عمومیکسب و کار برتر

دلایل استفاده از سرور اختصاصی یا سرور مجازی

تفاوت سرور مجازی با سرور اختصاصی چیست؟

ممکن است مدتی پس از اینکه سایت خود را بر روی یک سرویس اشتراکی بار گذاری کرده اید؛ با کندی سرعت آن مواجه شوید. یا از طرفی دیگر با توجه به خزشی که در صفحات سایت وجود دارد. ترافیک بالایی از سمت سرور میزبان به آن وارد میشود. اما ممکن است بر روی سایت قطعی ها پی در پی را مشاهده کنید. با بررسی این عوامل می توانید با مدیر شرکت ارائه دهنده خود مانند مشکل خود را در میان بگذارید و به شما می گویند آیا سایت شما نیاز به تغییر دارد یا نه و نوعی دیگر از سرور اختصاصی را به شما پیشنهاد می دهند.

تفاوت قیمت سرور HP مجازی و اختصاصی؟ سرور HP DL380 G10 در دو نوع اصلی سرور اختصاصی مجازی و سرور اختصاصی ارائه میشود؛ که با توجه به نیاز وبسایت شما از جهت عملکرد، قدرت سخت افزاری و هزینه پکیج های مختلفی از سوی شرکت هاستینگ سرورکلیک برای شما ارائه میشود. در میان انواع سرورهایی که وجود دارد ما می خواهیم در این بخش از به بررسی اختلاف سرور مجازی و سرور اختصاصی می پردازیم. برای بیان اختلاف این دو سرور می توان گفت که از نظر قیمت تهیه میزبان مجازی کم تر از سرور اختصاصی است.

سرور اختصاصی منابع بسیار بالایی در مقایسه با سرور مجازی دارد. در نهایت این میزبان در برخی مانند برق و یا در دیگری مانند کارت شبکه با دیگر ماشین ها مشترک است. در مقابل سرور اختصاصی هیچگونه اشتراکی وجود ندارد. نصب سیستم عامل های مورد نظر بر روی سرور مجازی وابسته به تصویر هایی از آنها است که در میزبان قرار داده شده است. در صورتی که در امکان نصب تمام نسخه های سیستم عامل وجود دارد.

دلایل استفاده از سرور اختصاصی یا سرور مجازی

تفاوت سرور مجازی و فیزیکی چیست؟

همان طور که گفته شد سرورهای اختصاصی را می توان به ماشین های مجازی کوچکتر تقسیم کرد و از هر کدام برای یک عملکرد استفاده نمود. در صورتی که در سرور مجازی این موضوع امکان پذیر نیست. در صورت بروز هرگونه مشکل و اختلال، انتقال به سرور دیگر در سرورهای مجازی خیلی سریع تر از سرور اختصاصی است. در این زمینه انعطاف پذیری بهتری دارند و به راحتی به سرور دیگر منتقل میشوند. قدرت سخت افزاری در سرور اختصاصی به دلیل عدم اشتراک و محدودیت های منابع مانند: پردازنده، حافظه اصلی و فضای ذخیره سازی اطلاعات افزایش پیدا می کند.

با عدم دسترسی بقیه کاربران به سرور اختصاصی امنیت بالاتری برای اطلاعات آن وجود دارد. پهنای باند خصوصی بیشتری در میزبان اختصاصی ارائه میشود. تفاوت بین سرور مجازی و سرور اختصاصی: در این مقاله از می خواهیم درمورد سرور و کاربرد های آن، ؟ سرور اختصاصی چیست؟ مزیت های سرور اختصاصی و کاربرد های آن همچنین درمورد اختلاف بین سرور مجازی و سرور اختصاصی برای شما کاربران عزیز توضیح دهیم. قبل از اینکه بخواهیم درمورد تفاوت و برای شما بگوییم، بهتر است یک مفهوم کلی در رابطه با سرور و کاربرد های آن و انواعی که دارد برای شما عزیزان بگوییم. اگر می خواهیم به تازگی یک سایت جدید راه اندازی کنید، به شما پیشنهاد می کنیم تا انتهای سرورکلیک با ما همراه باشید.

تفاوت سرور مجازی با سرور اختصاصی چیست؟

سرور ها کامپیوتر های بسیار بزرگ و قدرتمندی هستند که وظیفه آن ها پشتیبانی از وب سایت شما می باشد. همان طور که در مقاله های قبلی سرورکلیک برای شما گفته بودیم، برای اینکه بتوانید اطلاعات و فایل های مربوط به سایت خود را ذخیره و نگه داری کنید، نیاز به فضایی برای نگه داری آن ها خواهید داشت که ب این فضا، هاست می گویند.

سرور ها به دلیل اینکه بسیار بزرگ هستند به قسمت های کوچک تری تقسیم شده اند که به هر یک از آن ها هاست می گوییم که میزبانی یک سایت را بر عهده گرفته اند. البته ها دارای انواع مختلفی هستند که شما می توانیم با توجه به نوع سایتی که ایجاد کرده اید و میزان اطلاعاتی که دارید، آن را از شرکت خدمات هاستینگ سرورکلیک سفارش و خریداری کنید. سرور ها به دلیل اینکه به صورت 24 ساعته و به صورت همیشگی به یک اینترنت پرسرعت و قدرتمند متصل هستند می توانند قابل اعتماد باشند. سرور ها قابلیت ارتقاع منابع سخت افزاری و نرم افزاری را دارند و امنیت بالایی دارند. Server ها قدرت پردازش و محاسباتی بسیار بالایی دارند و عملکرد بسیار قوی دارند.

فرق سرور مجازی و سرور اختصاصی

در این مقاله از می خواهیم درمورد سرور و کاربرد های آن، سرور مجازی چیست؟ و چه کاربردهایی دارد؟ سرور اختصاصی چیست؟ مزیت های سرور اختصاصی و کاربرد های آن همچنین درمورد تفاوت سرور مجازی و سرور اختصاصی برای شما کاربران عزیز توضیح دهیم. سرور ها کامپیوتر های بسیار بزرگ و قدرتمندی هستند که وظیفه آن ها پشتیبانی از وب سایت شما می باشد. همان طور که در مقاله های قبلی سرورکلیک برای شما گفته بودیم، برای اینکه بتوانید اطلاعات و فایل های مربوط به سایت خود را ذخیره و نگه داری کنید، نیاز به فضایی برای نگه داری آن ها خواهید داشت که ب این فضا، هاست می گویند.

سرور ها به دلیل اینکه بسیار بزرگ هستند به قسمت های کوچک تری تقسیم شده اند که به هر یک از آن ها هاست می گوییم که میزبانی یک سایت را بر عهده گرفته اند. البته server ها دارای انواع مختلفی هستند که شما می توانیم با توجه به نوع سایتی که ایجاد کرده اید و میزان اطلاعاتی که دارید، آن را از شرکت خدمات هاستینگ سفارش و خریداری کنید. سرور ها به دلیل اینکه به صورت 24 ساعته و به صورت همیشگی به یک اینترنت پرسرعت و قدرتمند متصل هستند می توانند قابل اعتماد باشند. سرور ها قابلیت ارتقاع منابع سخت افزاری و نرم افزاری را دارند و امنیت بالایی دارند. Server ها قدرت پردازش و محاسباتی بسیار بالایی دارند و عملکرد بسیار قوی دارند.

انواع سرور به صورت کلی:

با توجه به اینکه موضوع مقاله ما درمورد، اختلاف سرور مجازی و سرور اختصاصی می باشد، در این قسمت از مقاله سعی کردیم تا مفهوم کلی در رابطه با سرور و انواع آن برای شما مطرح کنیم. تا افرادی که با عنوان سرور آشنایی ندارند به راحتی بتوانند در ادامه مقاله با ما همراه باشند. در ادامه به فرق بین سرور مجازی و اختصاصی، با بیان ویژگی ها و خصوصیات آن ها خواهیم پرداخت.

سرور مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟

سرور مجازی چیست؟ یکی دیگر از سوالاتی است که پس از رسیدن به انواع سرور برای کاربران به وجود می آید. وقتی کاربران به مفهوم کلی server می رسند، می خواهند در مورد هر یک از آنها بدانند و از تفاوت های آن اطلاع پیدا کنند. کاری که در این مقاله از می خواهیم انجام دهیم. یکی از پرسرعت ترین، سرورهای مجازی ایران که به صورت لینوکسی و ویندزوی وجود دارد، می تواتیم به سرور مجازی اشاره کنیم که دسترسی و اتصال به آن کار بسیار راحتی است. شما می توانید با پرداخت کمترین هزینه و خرید یا حتی اجاره از ، به آن متصل شوید و تمام اطلاعات سایت خود را در اختیار داشته باشید.

شاید برای شما سوال باشد که این نوع server به چه دردی می خوره؟ به صورت اختصاصی و شخصی در اختیار شما قرار میگیرد و شما می توانید از طریق آن سایت خود را پشتیبانی کنید. البته توجه داشته باشید که در VPS، سرور به چندین بخش تقسیم می شود که هر بخش آن به صورت مجازی در اختیار یک سایت با منابع مشخص قرار میگیرد و شما برای استفاده از این منابع باید هزینه ای را پرداخت کنید.

تفاوت سرور مجازی و اختصاصی و اشتراکی چیست؟

همانطور که در مقالات پیشین ذکر کردیم، سرور به معنی کامپیوتری می باشد که همیشه روشن است و می ‌تواند پاسخ کاربران را داده و نیاز آن ‌ها را برطرف کند. در حقیقت سرور وظیفه سرویس‌ دهی و ارائه خدمات به سرور های دیگر را بر عهده دارد. سرور های اشتراکی، یکی از محبوب ‌ترین، ساده ‌ترین و ارزان ‌ترین سرور ها به شمار می روند. در سرور های اشتراکی چندین سایت بصورت همزمان می ‌توانند از امکانات و خدمات یک سرور بهره ‌مند شوند. با آشنایی بیشتر با سرور اشتراکی و اختصاصی، بهتر می توانید تفاوت سرور مجازی با اختصاصی را درک کنید.

هاست وردپرس چیست؟

هاست وردپرس ، یکی از پرفروش ترین سرویس های میزبانی وب می باشد که با امکانات و قابلیت های ویژه ای برای وب سایت های وردپرسی ارائه شده است. همانگونه که می ‌دانید هاست فضایی از یک سرور می باشد که برای میزبانی وب ارائه می ‌شود. هاست وردپرس در حقیقت به هاستی می گویند که سرور های آن برای عملکرد بهتر وردپرس، بهینه سازی شوند. قابلیتی که هاست های معمولی و اشتراکی ارائه نمی دهند.

با خرید هاست وردپرس بسیاری از کارها و مراحل مربوط به نصب، راه اندازی و مدیریت وب سایت خود را ساده تر کنید. اگر تصمیم دارید از همین ابتدا راه اندازی سایت، یک وب سایت کامل، پرسرعت و پرقدرت داشته باشید، پیشنهاد ما به شما خرید و استفاده از این نوع هاست می باشد. اگر برای راه اندازی وب سایت خود از این هاست استفاده نمایید، می ‌توانید تنها با یک کلیک، وردپرس را روی سایت خود نصب کرده آن را به صورت خودکار آپدیت کنید و موارد امنیتی مربوط به آن را هم بررسی نمایید.

همچنین با استفاده از هاست وردپرس شما این امکان را دارید که بتوانید از میان صد ها قالب، قالب مورد نظر خود را انتخاب و نصب نمایید. همچنین از طریق پنل هاست می‌ توانید افزونه های مد نظر خود را نصب کنید. به صورت کلی با استفاده از این هاست، مدیریت یک سایت وردپرسی حرفه‌ای تر و ساده تر خواهد بود. برای درک بهتر این موضوع، بهتر است هاست وردپرس را به یک مکان فیزیکی تشبیه کنیم. یعنی در دنیای مجازی، دامنه مانند آدرس یک فروشگاه است و خرید هاست مثل خرید یک فروشگاه می باشد. اگر شما یک هاست معمولی بخرید مانند این است که یک فروشگاه و یا مغازه را اجاره کرده اید که سازندگانش آن را از قبل ساختند و شما باید با اصول حاکم بر آن راه خود را ادامه دهید.

تفاوت سرور مجازی و اختصاصی از لحاظ هزینه

تعداد بسیاری از کاربران جدید که می خواهند یک وب سایت جدید را راه اندازی کنند، قصد ندارند در همان ابتدا پول زیادی را برای کسب و کار خود خرج کنند. بیشتر صاحبان وب سایت می خواهند که وب سایت شان بدون صرف زمان برای مدیریت و نگهداری سرور طراحی شود. در این موارد بهترین انتخاب می باشد. در صورت استفاده از سرور مجازی ، می توان یک وب سایت را به سرعت و به راحتی راه اندازی کرد. تمامی ابزار ها و اطلاعات مورد نیاز برای مدیریت سایت در مرحله اولیه با تهیه سرور مجازی مد نظر گرفته می شود.

بنابراین سرور مجازی نوعی از خدمات میزبانی وب سایت می باشد که درآن چند وب سایت برروی یک سرور میزبانی شده و منابع سرور اختصاصی را به اشتراک می گذارند. همانگونه که قبلاً گفته شد، یک سرور اختصاصی می تواند بیش از یک سرور مجازی را پشتیبانی کند و از آنجایی که منابع به کاربران مختلف اختصاص داده می شود، درنهایت هزینه های سرور اختصاصی بین کاربران تقسیم می شود.

در مورد هاست ورد پرس هم باید بگوییم که هاست وردپرس فضایی می باشد که با کمک آن داده ها و فایل های مورد نیاز وب سایت را در آن ذخیره می شود و از امکاناتی برخوردار است که هاست معمولی را از هاست وردپرسی متفاوت کرده است. همچنین دارای سرویس های مخصوص وردپرس می باشد و بستری مناسب برای هماهنگی بهتر با وردپرس فراهم می کند.

سرویس های هاست وردپرسی باید برای وردپرس بهینه سازی شده تا امنیت و سرعت با ابزار های مناسب را داشته باشند. اینگونه هاست ها مطابق با عملکرد و نیاز های وردپرس تنظیم می شوند تا در استفاده از پلاگین ها و قالب های مختلف، سرعت و کارایی وب سایت حفظ شود. این هاست از منابع سخت افزاری قویتری نسبت به معمولی برخوردار است و برخلاف محدودیت هایی که هاست لینوکس دارد این نوع هاست هیچ محدودیتی نداشته و ورژن php با آخرین ورژن وردپرس سازگار است. بنابراین اگر سایت شما وردپرسی است پیشنهاد می کنیم که حتما به فکر باشید.

مهم ترین تفاوت های سرور مجازی و سرور اختصاصی

از لحاظ هزینه می توان گفت که سرور مجازی قیمت کمتری نسبت به سرور اختصاصی دارد. سرور اختصاصی منابع بسیار بالایی در مقایسه با سرور مجازی دارد. در نهایت سرور مجازی در برخی منابع دیگر مانند کارت شبکه و یا دیگر ماشین ها اشتراک هایی دارد. در مقابل سرور اختصاصی هیچ نوع اشتراکی ندارد. نصب سیستم عامل های دلخواه بر روی سرور مجازی وابسته به تصویر هایی است که از آنها برای سرور میزبان قرار داده شده است. در صورتی که در سرور اختصاصی امکان نصب تمامی نسخه های سیستم عامل بر روی آنها وجود دارد.

با در نظر اینکه سرورهای مجازی به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند، شما می توانید آن ها را در انواع: لینوکس، ابری، ویندوزی، اشتراکی و اختصاصی از به صورت اینترنتی سفارش و با قیمت مناسب خریداری کنید. سرعت بالای این سرورها یکی از دلایل محبوب شدن آن می باشد. سرورهای مجازی شخصی، دارای امنیت بسیار بالایی دارند. شما می توانید از این VPS ها در فرانسه، عمان، عربستان، فیلیپین، لهستان، آلمان، آمریکا، مالزی به صورت خارجی و ایرانی با ارزان ترین قیمت و یا به صورت رایگان و بدون محدودیت استفاده کنید. در ادامه درمورد مزایا و معایب سرور مجازی بیشتر توضیح خواهیم داد.

منبع: رسام سرور

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا