جامعهکسب و کار برتر

لاکچری ترین پذیرایی در باغ تالار های تهران کدام است ؟

امروزه بر خلاف روزگاران گذشته که بسیاری از مراسم‌های عقد و عروسی داخل منزل برگزار می‌شد، همه به دنبال تالارهای پذیرایی ویژه‌ عقد و عروسی هستند. برگزاری مراسم عروسی در تالارهای پذیرایی نه‌ تنها بسیاری از دردسرهای قبل از عروسی از جمله آماده‌ سازی فضای عروسی، تهیه‌ غذا، آماده‌ سازی وسایل و ظروف مورد نیاز، آماده سازی میز و صندلی و… را برطرف می‌کند، بلکه باعث می‌شود تا مراسم مجلل‌تر و باکیفیت بهتری برگزار گردد. در این مقاله قصد به بررسی ویژگی‌های یک تالار خوب بپردازیم. برای شناخت بهترین‌ها با ما در باغ تالار میرزایی همراه باشید.

لاکچری ترین پذیرایی در باغ تالار های تهران کدام است ؟

ویژگی‌های بهترین تالار عروسی تهران

حال که با بهترین تالارهای پذیرایی تهران آشنا شدیم، زمان آن می‌رسد تا بدانیم علت برترین بودن این تالارها چیست. در ادامه برخی از ویژگی‌هایی که سبب می‌شود یک تالار پذیرایی در زمره‌ بهترین‌ها قرار گیرد را بررسی می‌کنیم.

محل قرارگیری تالار

بهترین تالار عروسی تهران باید در موقعیتی قرار گرفته باشد که دسترسی به آن آسان بوده و خیلی از مرکز شهر دور نباشد. این امر سبب می‌شود تا تمامی مهمانان بتوانند به سهولت خود را به تالار برساند. همچنین قرارگیری تالار در یک موقعیت مناسب در مرکز شهر سبب می‌شود تا عروس و داماد نیز بتوانند به موقع از آرایشگاه و آتلیه خود را به تالار برسانند.

کیفیت بالای سالن

یک تالار پذیرایی خوب باید سالن مجلل و شیکی را برای برگزاری عقد و عروسی در اختیار عروس و داماد قرار دهد. نوع دکوراسیون داخلی سالن باید با آنچه عروس و داماد مد نظر دارند هماهنگ بوده و ترجیحا از سقف‌های بلند و نورپردازی مناسبی برای آن استفاده شده باشد.

تمیزی محیط و سرویس بهداشتی

یک سالن پذیرایی مجلل باید کاملا تمیز بوده و کف سالن، میز و صندلی‌ها، آینه‌ها، سرویس بهداشتی، پرده‌ها و دیوارها کاملا تمیز و عاری از هر گونه گرد و غبار و کثیفی باشند. در ضمن در رابطه با سرویس بهداشتی و آشپزخانه‌ تالار نیز باید تمامی نکات بهداشتی به طور کامل رعایت شده باشد.

استفاده از میز و صندلی‌های باکیفیت

برگزاری مراسم‌های مختلف در تالارهای پذیرایی حداقل 3 تا 4 ساعت به طول می‌انجامد و بدیهی است که در این مدت زمان مهمانان باید کاملا احساس راحتی داشته باشند و تمامی وسایل رفاهی نیز برای آن‌ها آماده باشد. یک تالار پذیرایی باید از میزهای متناسب با فضای سالن و صندلی‌های راحت استفاده کند و بر روی میزها نیز اقلام ضروری مورد نیاز مهمانان از قبیل دستمال کاغذی و آب معدنی قرار داده شده باشد.

سیستم برق اضطراری

یک سالن تشریفاتی مجلل باید به سیستم برق اضطراری مجهز شده باشد تا در صورت قطع برق همچنان لوازم مربوط به نورپردازی و تجهیزات صوتی و تصویری قابلیت استفاده داشته باشند و اختلالی در روند برگزاری مراسم ایجاد نشود.

سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب

یک تالار پذیرایی خوب باید از سیستم گرمایشی و سرمایشی و همچنین تهویه‌ مناسبی برخوردار باشد تا بتواند در تمام فصول سال پذیرای مهمانان باشد. همچنین تالارهای تشریفاتی که در قالب باغ تالار به ارائه‌ خدمات می‌پردازند نیز باید برای برگذاری مراسم در فضای باز در شرایط باد و باران نیز تجهیزاتی مانند سقف‌های سیار در اختیار داشته باشند.

کیفیت بالای غذا و خدمات

یک تالار پذیرایی خوب باید نسبت به انتخاب پرسنل آشپزخانه‌ خود نهایت دقت را به خرج داده و از بهترین مواد اولیه برای تهیه‌ غذاها استفاده کند. همچنین پرسنل و کارکنان داخل تالار نیز باید به بهترین شکل ممکن از مهمانان پذیرایی به عمل آورده و نیازهای رفاهی آنان را برطرف کنند.

پرسنل خوش‌ برخورد و دقیق

یک تالار پذیرایی خوب باید از مدیریت و پرسنل خوش ‌برخوردی بهره ببرد که با خوشرویی و صبر و حوصله با مهمانان برخورد می‌کنند. همچنین مدیریت تالار باید نسبت به تمامی تعهدات خود مسئول بوده و تمامی خدمات را در زمان و مکان درست ارائه دهد. وقت‌شناسی در ارائه‌ خدمات عقد و عروسی بسیار حائز اهمیت است.

نورپردازی و تجهیزات صوتی و تصویری مناسب

سالن‌های پذیرایی باید از نور کافی و ترجیحا زیادی برخوردار باشند تا فضا تجملی عروسی را دو چندان کنند. همچنین استفاده از رقص نورهای مختلف در جای جای سالن پذیرایی سبب می‌شود تا در زمان رقص و ورود عروس و داماد فضای رویایی و دلنشینی ایجاد شود. سیستم صوتی و تصویری سالن نیز باید از کیفیت بالایی برخوردار بوده و تمامی نقاط سالن را پوشش دهد.

دکوراسیون تالار

دکوراسیون داخلی تالار علاوه بر زیبایی باید از نظم و چینش مناسبی نیز برخوردار باشد تا در روند برگزاری مراسم از جمله ورود عروس و داماد، رقص عروس و داماد و فیلم‌برداری اختلالی ایجاد نکند. همچنین محل نشیمن عروس و داماد باید از طراحی و دکوراسیون ویژه‌ای با گل‌آرایی زیبا و در صورت نیاز سفره عقد مناسب برخوردار باشد. موقعیت مناسب قرارگیری میزها نیز به گونه‌ای که تمامی مهمان‌ها دید کافی نسبت به سالن و پیست رقص داشته باشند حائز اهمیت است.

پارکینگ تالار

یکی از خدماتی که تالار باید به مهمانان ارائه دهد، در نظر گرفتن یک فضای مناسب برای پارک ماشین است. یک تالار پذیرایی خوب باید به پارکینگ اختصاصی با گنجایش کافی مجهز شده باشد تا مهمانان خیالشان بابت محل پارک ماشین خود راحت باشد.

اتاق پرو و استراحت

یک تالار پذیرایی خوب باید از اتاق پرو با تهویه‌ مناسب برخوردار بوده و برای مهمانان یک فضای استراحت نیز در نظر گرفته شده باشد.

راهنمای انتخاب تالار عروسی

  • مراسم عروسی، یک شب است. همان طور که باید خاطره انگیز و رویایی باشد، صرف هزینه های هفگفت در حالی که هزینه های ضروری دیگری در آغاز  زندگی مشترک وجود دارد، منطقی نیست.
  • بودجه مراسم عروسی خود را پیش از اقدام برای انتخاب تالار مشخص کنید و خود را مقید به صرف هزینه بر اساس این بودجه با تلورانس چند درصدی کنید.
  • حتما پیش از انتخاب نهایی، انتخاب های مختلف را بررسی و روی  چند مورد تصمیم گیری  کنید.
  • اگر برخی از تالارهای عروسی مجلل تهران را در زمان هایی که مشتری زیاد نیست انتخاب کنید، بعضا تا ۳۰ درصد تخفیف دریافت خواهید کرد.
  • اکثر قریب به اتفاق تالارهای عروسی حتی مجلل تهران، کیفیت و نظارت و انتخاب خوبی برای کیک و میوه و شیرینی ندارند. سعی کنید این موضوع را از قرارداد استثنا کنید.
  • در انتخاب تالار عروسی، تسویه حساب کامل را پس از پایان مراسم قرار دهید تا اگر از خدمات رضایت نداشتید، امکان کسر از مبلغ نهایی میسر باشد.
  • اگر می خواهید استرس کمی به شما و مهمانان برای شرکت در این مراسم وارد شود، حتی المقدور روزهای پایان هفته و یا تعطیل رسمی را انتخاب کنید.
  • تعداد پارکینگ های مجاز برای افرادی که سالن های عروسی را رزرو می کنند، مشخص است. حتما این موضوع را در اعطای کارت عروسی به مهمانان در نظر  بگیرید.
  • حتی المقدور کارهای مدیریت تالار عروسی و روز برگزاری مراسم را به یک تیم مطمئن از دوستان و آشنایان که خیلی در گیر  مراسم رسمی نیستند (مثلا از بزرگان فامیل نیستند) بسپارید.
  • موقعیت مکانی تالار عروسی بسیار برای مهمانان مهم است. اگر اکثر مهمان های شما از فیروزکوه  و رودهن و تهرانپارس هستند، گرفتن تالار عروسی در گرمدره، حتی اگر خیلی لوکس باشد، به دلیل شرایط مکانی ویژه، کار را سخت می کند. قرارگیری تالار مجلل در مرکز شهر بهترین گزینه خواهد بود.
  • وسعت تالار عروسی و دسترسی آسان با آن و ارائه خدمات با کیفیت و سر وقت و محترمانه، از صندلی های مجلل و رقص نور آنچنانی و امثالهم مهم تر است.
  • حتما یکی از مراسم عروسی در تالاری که قصد انتخاب نهایی و رزرو دارید را پیش از عقد قرارداد مشاهده کنید و حتما غذای سالن را تست کنید.
  • هر تالاری هر چقدر مجلل و اعیانی وگران و معروف باشد و بهترین ارکستر هم به آن دعوت شده باشد، وقتی نظافت سالن و سرویس های بهداشتی و هم  چنین برخورد پرسنل مودبانه نباشد، در نظر مهمانان شایسته نخواهد بود.
  • برای گل آرایی مجلس سعی کنید از ژورنال های حرفه ای گل آرایی و متخصصان این کار استفاده کنید.  اگر چه صرف  هزینه زیاد در این حوزه توصیه  نمی شود.

در آخر بدانید

همانطور که گفته شد امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا مراسم‌های خود از جمله عقد و عروسی را در سالن‌های پذیرایی و تالارهای عروسی برگزار کنند. تالارهای عروسی زیادی در شهر تهران وجود داشته که هر یک خدمات ویژه و منحصربه‌فردی را در اختیار عروس و داماد قرار می‌دهند. البته قیمت این تالارها متناسب با خدمات ارائه شده متفاوت است.

یک تالار پذیرایی خوب باید در ارائه‌ تمامی خدمات، به کیفیت و سلیقه‌ عروس و داماد توجه کرده و لوازم رفاهی مورد نیاز مهمانان را نیز برای آن‌ها فراهم کند. خدماتی از جمله نورپردازی مناسب، سیستم صوتی و تصویری خوب، کیفیت بالای غذا، تمیزی سالن و محیط، در نظر گرفتن پارکینگ مناسب، سیستم تهویه‌ مناسب، سیستم گرمایشی و سرمایشی خوب، دکوراسیون منظم و خوب و همچنین بهره‌مندی از پرسنل مجرب، دقیق و خوش‌برخورد از ویژگی‌های یک سالن پذیرایی خوب است.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا