عمومیکسب و کار برتر

پایه گلدان اهنی برای گیاهان آپارتمانی

پایه گلدان چیست؟

هر وسیله ای که از آن برای نمایش دادن گیاهان آپارتمانی و بلند کردن آن از هر سطحی که روی آن نشسته استفاده کرد. استند گلدان فلزی دیجیکالا به عنوان نوعی قفسه طراحی شده و به عنوان یک پایه زیبا برای گلهایی که نه تنها در داخل خانه، بلکه در ایوان ها و بالکن ها رشد می کنند، طراحی شده اند. انواع مختلفی از پایه گلدان برای گیاهان وجود دارد. چوب، آهن فرفورژه، فلز با روکش پودر، بامبو و حتی حصیر از موادی هستند که در ساخت استند گلدان از آنها استفاده می شود. انتخاب پایه گلدان برای استفاده در محیط داخلی می تواند یک فعالیت بسیار سرگرم کننده باشد، زیرا روش های خلاقانه زیادی را برای نمایش گیاهان داخل منزل یا محل کار به وجود می آورد.

پایه گلدان اهنی برای گیاهان آپارتمانی

چه پایه گلدانی را انتخاب کنیم؟

جنس پایه گلدان آهنی که انتخاب می کنید بستگی به جایی دارد که قصد دارید از آن استفاده کنید. پایه گلدان هایی که برای فضای داخلی می توانید انتخاب کنید به دلیل عدم قرار گرفتن در معرض باد، باران و…. بسیار متنوع هستد. در حالی که پایه ها و میزهای گیاهان در فضای باز باید از مواد مقاوم در برابر آب و هوا یا فلز با روکش پودری ساخته شوند تا طول عمر آنها افزایش یابد.

هنگام خرید برای فضای باز، باید تعداد گیاهان مورد نیاز برای نگهداری، وزن مورد نیاز و شرایط آب و هوایی را در نظر بگیرید. این عوامل بر متریالی که پایه گلدان از آن ها ساخته می شوند و همچنین سبک طراحی تأثیر می گذارد. بسیاری از پایه گلدان ها از رزین/ پلاستیک، چوب، فلز و سیمان ساخته می شوند. بهتر است مدلی با ساختار با دوام و پایدار انتخاب کنید و از مدل هایی با پایه باریک بلند اجتناب کنید. زیرا این نوع ساختارها، آنقدر هم که به نظر می رسند، پایدار نیستند و ممکن است به راحتی زمین بخورند.

استند گلدان چوبی

این نوع استندها اگر خیلی بزرگ طراحی نشده باشند به راحتی قابل جابه جایی هستند و به راحتی با دیگر لوازم منزل هارمونی پیدا می کنند. طرفداران این استندها کم نیستند و معمولا از چوب درختانی همچون بلوط، کاج‌، صنوبر‌، افرا و سدرا نیز به دلیل مقاومت و محکم بودن در ساخت آنها استفاده می شود.‌‌ قیمت این استندها با توجه به جنس چوب و اندازه متفاوت هستند. پایه گلدان چوبی طبیعی به خوبی با خانه های سبک مدرن و مینیمالیستی ترکیب می شوند، زیرا بافت و عمق را به فضایی با مبلمان کم اضافه می کنند. برای چیدمان چوب روشن با گلدان های سنگی یا سرامیکی برای خانه ای مدرن انتخاب کنید، در حالی که استندهایی با روکش چوبی تیره برای اتاق هایی با سبک سنتی مناسب هستند.

پایه گلدان چوبی یک گزینه ارگانیک برای فضاهای بیرونی نیز هستند. آنها انواع شرایط آب و هوایی از جمله آفتاب کامل، آفتاب جزئی، گرمای شدید و سرمای شدید را تحمل می کنند. ایده خوبی است که چوبی را که بومی منطقه تان است انتخاب کنید. چراکه این چوب ها به احتمال زیاد قادر به مقاومت در برابر آب و هوای محلی و خطرات آب و هوایی مانند رطوبت، گرما و سرما خواهند بود. به عنوان مثال اگر در منطقه ای با رطوبت بالا زندگی می کنید، می توانید از سرو استفاده کنید که به طور طبیعی در برابر آسیب رطوبت مقاوم تر است. می توانید با رنگ آمیزی یا با ضد آب یا ضد آب و هوا کردن آنها، از پایه گلدان چوبی فضای باز خود محافظت کنید.

استند گلدان فلزی

فلزاتی مانند برنج یا مس جلوه ای مجلل به فضای شما می دهند و می توانند تضاد رنگی جالبی بین بافت سبز و طبیعی گیاه و سطح فلزی روشن ایجاد کنند. البته از کروم، آلومینیوم ، فولاد ضد زنگ نیز برای ساخت استندها استفاده می شود. اما شاید محبوب ترین نوع پایه گلدان فلزی آنهایی باشند که از چدن استفاده ساخته می شوند. پایه گلدان فلزی و قاب فلزی ظاهری باز و دلپذیر ایجاد می کنند که برای خانه های مدرن شهری ایده آل است و به گیاه اجازه می دهد تا در مرکز سبک اصلی قرار بگیرد و به این صورت بر بقیه وسایل اتاق غلبه نمی کند.

پایه گلدان پلاستیکی گل دارای اشکال مختلف بوده و در هر رنگی ساخته می شوند. رزین یا پایه های پلاستیکی در فضای باز، یک گزینه محبوب برای بالکن، عرشه و سایر فضاهای بیرونی هستند. آنها سبک هستند و جابجایی آنها آسان است. این نوع پایه گیاهان در فضای باز بسیار مقاوم هستند. با این حال در شرایط آب و هوایی شدید، پلاستیک یا رزین می تواند شکننده باشد و در صورت برخورد با زمین یا افتادن، ممکن است بشکنند یا خرد شوند. مزایای اصلی پلاستیک قیمت پایین و نگهداری راحت آن است.

استند گلدان سرامیکی و سنگی

هیچ چیز مانند پایه ستون از سنگ مرمر زیبایی ظریف را نشان نمی دهد. گلدانهای مجسمه ای که بر روی پایه گلدان سنگی قرار گرفته اند، حس عظمت را به هر فضای داخلی یا خارجی اضافه می کنند و با خانه های به سبک کلاسیک به خوبی هماهنگ می شوند. استندهای سرامیکی پیچیده و مدرن هستند. برای داشتن ظرافت مدرن، از ترکیب یک گلدان سرامیکی که بر روی یک پایه چوبی نصب شده است می توانید استفاده کنید. یا یک گلدان سرامیکی کم عرض، داخل یک استند فلزی می تواند به طور یکپارچه با خانه های مدرن شهری ترکیب شود.

استند گلدان شیشه ای

پایه شیشه ای به راحتی در فضای داخلی مدرن و معاصر ترکیب می شود. شما باید به استحکام شیشه توجه کنید و به ایمنی فکر کنید، به ویژه اگر بچه های کوچک دارید. به طور معمول پایه گلدان شیشه ای می توانند بار گلدان ها را تحمل کنند و به اندازه کافی پایدار ساخته می شوند.

استند گلدان حصیری

در اشکال و رنگهای مختلف وجود دارند. آنها به راحتی در بیشتر فضاهای داخلی قرار می گیرند و با دکوراسیون هماهنگ می شوند.

چگونه می توان پایه گلدان با اندازه مناسب انتخاب کرد؟

پیدا کردن پایه یا میز مناسب گیاه تضمین می کند که این قطعه با سبک فعلی شما هماهنگ است و می تواند اندازه و وزن گیاهان داخلی و خارجی شما را تحمل کند. برای یافتن اندازه مناسب گلدان، ارتفاع و ابعاد گیاهان خود را در نظر بگیرید. گیاهان مختلف به ارتفاع و عرض متفاوتی رشد می کنند، که بر اندازه پایه مورد نیاز گیاه تأثیر می گذارد. یک قاعده کلی که باید رعایت شود این است که اگر گیاه بلندتر باشد، پایه گیاه باید کوتاه تر باشد. اندازه گیری دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد نحوه ریزش گیاه است. بسیاری از گیاهان در کنار دیگر گیاهان کاشته می شوند تا به سمت زمین فرود آیند و بیانی چشمگیر را ارائه دهند. با این حال، گیاهانی که بیش از 8-5 سانتی متر تا امتداد دارند، باید در یک پایه بلندتر گذاشته شوند تا به بهترین نحو به نمایش درآیند.

انواع پایه گلدان

پایه ها و استندها دارای انواع مختلفی هستند تا بتوانند نیازهای گیاهان را برآورده کرده و با دکوراسیون فضاها مطابقت داشته باشند. برخی از انواع پایه گلدان عبارتند از:

مدل پایه گلدان تودرتو

استندهای تودرتو مجموعه ای از قطعات هستند که به طور طبیعی در کنار هم به صورت نزولی قرار می گیرند. پایه ها را می توان در کنار یکدیگر قرار داد تا فضایی چند بعدی بسازد یا در سراسر یک اتاق پخش شود تا چندین نقطه تمرکز ایجاد شود. پایه گلدان تودرتو را در یک ورودی یا در انتهای یک راهرو با نور خوب کنار هم قرار می دهند تا جلوه ای جسورانه و تأثیر فوق العاده در مهمانان ایجاد کند. یا از استندهای تودرتو با گیاهان بزرگ در حیاط استفاده می کنند تا فضای بهشتی سرسبز ایجاد شود.

مدل پایه گلدان طبقه بندی شده

پایه گلدان طبقه بندی شده نیز راهی عالی برای ایجاد ظاهری چند بعدی هستند. با این حال آنها تنوع پایه گلدان های تودرتو را ارائه نمی دهند. اگر گیاهان متعددی دارید، یک استند گلدان طبقه ای یک راه حل کارآمد ارائه می دهد که می تواند به آزادسازی کف کمک کند و فضای آزاد ایجاد کند. پایه گلدان پلکانی بهترین گزینه برای مناطق کوچک در فضای باز هستند. زیرا به شما این امکان را می دهند که باغ خود را بدون اشغال فضای زیاد گسترش دهید. یک پایه با انواع گیاهان گلدانی و گلهای خوراکی باعث ایجاد محیطی جذاب در فضای باز و یک باغ آشپزخانه کاربردی می شود.

مدل پایه گلدان تنها

یک پایه ساده ترین روش را برای نمایش مجموعه از گیاهان ارائه می دهد. اما در مورد ظاهر، طراحی نیز اهمیت دارد. پایه های گلدان تک و جداگانه می توانند انواع مختلفی از گیاهان را در خود جای دهند تا به ایجاد فضایی چند لایه کمک کنند. گیاهان آپارتمانی منزل خود را روی یک پایه جداگانه قرار دهید و در کنار آنها شمع های معطر، چراغ روشنایی و کتاب بگذارید.

مدل پایه گلدان رومیزی

برای معطوف کردن توجه ها به پایه گلدان نیازی نیست بزرگ باشند. گلدان های رومیزی کوچکتر وقتی با دقت طراحی و در اطراف خانه قرار بگیرند، می توانند تأثیر زیادی داشته باشند. می توانید یک پایه رومیزی به میز کنسول یا قفسه های باز اضافه کنید تا تفاوتی زیبا در دکوراسیونتان ایجاد شود.

مزایای استفاده از پایه گلدان در فضاهای داخلی

  • چندین گیاه را به زیبایی نمایش می دهد.
  • به شما کمک می کند تا گلدان های گل را در سطوح مختلف بچینید و آنها را با هم ترکیب کنید تا گلهای بزرگتر بر گلهای کوچکتر سایه نیندازد.
  • وقتی در خانه قرار می گیرد، در واقع فضای بیرون را به داخل خانه می آورد.
  • تأثیر مثبتی در فضای کوچک ایجاد می کند.
  • به سادگی تغییر گیاهان یا گلدان ها، به روز رسانی تزئینی یا فصلی را آسان می کند.
  • ایجاد یک حس راحتی و طبیعی در جایی که قرار داده شده است.
  • در راههای ورودی از مهمانان استقبال می کند.
  • استفاده از آن در فضاهای بلااستفاده یا به اصطلاح مرده باعث روشنی بخشی و روح دادن به آن فضا می شود.
  • ایده آل برای قرارگیری در آپارتمان
  • مناسب برای فضاهای بالکن، عرشه یا حیاط
  • امکان گروه بندی گیاهان برای آبیاری کارآمد

استفاده خلاقانه از انواع وسایل به عنوان پایه گلدان

از یک پایه گیاهی برای بلند کردن گیاهان پشت مبل یا گوشه اتاق ایده جالبی است. این امر به ویژه در صورتی که گیاه خانگی بزرگ و غول پیکری نداشته باشید موثر است. بالا بردن یک نمونه بیان بیشتری خواهد داشت. اگر پایه گلدان چند طبقه دارید، یک قانون خوب برای نمایش گیاهان از نظر زیبایی وجود دارد: گیاهان بزرگتر را در قفسه های پایینی قرار دهید و قفسه بالایی را برای کوچکترین گیاهان در نظر بگیرید.

اگر می خواهید در اتاقی که دارای نور طبیعی یا کافی نیست استند داشته باشید، یک پایه گلدانی را انتخاب کنید که دارای چراغ باشد. از صندلیهای قدیمی به عنوان استند می توانید استفاده کنید. صندلی را بردارید و گلدانی پیدا کنید که برای فضایی که صندلی در آن قرار داشت مناسب باشد. می توانید صندلی را به دلخواه خود رنگ آمیزی کنید. برای نمایش خلاقانه گیاهان آپارتمانی خود از نردبان با قاب A مانند استفاده کنید. در واقع هیچ محدودیتی برای نمایش گیاهان ندارید. امکانات بی پایان است!

 خرید پایه گلدان آهنی از معمارچوب

معمارچوب یکی از عمده فروشان گلدان و استند در ایران است که گلدان‌های خود را به صورت تک و عمده به فروش می‌رساند. این فروشگاه دارای نمایندگی در استان تهران و کرج می باشد. شما می‌توانید برای خرید پایه گلدان مورد نظر خود را از این فروشگاه با مناسب‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت خریداری کنید. همچنین معمارچوب دارای خدمات خرید غیرحضوری بوده و شما به صورت اینترنتی و از طریق می‌توانید طرح و مدل‌های گلدان‌ها را مشاهده کرده و گلدان مورد پسندتان را سفارش دهید.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا