه های اجتماعی

برای فروش محصول یا خدمت باید بدانید که کاربران هدف شما در کدام شبکه اجتماعی فعالیت دارند. با شناسایی بستر فعالیت آنها، می توانید در شبکه اجتماعی متناسب با کاربران با آن ها ارتباط برقرار کنید. با این روش شما بیشترین تاثیر ممکن را بر روی کاربر هدف می گذارید و شانس افزایش فروش اینترنتی خود را افزایش می دهید. قبل از شروع تبلیغ در شبکه های اجتماعی مقاله آشنایی با تبلیغات شبکه های اجتماعی و مزایای آن را مطالعه کنید.

۶- بازاریابی ویروسی

کسب و کارها در بازاریابی ویروسی با طراحی و انتشار محتوای جذاب و سرگرم کننده، توجه مخاطبان هدف خود را برمی انگیزند و به صورت غیرمستقیم آن ها را تحریک می کنند تا این محتوا را با دوستان خود به اشتراک گذارند و در واقع سایرین را ویروسی کنند. در واقع محتواهای ما همان ویروس هستند و هدف ما این است که این ویروس به بیشترین مقدار ممکن انتشار یابد. با طراحی و انتشار این نوع محتوا می‌توانیم تبلیغات تاثیرکننده ای انجام دهیم، مخاطب هدف خود را جذب کنیم و فروش اینترنتی خود را افزایش دهیم.

۷ روش فعالیت در دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

شاید تلاش برای تعیین بهترین راه بازاریابی آنلاین برای کسب و کار خود کار سختی باشد. در دیجیتال مارکتینگ روش های زیادی برای افزایش مخاطبان وجود دارد. اگر یاد بگیرید که چگونه از هر یک از این روش ها استفاده کنید، همیشه در دنیای آنلاین دیده خواهید شد.

بیشتر شرکت ها انواع مختلفی از روش های بازاریابی دیجیتال مانند بازاریابی ایمیل، رسانه های اجتماعی و تبلیغات ( PPC ( Pay Per Click را به عنوان بخش عمده ای از استراتژی کلی بازاریابی خود به کار می گیرند.

در این مقاله، به ۷ روش دیجیتال مارکتینگ که باعث بیشتر شناخته شدن برند شما می شود می پردازیم. بعد از خواندن این مقاله خودتان می توانید تعیین کنید که از کدام یک از این روش ها استفاده کنید تا کسب و کار موفق تری داشته باشید.

تفاوت بازاریابی سنتی با بازاریابی دیجیتال چیست؟

در بازاریابی سنتی، ارتباط فروشنده با مشتریان به صورت یک طرفه است. در بازاریابی سنتی، کمپین ها به خوبی برنامه ریزی می شوند و در زمان و مکان دقیق انجام می شوند. مثلا فروشندگان محصول خود را در تراکت ها، بنرها و یا در تلوزیون و… تبلیغ می کنند. تا مردم با دیدن این تبلیغات اگر علاقه داشتند اقدامی را انجام دهند.

در حالی که در بازاریابی دیجیتالی، ارتباط کاملا دو طرفه است. یعنی شرکت ها می توانند با مخاطبان خود صحبت کنند و به حرف های آن ها گوش دهند. در این نوع بازاریابی هم برنامه ریزی انجام می شود. ولی بازاریابی دیجیتالی انعطاف پذیر است و می توان برنامه را نسبت به زمان و مکان تغییر داد.

علاوه براین، همه تعامل ها بصورت آنلاین و عمومی است. یعنی هرکسی می تواند نظرات، انتقاد و پیشنهاد خود را بیان کند و افراد دیگر هم نظرات آنها را خواهند دید.

پس اگر به کسب و کار خود اطمینان دارید این فرصت را از دست ندهید.

۷ روش بازاریابی دیجیتالی برای افزایش فروش

۱. بازاریابی مشارکتی

اگر وقت کافی برای تبلیغ کسب و کار خود ندارید و یا نمی خواهید کسی را فقط برای انجام این کار استخدام کنید و یا اصلا می خواهید تبلیغات اضافی در سایت های دیگر داشته باشید، می توانید از این روش استفاده کنید.

بازاریابی مشارکتی (Affiliate marketing) نوعی بازاریابی است که در آن یک کسب و کار به یک یا تعداد بیشتری شرکت که برای کسب و کار خود به تبلیغات نیاز دارند، تبلیغاتی را انجام می دهند. و به ازای هر بازدیدکننده‌ای که از طریق تلاش‌های آن شرکت‌ها به سایت آن ها آماده باشند، پورسانتی را دریافت می کنند.

به سایت‌هایی مانند Click Bank ،Commission Junction و Epic Advertising نگاهی بیندازید تا ببینید سایر افراد چه چیزهایی را به عنوان محصولات مشارکتی می‌فروشند و بفهمید که آیا بازار خوبی برای محصولات شما وجود دارد یا نه.

این روش به طور برعکس نیز عمل می کند؛ یعنی اگر قصد دارید محصولاتی را به طور آنلاین به فروش برسانید ولی چیزی برای فروش ندارید، می توانید به عنوان یک شریک برای برندهای دیگر ثبت‌نام کنید و برای هر محصولی که به فروش می‌رسانید، حق کمیسیون دریافت کنید.

۲. هزینه به ازای هر کلیک (Pay Per Click)

هزینه به ازای هر کلیک (PPC) یک مدل تبلیغاتی اینترنتی است که برای هدایت ترافیک به وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود و در آن زمانی که روی تبلیغ کلیک می‌شود، تبلیغ‌کنندگان هزینه‌ای را پرداخت می‌کنند.

هزینه به ازای هر کلیک راه بسیار مناسبی برای آن است که تبلیغ شما توسط مردم دیده شود و از آنجایی که شما تنها برای آن دسته از بازدید‌کنندگانی که واقعا روی لینک شما کلیک می‌کنند پول می‌دهید، می‌توانید مطمئن باشید که فقط برای افرادی که علاقه‌مند به محصولات شما هستند هزینه پرداخت کرده‌اید.

ابزاری مانند گوگل ادوردز به شما امکان بررسی کلمات کلیدی مرتبط با محتوای شما را می‌دهد تا بفهمید مخاطبان خاص شما با چه کلمه کلیدی بیشتر سرچ می کنند. گوگل ادوردز با توجه به هزینه ای که می پردازید و رتبه ای که با توجه به فاکتورهای خود برای سایت شما تعیین می کند، سایت شما را به مخاطبان هدفتان نمایش می دهد. ولی اینکه کسی از شما خرید کند یا نه بستگی به کیفیت سایت و محصولات شما دارد.

۳. سئو (SEO)

سئو و بهینه سازی یا search engine optimization، به منظور بهبود عملکرد سایت شما براساس استاندارهای موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از این طریق انجام میگیرد.

فاکتورهای زیادی در سئو سایت شما تاثیرگذارند، از کلمات بکار رفته در متن و محتوا تا لینک‌های ورودی به سایت شما از سایت‌های دیگر. (چک لیست کامل سئو و بهینه سازی)

اگر می خواهید با بالا بردن رتبه سایت خود و قرار گرفتن در صفحه اول جستجو کسب و کار خود را تبلیغ کنید، باید بگویم بعید است که یک شبه این اتفاق بیفتد. سایت هایی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید کلمه های کلیدی که مخاطبان هدف شما آن ها را سرچ می کنند را بررسی کنید و از آنها در در سئو سایت خود استفاده کنید.

سئوی خوب، حاصل کار مداوم است؛ ولی در طولانی‌مدت و زمانی که بازدیدکنندگان با کیفیت، سایت شما را پیدا کنند نتیجه خواهد داد.

سئو و بهینه سازی سایت خود را به ما بسپارید?

4. بازاریابی ویدئویی (Video Marketing)

سعی کنید در هر فرمتی محتوا تولید کنید. سلیقه افراد متفاوت است. مثلا بعضی از مردم دیدن ویدیو را به خواندن کتاب ترجیح می دهند. پس اگر برای محصولات خود ویدیو تهیه نکنید بخشی از مخاطبان هدف خود را از دست خواهید داد. (آموزش ساخت ویدیو)

ویدئو یکی از سریع‌ترین بخش‌های بازاریابی آنلاین از لحاظ رشد است. یوتیوب (YouTube) دومین موتور جستجو پس از گوگل است و قرار دادن ویدئو در آن و بسیاری از سایت‌های ویدئویی دیگر رایگان است.

اگر ویدیوهایی را که ساخته اید در سایت هایی ویدیو قرار دهید و به سایت خود لینک دهید، یک لینک خارجی ایجاد کرده اید که تاثیری زیادی در رتبه سئو شما خواهد داشت.

۵. بازاریابی شبکه های اجتماعی

از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین، تلگرام و … استفاده کنید.  شبکه های اجتماعی پلتفرم های رایگانی هستند که به راحتی می توانید در آن ها محصولات خود را تبلیغ کنید. مزیت دیگر شبکه های اجتماعی این است که این روزها افراد زیادی زمان بسیاری را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند.

سعی کنید در شبکه های اجتماعی مستقیم محصولات خود را تبلیغ نکنید. بلکه با عکس ها، ویدیو ها و بلاگ ها فضای دوستانه و یا آموزشی فراهم کنید تا مخاطبان شما اول شما را بشناسند و بعد آماده خرید از شما شوند.

از راه های دیگر تبلیغ در شبکه های اجتماعی این است که به اکانت های دیگر که طرفداران زیادی دارند پول دهید تا محصولات شما را تبلیغ کنند.

برای داشتن شبکه های اجتماعی پربازدید می توانید از تیم ما مشاوره رایگان دریافت کنید و یا رسانه های اجتماعی خود را به ما بسپارید.

۶. بازاریابی محتوا

محتوا فقط متن نیست! هرچیزی که در سایت خود برای معرفی و تبلیغ و یا آموزش محصول خود تولید می کنید، محتوا نام دارد. محتوای می تواند مقاله، ویدیو، تصویر و یا هرچیز دیگری باشد.

متخصص کسب و کار خود باشید!

اگر وب سایتی برای کسب و کار خود دارید، باید سایت خود را از نظر محتوای مرتبط با کسب و کار خود غنی کنید. یعنی در حدی باشید که وقتی مخاطب هدف شما به سایت شما وارد شد پاسخ سوال خود را بیابد. مطالب خود را همیشه نسبت به اطلاعات روز آپدیت کنید.

فقط متکی به اطلاعات قبلی خود نباشید. همیشه به روز باشید و مطالب جدید را در مورد کسب و کار خود یاد بگیرید. تا همیشه حرفی برای گفتن داشته باشید. (در مورد تولید محتوا بیشتر بدانید)

دنبال راه‌هایی بگردید که محتوای خود را در مقابل چشمان هر تعداد مخاطبی که ممکن است قرار دهید؛ زیرا هر چه بیش‌تر این محتوا توسط افراد مختلف دیده شود، شانس به اشتراک گذاشته شدن آن و دیده شدن آن توسط افراد بیش‌تر افزایش پیدا می‌کند. محتوای خوب به سئوی شما کمک می‌کند.

تیم ما متخصصانی در زمینه تولید محتوا دارد. اگر خودتان وقت کافی برای تولید محتوا برای کسب و کار خود ندارید می توانیم به شما کمک کنیم.

۷. تبلیغات آنلاین

این اصطلاح شامل سایر انواع تبلیغ آنلاین که شما می‌بینید، مانند آگهی‌های بنر و لینک‌های متنی می‌شود. بسیاری از این موارد تحت دسته بندی PPC قرار می‌گیرند؛ ولی به جای آن که روی موتور جستجو باشند، روی سایت‌های دیگر هستند.

یکی از بهترین چیزها در مورد تبلیغات آنلاین این است که اگر بازخورد تبلیغی مثبت باشد، می‌توانید سریع آن را به بخش گسترده‌تری از مخاطبان برسانید و اگر بازخورد آن مثبت نباشد، می‌توانید آن را بردارید یا حذف کنید.

تبلیغ خود را به روز رسانی کنید.

با این حال، معمولا باید آماده باشید تا به طور مداوم تبلیغ خود را تحت بررسی و بهینه سازی دائمی قرار دهید تا این کار به طور درست انجام شود. به دلیل آن که چیزی به نام محیط آزمایشی وجود ندارد، ممکن است مرتکب اشتباه شوید و پول خود را برای تبلیغاتی که مخاطب مورد نظر شما را جذب نمی‌کنند دور بریزید.

مگر آن که مطمئن باشید که چه کار می‌کنید، معمولا بهترین روش آن است که پیش از آن که یادگیری‌های خود را به دنیای وسیع تبلیغات آنلاین انتقال دهید، ابتدا سایر روش‌های ساده‌تر را آزمایش کنید.

در یک یا دو روش بازاریابی حرفه ای شوید.

در نتیجه، ممکن است بهترین راه آن باشد که یک یا دو کانال بازاریابی اینترنت را انتخاب کنید و ابتدا پیش از آن که به مرحله بعدی بروید، مطالب آن‌ها را مطالعه نمایید و در آن‌ها حرفه‌ای شوید.

اگر کاملا در این زمینه مبتدی هستید، شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی ویدئویی (Video Marketing) و وبلاگ موارد خوبی برای آشنایی با این زمینه هستند و اشتباه در آن‌ها تاوان زیادی ندارد.

آن‌ها همچنین اشتیاق زیادی را در شکل بازخورد و نظرات کاربر ایجاد می‌کنند که برای سوال پرسیدن از مخاطبان و دریافت پاسخ مستقیم از آن‌ها بسیار مناسب است.

یک مزیت بسیار بزرگ بازاریابی اینترنتی این است که در آن می‌توانید همه چیز را پیگیری کنید. اگر کاری که انجام می‌دهید را تجزیه و تحلیل کنید، خواهید دانست که در چه جاهایی بیش‌ترین بازگشت سرمایه را دارید و می‌توانید تلاش بیش‌تری در آن ناحیه به خرج دهید و بازگشت سرمایه را بیش‌تر کنید. اولین قانون بازاریابی و مارکتینگ آن است که ارقام خود را بشناسید.

هیچ‌کس برای اولین، دومین یا سومین بار به درستی استراتژی بازاریابی خود را پیدا نمی‌کند. ادامه دهید، پیشرفت خود را پیگیری کنید و انتظار کمال نداشته باشید.

افزایش فروش سایت + راهکارهای کاملا عملی افزایش فروش

خیلی از صاحبان کسب و کارهای آنلاین با سعی و تلاش فراوان سایت خود را راه اندازی میکنند، فروشگاه اینترنتی خود را پر از محصولات مختلف و بعضاً با کیفیت میکنند، مدت ها هم صبر و حوصله به خرج میدهند اما نهایتاً فروشی ندارند.

افزایش فروش سایت مستلزم دانستن مطالبی غیر از مباحث سئو می باشد. دوستان زیادی را از نزدیک دیدم که وضعیت سئو سایت فروشگاهی آنها هم خیلی خوب بوده اما باز هم تجربه خوبی از فروش نداشتند.

یک سایت با کاربرهای زیاد اما بدون فروش!

این واقعا ناراحت کننده است و در موارد زیادی باعث میشود صاحب سایت به کلی کسب و کار اینترنتی خود را رها کند.

گروهی هم سریعاً به این نتیجه میرسند که کسب و کار اینترنتی در ایران فایده ای ندارد، یا بدون داشتن سرمایه یا پارتی! نمیتوان در ایران از اینترنت کسب درآمد کرد.

این باور ها ۱۰۰% اشتباه است…

در این مطلب قصد دارم با بیان تکنیک ها و راهکارهای کاملا عملی به شما توضیح بدم که چطور بدون افزایش کاربر، به کاربران فعلی سایت خود بفروشید. و باعث افزایش فروش سایت خود شوید.

وقتی که بتوانیم به کاربران فعلی خود بفروشیم، افزایش فروش سایت فروشگاهی بتدریج اتفاق خواهد افتاد.

در ابتدا صحبت را با توضیحاتی در ارتباط با اصطلاحات فنی CRO شروع کرده و در ادامه به تکنیک های عملی میپردازیم:

منظور از CRO چیست؟ آموزش بهینه سازی نرخ تبدیل

CRO مخفف سه کلمه ی Conversion Rate Optimization به معنای افزایش نرخ تبدیل است.

هدف CRO افزایش تعداد افرادی است که از شما خرید میکنند اما از بین بیننده های فعلی شما

ما با CRO قصد افزایش ترافیک نداریم، بلکه میخواهیم همین ویزیتورهای فعلی سایت خود را تبدیل به خریدار کنیم.

بیایید یک سناریو را با هم بررسی کنیم:

فرض کنید سایت A روزانه ۱۰۰۰ بازدید کننده دارد، اما فقط ۱۰ نفر از این سایت خرید میکنند

با این حساب نرخ تبدیل در سایت A یک درصد هست

اما اگر سایتی B روزانه ۱۰۰ بازدید کننده دارد و ۱۰ نفر از B سایت خرید میکنند، نرخ تبدیل این سایت ۱۰ درصد است و در واقع وضعیت نرخ تبدیل آن از سایت A خیلی بهتر است.

حالا چطور نرخ تبدیل خود را بهینه کنیم؟

اگر بعد این حساب و کتاب ها شما هم قصد دارید نرخ تبدیل خود را بهینه کنید، جای خوبی آمده اید.

چرا که قصد دارم یکی از جامع ترین و کامل ترین آموزش های CRO به زبان فارسی را خدمت شما دوستان همیشگی ارائه کنم.

در این مجموعه آموزش ها که هم به صورت متن و هم به صورت ویدیو ارائه خواهد شد، میتوانید به صورت قدم به قدم با روش های بهینه سازی نرخ تبدیل آشنا شوید و با دریافت چک لیست های کاملا عملی و قدم به قدم نرخ تبدیل سایت خود یا کاربر خود را بهینه کنید و قدمی مثبت در راستای افزایش فروش سایت فروشگاهی بردارید.

پس پیش به سوی بهینه سازی نرخ تبدیل سایت!

سبدهای خرید رها شده، بررسی دلایل و معرفی افزونه

عبارت سبد خرید رها شده زمانی به کار می‌رود که کاربر محصولی را وارد سبد خرید خود می‌کند ولی پرداخت انجام نمی‌دهد.

جالب است بدانید که طبق تحقیقات انجام‌شده، این حالت بین ۶۰% تا ۸۰% مواقع پیش میاید (منبع)

یعنی بیش از ۶۰ درصد کاربران سایت‌هایی که محصولی برای فروش دارند، محصول را انتخاب می‌کنند، وارد سبد خرید می‌کنند ولی هرگز خرید خود را نهایی نمی‌کنند

این اتفاقی نیست که فقط برای سایت‌ها و شرکت‌های کوچک یا کسب‌وکارهای نوپا اتفاق بیافتد

بلکه حتی شرکت‌های بزرگ دنیا مثل Adobe با ۷۵.۵۰% در سال ۲۰۱۶ و IBM با ۶۸.۹۵% در سال ۲۰۱۵ نیز آمارهای مشابهی را تجربه کرده‌اند(منبع)

اما سؤال مهمی که پیش میاید این است که …

چرا مردم سبد خرید را رها می‌کنند؟

دانستن دلایل نیمه رها کردن سبدهای خرید و به پایان نرساندن فرایند خرید توسط کاربر، می‌تواند به ما کمک کند تا با رفع این عوامل هم به کاربران خود کمک کنیم تا راحت‌تر به محصول موردنظر خود دست بیابند و هم میزان فروش خود (یا سایتی که فرایند بهینه‌سازی نرخ تبدیل آن به عهده ماست) را بهبود ببخشیم

به همین منظور ما به بررسی ۸ عامل مهمی که باعث رها شدن سبدهای خرید می‌شوند می‌پردازیم:

۱. اطلاعات زیادی از کاربر خواسته می‌شود

برای افزایش فروش سایت خود به‌طور کلی چه درزمانی که خریدی انجام می‌شود، چه هر زمان دیگری که فرمی را در برابر کاربر خود می‌گذارید به خاطر داشته باشید که فیلدهای موجود را به حداقل کاهش دهید.

برای مثال فردی را فرض کنید که قصد خرید یک فایل دانلودی را از سایت شما دارد، در زمان خرید نیازی نیست از او آدرس محل سکونت یا کد پستی گرفته شود. وارد کردن اطلاعات در فیلدهای زیاد کار بر را خسته میکند .

با حذف همین کادرهای اضافی می‌توانید بخش قابل‌توجهی از سبدهای خرید رهاشده‌ی خود را نجات دهید.

شما می‌توانید با استفاده از افزونه‌های مختلف میزان فیلدهای خواسته‌شده از کاربر را کم کنید.

افزونه‌ی Woo Checkout For Digital Goods باعث می‌شود تا “فقط” زمانی که محصولی دانلودی است، فیلدهایی که شما تعریف می‌کنید نمایش داده نشوند.

افزونه‌ی Woocommerce Checkout Manager نیز به شما امکان ویرایش فیلدهای صفحه تسویه‌حساب را به‌طورکلی می‌دهد (همم برای دانلودی‌ها هم محصولات فیزیکی)

نکته : هر دو این افزونه‌های داخل “دوره جامع آموزش ووکامرس” آموزش داده‌شده‌اند.

۲. درخواست ساخت حساب

آزمایش‌های متعدد نشان می‌دهد حالتی که در مغز کاربر در زمان خرید کردن وجود دارد، مشابه زمانی است که او در حال درد کشیدن است! پس همان‌طور که قبل گفته شد، ما باید میزان مدت این فرایند را کاهش دهیم چرا که با طولانی شدن آن ممکن است کاربر از خرید خود منصرف شود.

یکی از عوامل آزاردهنده برای کاربر این است که در زمان خرید او را مجبور به ساخت حساب کاربری کنید.

این عامل می‌تواند باعث شود کاربر به‌طورکلی سبد خرید خود را رها کند.

اگر شما هم از وردپرس و افزونه‌ی ووکامرس استفاده میکنید، می‌توانید به‌سادگی به امکان خرید به عنوان مهمان را برای کاربر خود را از طریق بخش تنظیمات ووکامرس فعال کنید و باعث افزایش فروش سایت خود شوید.

۳. هزینه‌های مخفی : برای خرید این محصول هزار تومانی ، ۵ هزار تومان بپردازید! آخه چرا؟

بعد از مقایسه محصول شما با محصولات مشابه رقیبان و بررسی‌های متعدد و فکر و … کاربر بالاخره تصمیم به خرید گرفته است.

گزینه‌های مختلفی که در سبد خرید به آن اشاره کرده‌اید را سنجیده و قیمت محصول را در نظر گرفته و می‌خواهد خرید کند که ناگهان با مبلغ پرداختی متفاوت مواجه می‌شود.

این هزینه می‌تواند مالیات بر ارزش افزوده یا هزینه ارسال یا هر چیز دیگری باشد.

شاید از نظر شما فروشنده این مبلغ کاملاً معمول و عادی هست اما برای برخی کاربران این‌طور نیست و همین عامل می‌تواند باعث انصراف از خرید شود

شما می‌توانید مبلغی ثابت روی تمام محصولات (مثلاً میانگین ۱۰ هزار تومان) خود اضافه کنید و سپس هزینه ارسال را برای تمام محصولات خود رایگان در نظر بگیرید.

یا در زیر بخش قیمت در صفحه محصول به این نکته که هزینه ارسال به مبلغ اضافه خواهد شد اشاره کنید تا به این شکل نرخ رها سازی سبد خرید خود را کاهش دهید.

۴. عدم اعتماد : از کجا معلوم که شما راست میگید؟

اکثر افراد قبل از اینکه محصول را به سبد خرید خود اضافه کنند به این فکر می‌کنند که آیا می‌توانند به این سایت اعتماد کنند یا نه.

اما وقتی شخصی محصول شما را می‌خواهد، تا مدت‌ها در دوراهی خرید یا عدم خرید از شما به سر می‌برد.

در این زمان ممکن است حتی محصول را به سبد خرید خود اضافه هم بکند ولی نهایتاً به خاطر عدم اعتماد از خرید خود پشیمان شود.

استفاده از نماد اعتماد الکترونیک، یکی از راه‌های افزایش اعتماد کاربر است اما تنها راه نیست.

شما می‌توانید با ارائه بخش‌های رایگان از محصول خود، قرار دادن نظرات کاربرانی که از محصول استفاده کرده‌اند و … نیز اعتماد کاربران را جلب کنید.

حتی بعضا در سایت هایی برای جلب اعتماد مشتری و افزایش فروش سایت فروشگاهی خود، در ابتدای ارائه یک  محصول جدید تعداد محدودی از محصول را به طور کاملا رایگان به گروهی از افراد میدهند و سپس از این افراد میخواهند که نظرات خود را کاملا آزادانه در مورد محصول بگویند تا کاربرانی که قصد خرید دارند از این نظرات استفاده کنند.

یکی از دلایل ارائه محصولات رایگان به صورت موقت در سایت هایی مثل فروشگاه اپل یا آمازون نیز، همین امر است.

۵. پیام خطا: برخورد با بن بست

در هر مرحله‌ای از کار، وقتی کاربر پیام خطا می‌بیند چند اتفاق میافتد، اولا اینکه مقداری از اعتماد وی به سایت شما کاسته خواهد شد و دوما اینکه اگر پیام خطا در یکی از مراحل خرید نمایش داده شود کاربر از انجام ادامه فرایند باز می‌ماند و این موضوع به افزایش فروش سایت لطمه میزند.

در نتیجه شما باید به‌طور دائم سایت خود و به‌ویژه مراحل خرید خود را چک کنید تا از وجود انواع خطاها در آن اطمینان بیابید.

همچنین استفاده از هاست هایی که قابل اعتماد بوده و زمان Up Time بالایی داشته باشند می‌تواند باعث کاهش نمایش پیام‌های خطا می‌شود.

۶. صد و یک راه برای خرید

برای افزایش فروش سایت خود، به کاربر روش‌های مختلف خرید ارائه دهید

شاید شخصی با پرداخت کارت به کارت راحت‌تر باشد و شخصی دیگر با پرداخت آنلاین

شاید فردی دوست داشته باشد مبلغ را درب منزل پرداخت کند

سعی کنید تا جای ممکن روش‌های مختلف برای پرداخت را به کاربر ارائه دهید تا به این روش احتمال تکمیل فرایند خریدد را افزایش دهید

به همین سادگی میتوانید افراد بیشتری را به خرید از سایت خود ترغیب کنید

البته توجه داشته باشید هر کدام ازاین راهکار ها نیازمند سازگارهای خاص خود هست

برای مثال ، برای پرداخت درب منزل باید با شیوه کاری شرکت های پست و نحوه پرداخت آنها آشنا باشید و پیشاپیش فکر مشکلات احتمالی مثل عدم حضور مشتری و … را بکنید

۷. گارانتی = خرید با خیال راحت

فرقی نمی‌کند محصول فیزیکی می‌فروشید یا دانلودی یا حتی خدمات ارائه می‌دهید.

باید گارانتی‌های لازم را به کاربر بدهید تا بتواند با خیال راحت خرید خود را انجام دهد.

ارائه بازگشت وجه کامل یکی از بهترین روش‌هایی است که خود ما هم از آن استفاده می‌کنیم.

با ارائه بازگشت وجه کامل کاربر می‌تواند محصول را خرید کند حتی اگر شک زیادی هم داشته باشد، چون قرار نیست هیچ ریسکی اتفاق بیافتد.

نهایتاً در صورتی که محصول مورد نظر وی نبود می‌تواند به‌سادگی تمام مبلغ خود را پس بگیرد و بشدت باعث افزایش فروش سایت می شود.

پس از بیان همچین مسئله ای، عده ای فکر میکنند که ممکن است کاربرهایی پیدا شوند و از این قضیه سوء استفاده کنند.

آیا این شک، درست است؟ بله!

کاملا ممکن است همچین اتفاقی بیافتد.

همانطور که ممکن است وقتی از خانه بیرون میروید خدایی نکرده، کیف شما را بزنند ولی شما باز هم با خود کیف پول میبرید چون کار عاقلانه همین است.

بله ممکن هست که اشخاصی از این قضیه سوء استفاده کنند ولی فراموش نکنید که اکثریت انسان ها عاشق خوبی هستند و اعتماد هم یکی از خوبی هاست.

پس با اعتماد به کاربرانتان هم آنها سود میکنند و هم شما

تجربه این مطلب را ثابت کرده و اگر قبول ندارید روزی به آن خواهید رسید.

۸. صرفاً جهت سرگرمی

یکی از گروه افرادی که باعث افزایش نرخ سبد خرید رها شده در سایت شما می‌شوند، افرادی هستند که از ابتدا هم واقعاً قصد خرید نداشته‌اند.

در مغازه ها هم این گروه، درصد قابل توجهی از بازدیدکنندگان فروشگاه‌ها را تشکیل می‌دهد.

شاید در نگاه اول این افراد به نظر مزاحم بیایند و فکر کنید که نمی‌توان برای تبدیل آن‌ها به خریدار کاری کرد، اما فراموش نکنید که اینجا یک مغازه در یک خیابان نیست، بلکه اینجا یک وب سایت است که می‌توان در آن با روش‌های مختلف کاربر را دنبال کرد تا بالاخره او را تبدیل به خریدار کنیم.

وقتی شخصی داخل سایت شما آمده و محصول را هم به سبد خرید اضافه کرده به‌احتمال زیاد به محصول شما علاقه‌مند‌است.

شما می‌توانید با کمک افزونه‌ای که در انتهای این مقاله به معرفی آن می‌پردازیم، کاربران را پیگیری کنید و با ارسال ایمیل یا تماس با آن‌ها در ارتباط باشید و با این کار باعث افزایش فروش سایت خود شوید.

این‌ها چند عامل مهمی بودند که باعث رها شدن سبد خرید توسط کاربر می‌شوند.

چک لیست بخش اول

در سایت خود، برای افزایش نرخ تبدیل کاربر به خریدار و نهایتا افزایش فروش سایت تمام موارد بالا را لحاظ کنید.

  1. باور کنید برای خرید یک محصول دانلودی حتی یک نام و ایمیل میتواند کافی باشد.
  2. سریعا به تنظیمات (پیکربندی) ووکامرس و سپس زبانه ی تسویه حساب رفته و قابلیت خرید بدون عضویت را فعال کنید.
  3. هزینه های مخفی را از محصولات خود حذف کنید.
  4. با روش های مختلف (نماد اعتماد، ارائه محصول رایگان و …) اعتماد کاربر را جلب کنید.
  5. سایت خود را دائم چک کنید، در خرید هاست خساست به خرج ندهید.
  6. بیش از یک راه خرید برای کاربر قرار دهید.
  7. اعتماد کنید، گارانتی بازگشت وجه صد در صد بدهید (و صد البته به آن عمل کنید!)
  8. کاربرانی را که برای سرگرمی به سایت شما می آیند رها نکنید (در قسمت بعد چگونگی این موضوع را توضیح میدهم)

البته ، بعد از اجرای تمام موارد بالا باز هم تعداد افراد قابل توجهی میمانند که سبد های خود را نیمه خالی رها میکنند.

هنوز هم بخشی از آنها را میتوان تبدیل به خریدار کرد.

به همین منظور در ادامه اموزش افزایش فروش سایت فروشگاهی، به شما افزونه ای فوق العاده را آموزش خواهم داد تا با استفاده از آن نرخ تبدیل خود را خیلی بهتر بهینه کنید.

قسمت دوم آموزش جامع CRO : آموزش کامل افزونه سبد خرید رها شده

حتی اگر که تمام مواردی که منجر به رها سازی سبد خرید می‌شود را هم برطرف کنید باز هم درصد قابل توجهی از افراد سبدهای خرید را رها می‌کنند.

این افراد به‌احتمال زیاد به محصول شما علاقه دارند و می‌توانید با پیگیری این افراد باعث افزایش نرخ تبدیل سایت خود شوید.

طبق گفته برخی کاربران شرکت اپل، یکی از کارهایی که این شرکت انجام می‌دهد این است که اگر شما سبد خریدی را در سایت این شرکت رها کنید، بعد از مدتی با شما تماس می‌گیرند و به شما پیشنهاد تخفیف می‌دهند.

مسلماً این یکی از ایده‌های عالی برای افزایش فروش سایت است.

اما سؤال مهم این است که چطور می‌توانیم کسانی که سبدهای خرید را در سایت ما رها می‌کنند شناسایی و پیگیری کنیم؟

جواب شما اینجاست:

Abandoned Cart Lite for WooCommerce

افزونه Abandoned Cart Lite for WooCommerce یک افزونه رایگان و عالی برای پیگیری کاربرانی هست که سبد خرید خود را رها کرده‌اند.

یک نکته جالب در مورد این افزونه این است که می‌توان از طریق آن ، حتی کاربرانی که در سایت عضو نیستند یا لاگین نکرده‌اند را هم پیگیری کرد!

در این قسمت ویدیو ۱۱ دقیقه و ۲۹ ثانیه ای از پک ۱۵ ساعتی “آموزش جامع ووکامرس” براتون قرار دادم که در آن افزونه ی Abandoned Cart Lite for WooCommerce را به طور کامل آموزش داده ام:

برخی سوالات متداول:

CRO چگونه باعث افزایش فروش سایت می شود؟

CRO به معنای افزایش نرخ تبدیل است. CRO به ما کمک میکند همین ویزیتورهای فعلی سایت خود را تبدیل به خریدار کنیم و باعث افزایش فروش سایت خود شویم.

چگونه فروش سایت را بالا ببریم؟

تمرکز اصلی سایت را بر روی مشتریان خود بگذارید نه خودتان، محتوای کامل و جامع برای کاربران تولید کنید، نیازشان را کاملا پاسخ دهید و مهمتر از همه اعتمادشان را جلب کنید.

www.Tesmino.com

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا