عمومیکسب و کار برتر

تفاوت لپ تاپ گیمینگ با لپ تاپ معمولی | کدام را بخریم؟

وقتی صحبت از افرادی می شود که بازی های ویدیویی انجام می دهند، این سوال پیش می آید  که کدام لپ تاپ برای بازی بهترین است؟ این سوال همیشه قابل بحث است. لپ‌تاپ ‌ها انواع  مختلفی دارند، اما تفاوت بین لپ ‌تاپ گیمینگ با لپ ‌تاپ معمولی چیست؟

برخی از افراد بر این باورند که داشتن یک لپ تاپ گیمینگ به آنها حس برتری نسبت به سایر گیمرها می دهد، در حالی که برخی دیگر معتقدند استفاده از یک لپ تاپ معمولی برای انجام کار کافی است. هنگام تصمیم گیری اینکه کدام لپ تاپ به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد، فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

تفاوت لپ تاپ گیمینگ با لپ تاپ معمولی | کدام را بخریم؟

لپ تاپ  گیمینگ یا لپ تاپ معمولی

این سئوال اغلب زمانی برای ما پیش می‌آید که وقتی می خواهیم لپ تاپی بخریم ولی سردرگمیم، جواب این تفاوت را گیمرهای حرفه ای می دانند؛ وقتی که صبح تا شب بازی می کنند لپ تاپ بازی همان لپ تاپ معمولیه با امکاناتی خاص تر.

 این ویژگی ها باعث شده تخصصی تر از لپ تاپ های معمولی باشه. اون ها سرعت و حافظه زیادی دارند و قدرت پردازش قوی تر و گرافیک بهتری نسبت به لپ تاپ های معمولی دارند، بزرگی و رزولوشن و نرخ رفرش صفحه نمایش های اون ها نسبت به لپ تاپ های دیگه شما رو به وجد میاره، همین ویژگی ها  نسبت به بقیه جذاب کرده.

تعدادی از این تفاوت های کلی

به جز مواردی که در پایین برای شما به طور کلی شرح داده می‌شوند، لپ تاپ های گیمینگ ویژگی های زیر را نسبت به لپ تاپ های عادی یا همان لپ تاپ های خانگی دارند:

  • حافظه رم و حافظه SSD بیشتر و پر سرعت تر
  • صفحه کلید هایی با مقاومت بالاتر
  • باتری هایی با مقاومت و شارژدهی بیشتر
  • و در آخر قیمت بالاتر نسبت به دیگر لپ تاپ ها!

لپ تاپ های گیمینگ پردازنده یا همان (CPU) هایی با کارایی بالا و با سرعت کلاک بالا که برای بازی ساخته شده‌اند دارند، که با پردازنده‌های استاندارد طراحی شده برای کارهای سبک استفاده می شود کاملا متفاوت است.

معمولا اگر شما یک راهنما برای خرید لپ تاپ دانشجویی را خوانده باشید، متوجه شده اید که لپ تاپ های دانشجویی یا خانگی از پردازنده های Intel Core i3 یا Intel Core i5 استفاده می‌کنند اما لپ تاپ های گیمینگ حتی از پردازنده های پر حرارت و قدرتمندی همانند Core i9 نیز استفاده می‌کنند!

کارت گرافیک یا همان (GPU) همراه با کارت گرافیک اختصاصی Nvidia Geforce یا AMD Radeon برای انجام کارهای سنگین گرافیکی بیشتر متکی به یک کارت گرافیک یکپارچه تعبیه شده روی CPU است.

یک سیستم خنک کننده پیشرفته با فن های متعدد برای کنترل گرمای اضافی تولید شده است که توسط کارت گرافیک اختصاصی تولید شده است. سیستم خنک کننده به اندازه نوت بوک های بازی پیشرفته نیست. معمولاً فقط یک فن نصب می شود.

این ها تماما ویژگی های سخت افزاری این لپ تاپ های گیمینگ بود.

تعدادی دیگر از تفاوت های ظاهری و کلی لپ تاپ های گیمینگ با لپ تاپ معمولی

صفحه‌کلید این لپ تاپ ها دارای صفحه‌کلید قوی با نور پس‌زمینه RGB است که می‌تواند فشار های بازی را تحمل کند که در مقابل لپ تاپ های عادی دارای صفحه‌ کلید ظریفی هستند که عمدتاً برای تایپ ساخته شده است.

تعداد پورت‌ها معمولاً همه پورت‌های مورد نیاز برای اتصال دستگاه‌های جانبی مختلف بازی را دارند. دارای پورت‌های پایه‌ای است که برای اتصال دستگاه‌های معمولی مورد نیاز است. قابلیت حمل سنگین تر از لپ تاپ های معمولی به دلیل باتری بزرگتر و قطعات اضافی بسیار سبک و مناسب برای سفر می باشد.

ویژگی های صفحه نمایش نمایشگرهایی با نرخ تازه سازی بالا تا 300 هرتز نمایشگرهای ویژه با نرخ تازه سازی بین 60 هرتز و 120 هرتز بلندگوها بلندگوها اغلب بلندتر از لپ تاپ های معمولی بلندگوهای استاندارد هستند.

تفاوت لپ تاپ گیمینگ با لپ تاپ معمولی | کدام را بخریم؟

عمر باتری عمر باتری بدی در حدود 6 ساعت با استفاده سبک داشته باشید عمر باتری خوب حدود 12 ساعت با استفاده سبک طول عمر طول عمر بستگی به استفاده و نحوه مراقبت از آنها دارد. با این حال، به دلیل طراحی قوی، آنها می توانند بیشتر از لپ تاپ های معمولی زنده بمانند.

قیمت بسیار گران با قیمت اولیه حدود 700 دلار برای مدل های سطح پایه ارزان تر از لپ تاپ های بازی با نقطه شروع حدود 400 دلار هستند.

طراحی لپ تاپ های معمولی و گیمینگ

لپ‌تاپ‌های معمولی اغلب از نظر طراحی نازک‌تر هستند. این امر قابلیت حمل و راحتی را برای کاربران افزایش می دهد. این یک طراحی ساده و در عین حال شیک است که آن را برای محیط های کاری جذاب می کند. بسیاری از لپ‌تاپ‌های معمولی قاب‌های کوچک‌تری دارند تا سبک باشند.

این لپ‌تاپ‌ها سبک‌تر و فشرده‌تر از لپ‌تاپ‌هایی هستند که برای بازی طراحی شده‌اند. لپ تاپ های گیمینگ طراحی رباتیک تری دارند و می توان از آنها در رنگ های بیشتری استفاده کرد.

تفاوت لپ تاپ گیمینگ با لپ تاپ معمولی | کدام را بخریم؟

آنها همچنین اغلب دارای نور سخت افزاری هستند که در لپ تاپ های معمولی موجود نیست. لپ‌تاپ‌های بازی سنگین‌تر از لپ‌تاپ‌های معمولی هستند و اغلب وزن بیشتری دارند. لپ تاپ های بازی پیچیده تر از لپ تاپ های معمولی هستند. لپ تاپ های گیمینگ نیز پورت های بیشتری نسبت به لپ تاپ های معمولی دارند.

لپ تاپ های گیمینگ نسبت به لپ تاپ های معمولی به عملکردهای پیشرفته تری مجهز هستند. به همین دلیل قطعات کمکی بیشتری دارند.

اندازه صفحه نمایش و نمایشگر

اندازه صفحه و نمایشگر هنگام اجرای بازی های ویدیویی HD یا 3D ضروری است. لپ‌تاپ‌های گیمینگ نسبت تصویر بیشتری را ارائه می‌کنند که به شما امکان می‌دهد تجربه بازی زنده‌تری داشته باشید.

بیشتر لپ‌تاپ‌ها می‌توانند با استفاده از زوایا از میدان دید وسیع‌تری نیز بهره ببرند. نمایشگر تقریباً از هر زاویه قابل مشاهده خواهد بود.

لپ تاپ های بازی نیاز به صفحه نمایش بزرگتر و وضوح بالاتر دارند. با این حال، یک کاربر معمولی لپ تاپ باید تعادل مناسب بین وزن و وضوح را پیدا کند.

صفحه کلید لپ تاپ های معمولی و گیمینگ

صفحه کلید یکی دیگر از تفاوت های لپ تاپ های گیمینگ و لپ تاپ های معمولی است.

معمولاً از صفحه کلید برای کارهای سبک در لپ تاپ های معمولی استفاده می شود. دوام کمتری نسبت به صفحه کلیدهای مکانیکی در رایانه های شخصی بازی دارد. لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی که طراحی شده‌اند، صفحه‌کلیدهای مکانیکی دارند که تحمل بیشتری برای ضربه‌های پر هیجان شما ارائه می‌دهند.

نوع کارت گرافیک و تفاوت آن ها در لپ تاپ معمولی و گمینگ چیست؟

کارت گرافیک (همچنین به عنوان کارت گرافیک یا کارت گرافیک شناخته می شود) تصاویر و فیلم ها را بر روی صفحه نمایش شما نمایش می دهد. داده های مربوط به گرافیک را از پردازنده دریافت می کند و آنها را به اطلاعات بصری تبدیل می کند.

تفاوت‌های زیادی بین کارت‌های گرافیک لپ‌تاپ‌های بازی و لپ‌تاپ‌های معمولی وجود دارد. لپ تاپ های بازی از یک GPU اختصاصی استفاده می کنند، در حالی که لپ تاپ های معمولی دارای یک کارت گرافیک یکپارچه (iGPU) هستند.

معمولاً یک کارت گرافیک یکپارچه روی همان تراشه پردازنده تعبیه شده است. از همان رم CPU استفاده می کند. هنگام استفاده از هر دو قطعه سخت افزاری روی یک تراشه، سازندگان اغلب بین قدرت پردازش و قدرت گرافیکی انتخاب می کنند.

این قدرت و حافظه کارت گرافیک یکپارچه را محدود می کند. کارت های گرافیک یکپارچه را می توان برای مشاهده فیلم ها، ارائه های پاورپوینت یا آلبوم های عکس استفاده کرد.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا