ریلز اینستاگرام از کجا آمد؟
اینستاگرام ریلز چیست؟
اینستاگرام ریلز در آگوست 2020 برای بیشتر کاربران این شبکه اجتماعی فعال شد. در حقیقت این ویژگی و ایجاد راهی برای تولید محتوای مشابه در instagram downloader بود. برخلاف IGTV، برای اینکه این ویژگی بتواند موثرتر و بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد، باید در رابط کاربری اینستاگرام بهتر در دسترس باشد. برای همین در بخشی قرار داده شد که خیلی شبیه به استوری اینستاگرام است؛ در حقیقت شما از همان دوربین استوری و به دوربین ریلز هم دسترسی خواهید داشت.
تعدادی از ویژگی های اینستاگرام ریلز شامل موارد زیر است:
- محتوای ویدئویی کوتاه در حالت پرتره با نسبت 9:16
- دارای مدت زمان بین 3 تا 15 ثانیه
- قابل تصویربرداری به صورت مستقیم از خود دوربین Reels یا بارگذاری از طریق گالری موبایل
- قابل نمایش به صورت فیلم کامل یا سری های متصل به هم
- قابل استفاده فقط در دستگاه موبایل
اگر اهل استفاده از این شبکه اجتماعی باشید، در igtvloader.com به احتمال زیاد ریلزهایی را مشاهده کرده اید؛ البته ممکن است که متوجه آن نشده باشید. ریلزها می توانند در استوری یا گالری Reels در پروفایل حساب کاربری شما و حتی در بخش اکسپلورر نمایش داده شوند.
شما می توانید ویدئوهای اینستاگرام ریلز را با استفاده از یک آیکون در گوشه پایین – چپ هنگام اسکرول در فید خود یا گوشه بالا – راست هنگام بررسی پروفایل کاربر دیگری مشاهده کنید. در واقع هر کسی که یک ویدئو ریلز آپلود کند، در صفحه فید شما نمایش داده خواهد شد.
همچنین همان طور که در بالا هم اشاره شد، می توانید ریلزها را با بررسی پروفایل هر کاربری مشاهده کنید. ویدئوهای اینستاگرام ریلز علاوه بر اینکه در کنار بقیه پست ها با علامت مخصوص مشخص شده اند، در تب خود Reels(تب وسط) قرار دارند. همچنین در صفحه اکسپلورر شما ویدئوهای اینستاگرام ریلز هم با یک برچسب مشخص شده اند. علاوه بر این دارای تب مخصوص مانند IGTV و دیگر بخش ها هستند.
با توجه به الگوریتم و سیاست های جدیدی که اینستاگرام پیش گرفته است، استفاده از ریلز به امری مهم برای گسترش دادن محتوا و بیشتر شناخته شدن، تبدیل شده است. در بیانیه هایی که ایسنتاگرام راجع به الگوریتم های خود اعلام کرده است، به وضوح می توان دریافت که این پلتفرم در حال مانورهای بیشتری روی قابلیت ریلز خود است.
بخش پست های پیشنهادی در اینستاگرام، پست هایی هستند که با توجه به علایق شما و میزان لایک های شما، برایتان در قسمت Homeبه نمایش درآورده می شود. طبق الگوریتم جدید و رویکرد تازه اینستاگرام به ریلز، اولویت نمایش پست های پیشنهادی به کاربران، محتواهای ویدیویی در غالب ریلز خواهد بود. در نتیجه اگر کسب و کار آنلاین دارید و از اینستاگرام به عنوان پلتفرمی برای نمایش و گسترش کسب و کار خود استفاده می کنید، شاید بهتر باشد که آگاهی و دانش خود را نسبت به ریلز اینستاگرام و استفاده از آن، افزایش دهید.
اینستاگرام ریلز و کسب وکارها
در حقیقت اینستاگرام ریلز همان ویدئوها اما با زمان و هدف متفاوت هستند. حالا که فهمیدید این ویژگی چیست، باید بدانیم که چه مزیتی برای کسب وکارها دارد. از نظر تکنیک می توانید همان موارد به کار رفته در ساخت ویدئو را استفاده کنید؛ اما از آنجا که ریلز مدت زمان کوتاه تری دارد، موضوعاتی مانند نمایش پشت صحنه فعالیت های خدمات یا تولید محصول یا قرار ملاقات هایتان با دیگر شرکا و کارمندان نمایش دهید. در حقیقت هر موضوعی که بتوان در مدت زمان خیلی کوتاه یک حرفی را نشان داد.
سوالاتی که باید قبل از درست کردن ریلز از خود بپرسید:
- چه موضوعی برای کسب و کار یا برند شما معنادارتر است – مد و استایل؟ دستور غذاها؟ نکات سلامتی؟
2. مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و چه نوع محتوایی با آنها مرتبط هستند؟ این می تواند آموزش، پشت صحنه کسب وکار یا یک روز از روتین روزانه باشد.
3.قالب استوری، ریلز و پست های شما چقدر باهم هماهنگ هستند و همگی چه ارتباطی با کسب وکارتان دارد؟
4.کار با چه اپلیکیشن هایی برای ادیت ویدئو یا عکس را بلدید؟ آیا نیاز به استخدام گرافیست یا ادمین دارید برای پیجتان؟
چگونگی کار با اینستاگرام ریلز
برای دسترسی به بخش ریلز اینستاگرام باید از دوربین ریلز استفاده کنید که از خود دوربین استوری هم می شود. در حقیقت دوربین هر دو یکسان است. به بخش دوربین خود بروید. در پایین سه بخش وجود دارد که Reels به تازگی به آن اضافه شده است (البته اگر چنین بخشی برای شما وجود ندارد، باید برنامه خود را به رورزسانی کنید. هرچند ممکن است که بعد از به روزرسانی در حال حاضر نمایش داده نشود؛ اما اگر بدانید، بهتر است.)
بعد از باز شدن دوربین ریلز، یک ابزار پیمایشی را در سمت چپ صفحه مشاهده خواهید کرد. در قسمت بالا سمت چپ یعنی آیکن تنظیمات، همان ویژگی های مربوط به استوری وجود دارد.
صفحه های بیزینسی به سه ویژگی که در سمت چپ نمایش داده می شوند، دسترسی دارند که شامل:
- سرعت: با این آیکن می توانید سرعت فیلمبرداری خود را مشخص کنید.
- افکت: با افکت هایی که در پایین نمایش داده می شوند، می توانید نوع افکت روی ویدئوی خود را مشخص کنید.
- تایمر: می توانید تایمری را مشخص کنید. به این صورت دیگر نیازی به نگه داشتن گوشی با دست های خود ندارید.
Reelsچگونه کار می کند؟
در اینستاگرام افکت های متنوعی برای عکس برداری و فیلم برداری در دسترس است که پیشنهاد می شود برای ریلزهای خود به کار ببرید.
ویژگی صوتی ریلز
آهنگی را از کتابخانه موسیقی اینستاگرام جستجو کنید. همچنین می توانید از صدای اصلی خود به سادگی با ضبط یک ریلز از آن استفاده کنید. هنگامی که یک ریلز را با صدای اصلی به اشتراک می گذارید، این صدا به شما تعلق دارد و اگر یک حساب عمومی دارید، افراد می توانند با انتخاب “استفاده از صدای اکانت شما” ریلزهایی با صدای شما ایجاد کنند.
افکت های ویژه
یکی از افکت های متعدد موجود در گالری افکت ها که هم توسط اینستاگرام و هم سازندگان در سرتاسر جهان ایجاد شده است، انتخاب کنید تا چندین کلیپ با افکت های مختلف ضبط کنید. برای دسترسی به افکت ها، روی نماد سه ستاره بالای دکمه ضبط ضربه بزنید. در آنجا میتوانید افکت های اینستاگرام را مرور کنید.
تایمر و شمارش معکوس
تایمر را تنظیم کنید تا قبل از شروع ویدئو یا عکس خود، چند ثانیه ای به آماده شدن بپردازید.
تنظیم سرعت ویدیو
برای تنظیم سرعت ویدئوی منتشر شده در ریلز، می توانید با سرعت دو برابر یا اسلوموشن تهیه کنید تا هیجان در فیلم ها دوچندان و سرعت 1x، 2x، 3xیا 4x شود
برش فیلم
برای تماشا، برش یا حذف فیلم، روی فلش عقب ضربه بزنید و برای ویرایش روی یک کلیپ کیک کنید.
بعد از انتخاب افکت و تعیین دیگر ویژگی ها می توانید فیلم اینستاگرام ریلز خود را با نگه داشتن رکورد در پایین صفحه ضبط کنید. شما حتی می توانید چند کلیپ تا 15 ثانیه کلی ضبط کنید. در هنگام ضبط یک نوار در بالا نمایش داده می شود که حرکت آن از چپ به راست بوده و زمان باقی مانده برای ضبط را مشخص می کند. بعد از اینکه ضبط فیلم تمام شد، این نوار به شما مدت زمان کل و تعداد کلیپ ها را اعلام می کند.
بعد از تمام شدن فیلمبرداری، شما دو دایره با علامت فلش در سمت راست و چپ دکمه ضبط مشاهده خواهید کرد. با ضربه روی دکمه سمت چپ می توانید فیلم گرفته شده را ویرایش یا حذف کنید. بعد از ضربه روی آیکن چپ، صفحه جدیدی باز می شود. برای ویرایش روی علامت قیچی ضربه بزنید. یک تایم لاین در صفحه بعدی برای شما نمایش داده می شود. با کشیدن آن مشخص خواهید کرد که کجا ویدئو شروع و کجا تمام شود. بعد از ویرایش، برای ذخیره روی Trim در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.
همچنین، همان طور که در ابتدای این مقاله هم نوشتیم، می توانید ویدئویی از گالری بارگذاری کنید. دقت کنید که فقط امکان آپلود ویدئو وجود ندارد. به هیچ وجه نمی توان از عکس استفاده کرد. شاید در آینده این ویژگی اضافه شود. باید گفت که در اوایل شاید کمی کار با اینستاگرام ریلز سخت باشد. چند بار که خودتان این مراحل را اجرا کنید، به صورت کامل یاد خواهید گرفت.
بارگذاری محتوای ریلز در فید اینستاگرام ریلز، استوری و فید صفحه تان
بعد از تمام شدن ویرایش، روی دکمه دایره سمت راست ضبط ویدئو ضربه زده تا به مرحله بعد بارگذاری بروید. در صفحه بعد دو تب Reels و Stroy نمایش داده می شود.
برای ریلز های خود کاور انتخاب کنید
ریلزهایی که تهیه می کنید باید در اکانت شما جلوه خاصی داشته باشد تا توجه مخاطب به آن جلب شود. وقتی که یک کاور مناسب و با تناژ رنگی یکسان که با مدل کسب وکارتان همخوانی دارد را انتخاب کنید، مخاطب برای پیدا کردن یا بازدید دوباره ریلز می تواند به راحتی دنبال ویدئو مورد نظر بگردد. برای این کار باید به قسمت تنظیمات ریلز مراجعه کنید و با کلیک بر روی قسمت مشخص شده در عکس زیر، کاور مورد نظر را از گالری خود انتخاب کنید.
ویژگی جدید اینستاگرام برای تبدیل عکس و فیلم به ریلز
امکان دیگری که این پلتفرم ارائه کرده است این است که کاربران می توانند کلیپ ریمکس خود را بعد از نسخه اصلی اضافه کنند تا به صورت متوالی پخش شود. از این پس ویدیوهای زیر 15 دقیقه به طور خودکار در غالب ریلز منتشر می شوند.
تگ کردن در ریلز
چه بهتر است هنگامی که دارید ویدئویی برای ریلز تهیه می کنید، افراد مربوط به آن ریلز را در آن تگ کنید تا از پست شما با خبر شوند و در اکانت آنها، ریلز شما نمایان شود. اگر این امکان را فراهم کنید، مخاطبان پیج شما، توسط ریلز شما با اکانت های دیگر آشنا خواهند شد و سراغ دوستانتان می روند. این امر که در فضای کسب و کار هم بسیار موثر است، موجب تبلیغ گسترده ای در این زمینه خواهد شد. برای تگ کردن کافی است به تنظیمات ریلز بروید و در مکان مورد نظر روی تصویر، اکانت را جستجو کنید.
تولید محتوا برای فروشگاه های آنلاین با فعال کردن ریلز اینستاگرام
اگر صاحب کسب و کارهای آنلاین و فروشگاه های اینترنتی هستید نگران این نباشید که reels اینستاگرام برای شما کاربردی ندارد. تولید محتوای یکنواخت و کسل کننده اصلاً روش مناسبی برای جذاب کردن یک بیزینس نیست. اگر می خواهید با روش های رایگان بیزینس خود را تبلیغ کنید باید تولید محتوای یکنواخت را کنار گذاشته و مخاطبان بیشتری را به فروشگاه اینترنتی خود جذب کنید.
فعال کردن ریلز اینستاگرام و ساخت کلیپ 15 ثانیه ای ریلز یکی از بهترین شیوه هایی است که به شما کمک می کند محصولات و خدمات خود را با ویدئوهای جذاب تر و چالش های دیدنی تر به مخاطبان معرفی کنید. کلیپ 15 ثانیه ای ریلز از تمام فرمت های اینستاگرام برای تولید محتوا مانند پست و استوری جذاب تر است و آمار نشان می دهد که کاربران به دیدن کلیپ های ریلز که داستان جالبی دارند بسیار بیشتر از سایر فرمت های اینستاگرام علاقه دارند.
ریلز اینستاگرام در کجا نشان داده می شود؟
همان طور که می دانید تمام فرمت های اینستاگرام مانند پست، استوری و IGTV در بخش های مخصوص به خود نشان داده می شود. ریلز اینستاگرام نیز در بخش جدید به نام Reels نشان داده می شود و زمانی که کاربران ریل یا کلیپ 15 ثانیه ای ریلز خود را به اشتراک می گذارند، ریل در قسمت ریلز منتشر می شود.
حتماً سوال می کنید که چرا تابه حال ریلز اینستاگرام را ندیده اید؟ همان طور که گفتیم ریلز اینستاگرام تنها در تعدادی از کشورها فعال شده است و ایران جزء این کشورها نبوده است. البته برخی از اکانت های ایرانی اعلام کرده اند که این ویژگی برای آن ها فعال شده است و این خبر خیلی خوبی است که نشان می دهد ریلز هنوز در مرحلۀ آزمایشی است و احتمالاً برای تمام اکانت ها در دنیا فعال می شود.
بمب ورود به اکسپلور در فروشگاه های آنلاین با ریلز اینستاگرام
احتمالاً با خودتان می گویید که چرا باید وقتی ریلز در ایران فعال نشده است دنبال فعال کردن ریلز اینستاگرام برای پیج فروشگاه اینترنتی خود باشید و چرا باید این قدر برای این کار زمان صرف کنید؟
پاسخ بسیار واضح است. اگر بخواهید فروشگاه اینترنتی شما به یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی در اینستاگرام تبدیل شود و تعداد دنبال کنندگانتان سیر صعودی داشته باشد باید پست های شما وارد اکسپلور اینستاگرام شود تا تعداد زیادی از کاربران آن را ببینند. یکی از امتیازهای اینستاگرام برای کاربرانی که به فعال کردن ریلز اینستاگرام پرداخته اند این است که از ریلزها بسیار بیشتر حمایت می کند و ریلزها راحت تر وارد اکسپلور می شوند.
پس اگر مایل هستید پیج فروشگاه اینترنتی شما نیز بیشتر دیده شود و وارد اکسپلور شود فرصت بسیار خوبی را در اختیار دارید تا با ساخت کلیپ 15 ثانیه ای ریلز در اکسپلور بدرخشید.
کسانی که تولید محتواهای حرفه ای انجام می دهند تا پست هایشان در اکسپلور وارد شوند می دانند که چقدر این کار به استراتژی های مهیج و حرفه ای نیاز دارد و ریلز بهترین فرصتی است که می توانند به راحتی این سختی ها را دور بزنند. اگر نمی دانید که روش فعال کردن ریلز اینستاگرام به چه صورت است در ادامۀ این مطلب با موضع فعال کردن reels اینستاگرام با ما همراه باشید.
روش های فعال کردن ریلز اینستاگرام
همان طور که در قسمت های قبل اشاره کردیم قابلیت ریلز اینستاگرام یکی از بهترین روش های است که به فروشگاه های اینترنتی کمک می کند تا راحت تر وارد اکسپلور شوند و از این طریق نرخ تعامل خود را بسیار بالا ببرند. اما روش فعال کردن reels اینستاگرام به سادگی نیست و مثل سایر ویژگی های اینستاگرام برای کاربران ایرانی با یک به روزرسانی ساده فعال نمی شود. شما به عنوان یکی از فروشگاه های اینترنتی فعال در اینستاگرام باید از یکی از روش های زیر استفاده کنید یا هر سه روش را امتحان کنید تا ریلز برایتان فعال شود.
فعال کردن ریلز اینستاگرام با اکستنشن کروم
یکی از ساده ترین روش هایی که برای تمام اکانت های اینستاگرام می تواند جواب دهد استفاده از اکستنشن کروم است. اما برای استفاده از این روش به سیستم کامپیوتر نیاز دارید. در این روش فقط کافی است وارد مرورگر گروم در سیستم کامپیوتر خود شوید و سپس اکستنشن inssist را دانلود کرده و آن را به کروم اضافه کنید.
پس از دانلود کردن اکستنشن گزینۀ add to chrome را بزنید و در آخر در کادر بازشده add extension را انتخاب کنید تا مراحل افزودن اکستنشن به کروم به اتمام برسد. پس از اتمام مراحل نصب کروم اکستنشن به کروم شما اضافه شده و در نوار ابزار در قسمت بالای کروم نشان داده می شود.
پس از کلیک کردن روی اکستنشن موردنظر باید نام کاربری و پسورد اینستاگرام خود را وارد کنید و وارد اینستاگرام کروم شوید. در این صفحه می توانید ریلز را انتخاب کرده و اولین ریلز خود را منتشر کنید.
فعال کردن ریلز اینستاگرام با فیلترشکن
یکی از روش هایی که به کمک آن می توانید به فعال کردن ریلز اینستاگرام خود بپردازید استفاده از فیلترشکن غیر رایگان است. با فعال کردن فیلترشکن غیر رایگان شما می توانید ip خود را تغییر داده و یکی از کشورهایی که در لیست کشورهای فعال شدۀ ریلز قرار دارند تغییر دهید. کشورهایی مانند آمریکا و هلند گزینه های خوبی هستند. پس از این کار شما باشد به مدت یک هفته تا ده روز صبر کنید تا ریلز برای شما فعال شود.
دقت کنید که برای فعال کردن ریلز اینستاگرام با استفاده از فیلترشکن بدون روشن بودن فیلترشکن وارد اکانت خود نشوید و پس از فعال شدن ریلز اینستاگرام نیز بدون روشن بودن فیلترشکن به اینستاگرام نروید. تا زمانی که شما از فیلترشکن استفاده کنید ریلز برای شما فعال خواهد بود.
دقت کنید که این روش یکی از ناامن ترین روش هایی است که شما می توانید به وسیلۀ آن ریلز اینستاگرام خود را فعال کنید. چون این روش بسیار خطرناک و ریسکی است و ممکن است اینستاگرام در صورت تشخیص دادن ip اصلی شما اکانت اینستاگرامتان را غیرفعال کرده و آن را ببندد.
فعال کردن ریلز اینستاگرام در آی او اس
برای فعال کردن ریلز اینستاگرام درگوشی های تلفن همراه آی او اس می توان با کمک بخش فیلترها قابلیت ریلز اینستاگرام را فعال کرد. برای این کار باید مراحل زیر انجام شود:
- در قسمت پروفایل اینستاگرام روی علامت + در استوری اینستاگرام کلیک کرده و وارد استوری شوید.
- یکی از فیلترهای استوری اینستاگرام را انتخاب کنید.
- روی مشخصات فیلتر در قسمت پایین کلیک کنید.
- گزینۀ view effect page و سپس use effect را انتخاب کنید.
- صفحۀ گوشی خود را به سمت بالا بکشید و کلیپ 15 ثانیه ای ریلز را قرار دهید.
- در ادامه گزینه های add و next را انتخاب کنید.
- در ادامه کپشن و تنظیمات را برای ریلز خود وارد کنید.
- ریلز را منتشر کنید.
فعال کردن ریلز اینستاگرام در اندروید
برای فعال کردن ریلز اینستاگرام در اندروید کمی مراحل طولانی تر است اما قطعاً در رونق کسب وکار و فروشگاه اینترنتی شما تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. برای فعال کردن ریلز اینستاگرام در اندروید باید مراحل زیر را اجرا کنید:
- برنامۀ مرورگر Kiwi browser را از گوگل پلی دانلود کرده و سپس آن را نصب کنید.
- وارد مرورگر کیوی شوید و گزینۀ سه نقطه را از قسمت بالای مرورگر انتخاب کنید.
- گزینۀ Extensions را انتخاب کنید.
- گزینۀ +from store را انتخاب کنید.
- در نوار جست وجو inssist را وارد کنید.
- روی افزونۀ موردنظر کلیک کنید و گزینۀ Add to Chrome را انتخاب کنید.
- علامت سه نقطه را در بالای صفحه کلیک کرده و از قسمت انتهای فهرستی که مشاهده می کنید گزینۀ inssist را کلیک کنید.
- در صفحۀ افزونۀ موردنظر وارد حساب کاربری اینستاگرام شوید.
- علامت + را در پایین صفحه کلیک کنید.
- گزینۀ Reels را انتخاب کنید.
- کلیپ 15 ثانیه ای ریلز خود را انتخاب کرده و کلیک کنید. می توانید از طریق دکمۀ camera در همان لحظه reels اینستاگرام خود را ضبط کنید.
- در انتهای مراحل تیتر، کپشن و هشتگ مورد نظر را وارد کرده و تنظیمات را اعمال کنید.
- گزینۀ Share را زده و ریلز خود را منتشر کنید.