اقتصادیکسب و کار برتر

MTR در فارکس

تحلیل تکنیکال بر پایه تکنیک RTM

این روش تحلیل در آموزش فارکس یکی از زیر شاخه های پرایس اکشن است شما بعد ازیادگیری این تکنیک میتوانید با تشخیص درست نواحی عرضه و تقاضا، معاملات موفق با ریسک به ریوارد بسیار مناسب داشته باشید، این تکنیک در ظاهر ساده ولی در عین حال پیچیدگی های دارد و  نیاز به تمرین زیاد و مداوم دارد.

اولین الگوی ما RBD (Rally base Drop) می باشد. این الگو بیشتر در تایم فریم های بالا مناسب ترید است و در این الگو شما نواحی عرضه یعنی ناحیه ای که فروشنده ها یا اصطلاحا خرس های بازار در آن ناحیه، سفارش های بسیار زیادی دارند و با رسیدن قیمت به این نواحی ما شاهد ریزش های بسیار خوبی دربازار خواهیم بود.

برای پیدا کردن این ناحیه (RBR) باید درتایم فریم های بالا H1  ,H4 و بالاتر به دنبال ریزش های شدید(DROP) در بازار باشیم، هر جا ریزش را مشاهده کردید بالاترین قله ای که قیمت از آنجا شروع به ریزش کرده است و در واقع یک پیوت ماژور تشکیل شده است و از آن پیوت چرخش شدید قیمت را داشته باشیم ، پیدا میکنیم.

MTR در فارکس

همیشه قبل از تشکیل پیوت ماژور یا نقطه چرخش قیمت یک صعود خوب (ROLLY)داریم و بعد از ROLLY چرخش قیمت رو مشاهده میکنیم ،در این قله ما شاهد این هستیم که همواره قیمت چندیدن بار نوسان داشته و خریدارها و فروشندگان با هم درگیر شده اند و در نهایت فروشندگان برنده این درگیری هستند و قیمت رو شدیدا به پایین میکشند، زمانی که این اتفاق رخ می دهد تعداد بسیار زیادی فروشنده یا seller در همین ناحیه به انتظار هستند که اگر در آینده برای بار دوم قیمت بازار به این ناحیه رسیدسفارش های خود را فعال کنند و دوباره قیمت رو به سمت پایین بیاورند.

بعد از پیدا کردن این نواحی روی Base سفارش SELL LIMIT میگذاریم تا قیمت بعد از برخورد به این ناحیه و فعال کردن سفارش ما به سمت پایین سرازیر شود و ما وارد سود شویم .

Base همان ناحیه ای است که خریدارها و فروشنده ها با هم درگیر شدند و در نهایت فروشندها برنده بازی شدند.برای مشخص کردن دقیق ستاپ هایی که میخواهیم درون آنها معامله کنیم باید بیس ناحیه را همیشه در نظر بگیریم به این صورت که بالاترین نقطه ای که قیمت در بیس به خودش دیده رو به عنوان انتهای ستاپ و برای ابتدای ستاپ هم کندل هایی که Neckline آن ها تقریبا در یک سطح می باشد را در نظر بگیریم.

آشنایی با پرایس اکشن rtm و روش استفاده از آن

امروزه سرمایه‌گذاری در بازارهای مختلف مانند بورس و ارزهای دیجیتال بدون نیاز به کار سخت و طاقت‌فرسا، افراد را به چندین برابر درآمد مشاغل سخت خواهد رساند. برای موفقیت در این زمینه، تنها مقداری سرمایه و استفاده از روش‌ها و استراتژی‌هایی که به تحلیل بازار و پیش‌بینی روند آتی قیمت کمک می‌کنند و البته یک ذهن محاسبه‌گر کافی است! پرایس اکشن rtm یکی از همین روش‌های تحلیل بازار است که بسیاری از سرمایه‌گذاران موفق از آن بهره می‌برند و با تکیه بر عوامل مختلف مالی که بی‌شک در آینده بر سرمایه‌گذاری آن‌ها اثر خواهد گذاشت، ریسک شکست تجارت خود را به کمترین حد ممکن می‌رسانند. اگر شما هم کنجکاو هستید تا درمورد پرایس اکشن به روش rtm و مزایا و معایب آن یا روش استفاده از پرایس اکشن سبک rtm بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

پرایس اکشن rtm چیست؟

پرایس اکشن یک استراتژی مالی است که ویژگی‌های حرکتی قیمت مانند نوارهای قیمت ساده، نوارهای قیمت شکست‌ها، خطوط روند یا کندل‌ها و نوسانات و مواردی از این دست در حوزه سهام، اوراق قرضه، فارکس و… را توصیف می‌کند؛ به عبارت دیگر Price Action یک روش معاملاتی سیستماتیک است که به‌کمک ابزارهای تحلیل تکنیکال و تاریخچه اخیر قیمت‌ها، دیدگاهی روشن و سناریوی مشخصی برای سرمایه‌گذاری به افراد هدیه خواهد داد! از مطرح‌ترین سبک‌های این روش می‌توان به (Inner Circle Trader) ICT و تکنیک rtm یا Read The Market اشاره داشت.

شخصی به نام ایف میانته به همراه برخی همکارانش با معرفی پرایس اکشن rtm سبکی جامع و کارآمد را عرضه کرد که می‌تواند یک سطح پایه را برای سرمایه‌گذاران فراهم کند تا با اتکا بر تحلیل و افکار خود، به نتیجه‌ای مطلوب‌تر برسند. این سبک، براساس منطق عرضه و تقاضا استوار است.

درواقع در این روش حساسیت بالایی به دیدگاه خریداران و فروشندگان وجود دارد و درک نوع بینش سرمایه‌گذاران اصلی و نحوه رفتار و عملکرد آن‌ها و پیام‌هایی که به یکدیگر می‌رسانند، از مهم‌ترین معیارهای تحلیل بازار است؛ به بیانی دیگر پرایس اکشن سبک rtm به معامله‌گر اجازه می‌دهد بدون تکیه بر شاخص‌های فنی و بدون نیاز به اطلاعات و دانش کاملاً تخصصی که فراگیری آن بسیار زمان‌بر و هزینه‌بر خواهد بود، ذهن بازار را بخواند و براساس حرکات واقعی و اخیر قیمت تصمیم‌گیری کند.

MTR در فارکس

روش استفاده از پرایس اکشن rtm

در این تکنیک با بررسی چارت‌ها، محل‌هایی که عرضه و تقاضا افزایش یا کاهش داشته‌اند و علل تشکیل به ‌وجود آمدن آن منطقه و همچنین روند سفارش‌ها و افزایش احتمالی نقدینگی مورد توجه ویژه قرار گرفته تا هجوم یک‌باره افراد یا طردکردن بازار توسط عده زیادی از معامله‌گران در قیمت‌های مشخص را واکاوی و رفتارهای مشابه در آینده را قابل پیش‌بینی کند!

گفتنی است پرایس اکشن به روش rtm براساس ساختارها فعالیت می‌کند و این ساختارها، روندی کلی و درونی را برای معامله‌گران آشکار می‌کنند و هرگز بر پایه اظهارنظر درباره رفتار کاملاً از پیش تعیین شده و روند دقیق و با جزئیات کامل فعالیت نمی‌کند. از آنجا که تکنیک rtm تحلیل‌های مختص به خود را دارد، همچنین تحلیل‌های بنیادی را نادیده می‌گیرد و بخش اعظم توجه خود را بر حرکت‌های گذشته قیمت می‌گذارد، به ابزارهای تحلیل تکنیکال مانند نمودارها، خطوط روند، باندهای قیمت، نوسانات بالا و پایین، سطوح فنی مانند حمایت، مقاومت، تثبیت و… وابسته است.

مهم‌ترین مبنای ساختاری که در این روش تحلیلی استفاده می‌شود، مناطقی است که سفارش‌ها پایان پذیرفته، روند قیمتی نزولی شده و همچنین مناطقی که با اضافه‌شدن سفارش‌ها، قیمت حمایت‌شده و افزایش یافته باشند. مشاهده، بررسی و تحلیل این مناطق، تصویری واضح در ذهن سرمایه‌گذاران از چگونگی روند آتی قیمت و تشخیص معاملات سودآورتر را ترسیم خواهد کرد.

این مناطق که از آن‌ها با عنوان اینگلف و ریجکت نیز نام ‌برده می‌شود، اغلب برای درک صحیح بهتر چارت، بهتر است مکمل هم باشند؛ برای مثال بررسی مناطقی که سطح سفارش‌های پیاپی آن‌ها پایان پذیرفته یا اینگلف شده باشد، برای عموم افراد بسیار دشوار است و تنها باتجربه‌ها از پس تفسیر آن و پیش‌بینی روند آتی برمی‌آیند!

در تکنیک rtm ارزش گره‌های معاملاتی با توجه به ساختار و افزایش و کاهش سفارش‌ها، روند بازه‌های زمانی بالاتر و جابه‌جایی Order ها و… تعیین شده و بیزینس‌من‌ها در بررسی‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلی، به این معیارها توجه ویژه‌ای خواهند داشت تا معیارهایی مانند نحوه ورود و خروج و صرف بازه‌های زمانی و… باید اشاره کرد که ارزش گره‌های معاملاتی در این سبک، در بازه‌های زمانی و اشکال یکسان نیز می‌تواند به‌صورت داینامیک تغییر داشته و با توجه به شرایط، در استراتژی کلی تأثیرگذار باشد.

در این روش، بررسی تاریخچه قیمت‌ها و اثرگذاری‌های دارای خط رفتاری و قابل مطالعه، بعضی از حرکات و ساختارهای مهم را نام‌گذاری و دسته‌بندی کرده‌اند که از مطرح‌ترین آن‌ها می‌توان از ساختارهای برگشتی QM و CP و همچنین ساختارهای ادامه‌دهنده FO، EFO و CP نام برد که در تحلیلگران، آن‌ها را به‌شدت زیر نظر دارند.

مزایای استفاده از پرایس اکشن rtm

استراتژی پرایس اکشن rtm نکات مثبت و متعددی دارد که استفاده از آن در معاملات تجاری، مزایای بسیاری را به همراه خواهد داشت. از مزایای استفاده از این تکنیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·         تحلیل بازار از دید معامله‌گران بزرگ

معامله‌گران بزرگ همواره در زمینه‌های مختلف تجارت، بیشترین تأثیر را بر روند قیمت‌ها و حرکت کلی بازار دارند. آن‌ها بسیاری از کسانی که نظرات خود با را آن‌ها همسو کرده، سودمند و عده دیگری را که مخالف جریان شنا کرده‌اند، متضرر خواهند کرد. تکنیک rtm به شما کمک می‌کند تا از دیدگاه این افراد به چارت نگاه کنید و ساختارها و الگوها را از منظر آنان بررسی کرده تا درک کنید در ذهن آن‌ها چه می‌گذرد و رفتارشان را پیش‌بینی کنید!

·         وجود ساختار و مشخص‌کردن بازه زمانی حرکات قیمت در سطوح مختلف

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های این استراتژی، وجود ساختار و مشخص‌کردن بازه زمانی حرکات قیمت در سطوح مختلف است که امکان تحلیل‌های درست را افزایش می‌دهد. این موضوع می‌تواند الگویی تقریباً واضح را از رفتار بازار منعکس کند و این امکان را به معامله‌گر بدهد که براساس معیاری قابل اتکا تصمیم‌گیری کند. اگرچه بازار هرگز از روندی کاملاً یکسان تبعیت نمی‌کند، وجود الگویی در مقابل شما، احتمال ضرر را تا حد محسوسی کاهش می‌دهد.

·         انعطاف‌پذیری

پرایس اکشن سبک rtm یک آزادی عمل بی‌نظیر را به معامله‌گران هدیه داده و به آن‌ها اجازه می‌دهد به‌جای پیروی کورکورانه از مجموعه‌ای از قوانین ریز و درشت، درباره اقداماتشان تصمیم‌گیری کنند؛ بدین‌ترتیب قابلیت‌های ذهنی و خلاقیت، تفاوت‌ها را رقم می‌زند. البته برخی کارشناسان و سرمایه‌گذاران، چندان از این انعطاف‌پذیری راضی نیستند و این مورد را جزء معایب این استراتژی می‌دانند که در ادامه بیشتر در این باره و دلایل آن‌ها خواهیم گفت.

·         امکان انجام تحلیل و معامله در بازه‌های زمانی بسیار کوتاه

یکی از کاربردی‌ترین نکات مثبت rtm قابلیت انجام تحلیل و تصمیم به معامله در تایم فریم‌های بسیار کوتاه تا ۱۵ ثانیه است که می‌تواند بسیار شگفت‌انگیز باشد؛ البته اجرای این قابلیت منوط به وجود دیتای درست است؛ در غیر این صورت نتیجه دلخواه به دست نخواهد آمد. اهمیت این ویژگی، در معامله‌های روزمره در بازاری که حتی ثانیه‌ها هم می‌توانند تعیین‌کننده باشند، به‌خوبی خود را نشان می‌دهد؛ ثانیه‌هایی که می‌تواند شما را از رقبا پیش بیندازد یا برعکس!

·         وجود ستاپ‌های مختلف

وجود ستاپ‌های تحلیلی بر پایه بررسی بازه‌های قیمتی و ستاپ‌های معاملاتی بر پایه نقدینگی و کاهش یا افزایش سفارش‌ها در بازار را نیز می‌توان از ویژگی‌های مثبت و مهم این استراتژی برشمرد.

·         پتانسیل ترکیب با انواع سبک‌ها

مبحث سرمایه‌گذاری شامل سبک‌ها و روش‌های گوناگونی است که برخی از آن‌ها در تضاد با هم هستند که این مسئله موجب می‌شود شما ناچار یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و ممکن است فرصت‌های دیگر را از دست بدهید! پرایس اکشن rtm دارای انعطاف بی‌نظیری است و قابلیت تطبیق‌پذیری با انواع استراتژی‌های معاملاتی دیگر مانند لنس و البروکس را دارد که می‌تواند بسیار حائز اهمیت و کاربردی باشد.

·         ریسک کم

برخلاف بسیاری از روش‌های تحلیلی، این استراتژی به‌کمک ساختار و منطق کارآمد، ریسک بسیار پایینی دارد و می‌تواند پیش‌بینی‌ها را به واقعیت نزدیک کند. این پرایس اکشن یکی از کمترین میزان‌های ترس و اضطراب در میان سایر روش‌های معاملاتی را دارد که این موضوع در بازار متلاطم سرمایه‌گذاری، اطمینان خاطری دوچندان را از لحاظ روان‌شناختی برای معامله‌گران دارد.

·         یادگیری سریع

یکی دیگر از نکات مثبت تکنیک rtm مدت‌زمان کوتاهی است که برای یادگیری آن لازم است. مراجعه به سایت آکادمی و کتاب پرایس اکشن rtm یا مراجعه به pdf های آن می‌تواند منبع خوبی برای فراگیری سریع این روش باشد؛ البته باید دانست کنار هم قراردادن فایل‌های آموزش و رسیدن به تسلط بالا، انرژی زیادی را می‌طلبد.

معایب استفاده از پرایس اکشن rtm

از معایب پرایس اکشن rtm می‌توان به امکان تحلیل اشتباه به‌کمک اختلالی کوچک در چارت، وجود تعداد زیادی استراتژی‌ و تئوری‌ اشاره کرد که به‌سبب منبع‌باز بودن این روش توسط افراد زیادی ارائه‌ شده و گاهی می‌تواند قابل اطمینان نباشد و حتی متناقض با اصل منطق و قوانین آن تدوین شده باشد. البته یکی از مهم‌ترین مسائلی که کارشناسان هم در قسمت مزایا و هم در معایب این استراتژی از آن نام می‌برند و پیش‌تر نیز به آن اشاره شد، امکان تصمیم‌گیری معامله‌گر با احتمال تفاوت در نتیجه است که به‌سبب تفاوت در وضعیت ذهنی، رفتاری و روان‌شناختی هر فرد رخ می‌دهد؛

به بیانی دیگر هیچ دو معامله‌گری به‌دلیل برداشت متفاوت از قوانین تعریف‌شده و تفاوت در درک تفاسیر و عملکرد ذهنی غیر یکسان، یک پرایس اکشن rtm را به یک شکل تفسیر نمی‌کنند و همین امر، به تفاوت عمده در عملکرد سرمایه‌گذار و اولویت سناریوی وی منجر می‌شود؛ برای مثال اگر سهامی روی ۳۷۰ است و دو معامله‌گر سطح روانی مشابه فرض ۴۰۰ را در نظر گرفته باشند، زمانی که قیمت سهام به ۴۰۰ برسد، ممکن است شخص اول با تصور ذهنی خود به این تحلیل برسد که ممکن است قیمت بالاتر برود؛

درنتیجه از فروش سهام دست نگه‌ می‌دارد و سطح تعیین‌شده خود را به ۴۵۰ تغییر می‌دهد. اگر این امر به واقعیت بپیوندد و قیمت سهام بیشتر شود، او سود بسیار بیشتری به دست می‌آورد. در همین حال ممکن است شخص دوم با فرض معکوس‌شدن روند و کاهش قیمت در آینده، به‌سرعت سهام خود را به قیمت ۴۰۰ بفروشد و به سود مدنظر خود برسد؛ بدون ریسک برای سود بیشتر!

همان‌گونه که مشاهده می‌شود، معاملاتی که براساس تحلیل پرایس اکشن rtm انتخاب شده و تصمیم به انجام آن گرفته می‌شود، توسط ابزارهای تحلیل تکنیکال تا حد زیادی زیر نظر گرفته شده و این مسئله می‌تواند در بحث کمک به معامله‌گر بسیار مؤثر باشد، اما درنهایت خود شخص تصمیم‌‌گیری نهایی را انجام می‌دهد؛ به عبارت دیگر این استراتژی به‌جای اجرای مجموعه‌ای از قوانین سخت‌گیرانه، انعطاف‌پذیری بی‌نظیری را ارائه می‌دهد که بیش از دسته‌بندی در بخش معایب می‌توان به‌عنوان مزیت از آن نام برد!

استفاده از پرایس اکشن rtm برای چه مواردی مناسب است؟

بیشتر معامله‌گران باتجربه و کارشناسان اقتصادی بر این باورند که بازار با تمامی ارتباطات و پیوندهای مالی و اثرگذاری شاخص‌های قابل پیش‌بینی، باز هم از یک الگوی تصادفی پیروی می‌کند و هیچ راه‌کار واضح و سیستماتیکی وجود ندارد که در همه لحظات کارآمد باشد؛ به همین دلیل صاحب‌نظران این حوزه عقیده دارند که بهتر است تکنیک‌های تحلیلی مانند پرایس اکشن rtm به‌جای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت، برای معاملات کوتاه‌مدت یا میان‌مدت استفاده شود؛

از این‌رو بسیاری از سرمایه‌گذاران بر استراتژی‌های معاملاتی مبتنی بر قیمت مانند همین روش تمرکز می‌کنند تا به‌سرعت و در بازه زمانی کوتاه، به سود برسند! با ترکیب ابزارهای تحلیل تکنیکال با تاریخچه قیمت، به‌منظور شناسایی فرصت‌های تجاری ایده‌آل براساس تفسیر خود سرمایه‌گذار، معاملات پرایس اکشن rtm از حمایت زیادی در جامعه معاملاتی و سایر سرمایه‌گذاران برخوردار است. از آنجا که این استراتژی رویکردی به‌منظور پیش‌بینی قیمت و سفته‌بازی است، بسیاری از خرده‌فروشان، آربیترترها، سفته‌بازان و حتی شرکت‌های تجاری که اقدام به استخدام معامله‌گران می‌کنند، از آن بهره می‌برند.

پرایس اکشن سبک rtm یک گزینه ایده‌آل برای استفاده در حوزه‌های گسترده‌ای از اوراق بهادار مانند سهام، اوراق قرضه، فارکس، اوراق مشتقه، کالا و… به شمار می‌رود. البته باید اشاره کرد که بیشتر معامله‌گران باتجربه که معاملات خود را براساس این تکنیک انجام می‌دهند، همواره گزینه‌های متعددی را برای شناخت الگوهای معاملاتی، سطوح ورود و خروج، توقف ضرر و… زیر نظر دارند؛ چراکه معتقدند داشتن تنها یک استراتژی در یک یا چند سهام یا اوراق قرضه، ممکن است فرصت‌های معاملاتی جامع و کافی را ارائه ندهد. معامله براساس پرایس اکشن به روش rtm نکات مثبت بسیار و نکات منفی قابل‌تأملی دارد که می‌تواند در کسب سود بیشتر در شرایط مختلف بازار، به‌شکل انکارناپذیری مفید باشد.

نکات مهم در استفاده از پرایس اکشن rtm

استفاده صحیح از پرایس اکشن rtm می‌تواند به سوددهی بیشتر شما از سرمایه‌گذاری‌تان منجر شود یا حداقل از زیان‌دیدن شما جلوگیری کند، اما استفاده نادرست از آن، بسیار بدتر از استفاده‌نکردن از آن است و می‌تواند خسارات زیادی به بار بیاورد، اما مزایای استفاده از این استراتژی آن‌قدر زیاد است که هر معامله‌گری را ترغیب می‌کند؛ البته تنها با توجه به چند نکته کلی می‌توان به‌صورت صحیح از آن بهره برد و با بهترین نتیجه ممکن روبه‌رو شد. در ادامه به این نکات اشاره شده است:

منبع اصلی فراگیری این روش، دوره‌های خصوصی پرایس اکشن rtm ایف است که علاوه بر محدودیت زیاد برای حضور در این دوره‌ها، هزینه‌های بسیار بالایی را نیز شامل می‌شود، اما یک راه بسیار راحت‌تر و کم‌هزینه‌تر، مراجعه به PDF و کتاب پرایس اکشن rtm است که خود متصدیان سایت آکادمی این دوره منتشر کرده‌اند و می‌تواند ضمن ارائه آموزش جامع و کامل، بسیاری از محدودیت‌ها را نیز کنار بگذارد.

  • این سبک یکی از بهترین و کارآمدترین سبک‌های تحلیلی است؛ البته به شرط اینکه یادگیری از طریق منبع مطمئن باشد و فرایند آموزش به‌صورت صحیح و اصولی انجام بگیرد.
  • درواقع این سبک ادامه مباحث و نظریات پایه است و اگر افراد بدون دانش کافی، مستقیم به آن مراجعه کند، درک درستی از ساختار و قوانین نخواهد داشت؛ پس بهتر است معامله‌گران پرایس اکشن rtm را برای شروع انتخاب نکنند و ابتدا به سراغ دوره‌هایی چون تکنیکال کلاسیک یا تکنوپرایس بروند.
  • با توجه به شرایط ذهنی مانند قدرت یادگیری و شرایط محیطی نظیر امکان دسترسی به منابع معتبر، مدت و نحوه یادگیری این روش برای افراد مختلف متفاوت است، اما درمجموع می‌توان اظهار داشت که برخلاف نظر بسیاری، این فرایند چندان سخت نیست و تنها به صرف مقداری انرژی مضاعف نیاز دارد!
  • با همه این اوصاف، به نسبت زمان و انرژی‌ای که برای یادگیری این سبک صرف می‌کنید و به نسبت میزان سختی یا سهولتی که هنگام تسلط بر آن تحمل می‌کنید، در مقایسه با بسیاری از استراتژی‌های دیگر، خروجی بسیار بهتری را دریافت خواهید کرد.

سخن پایانی

تئوری‌ها و استراتژی‌های زیادی در معاملات پرایس اکشن rtm وجود دارد که ادعای نرخ موفقیت بالا دارند، اما معامله‌گران باید هوشیار باشند؛ چراکه تنها موفقیت‌ها خبرساز می‌شوند و این ممکن است همه ماجرا نباشد! سرمایه‌گذاری تجارتی است که پتانسیل کسب سودهای چشمگیری دارد و همین موضوع، معامله‌گر را موظف می‌کند به وضوح درک کند، به‌درستی تصمیم گیرد و حتی در بدترین شرایط، بهترین انتخاب را داشته باشد. در این میان استراتژی‌های مختلف معاملاتی می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

مرجع مقاله:

https://itsca-brokers.com/forex/forex-training/

سعید محمدی

سعید محمدی یکی از مشاوران مالی و مدیران وبسایت ایتسکا است که همزمان به عوان مشاور با سازمان های غیر انتفاعی نیز فعالیت میکند. در حال حاضر، مدیریت وبسایت ایتسکا، حقیقت سنجی محتوا در وبسایت های مالی و همچنین آموزش های خصوصی در خصوص بازار های مالی، از فعالیت های اصلی سعید است.
دکمه بازگشت به بالا