جامعه

آلودگی هوا مقصر آسم کودکان

آلودگی هوا مقصر آسم کودکان

محققان آمریکایی در مطالعه اخیر خود اعلام کردند که حملات آسم در کودکان با آلاینده های خاصی در هوا مرتبط است.

به گزارش آپارات نیوز و به نقل از TNمطالعات انجام شده توسط مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده نشان می دهد که سطوح متوسط ​​دو آلاینده هوا، ازن و ذرات معلق، با حملات آسم غیر ویروسی در کودکان و نوجوانان ساکن در مناطق شهری کم درآمد مرتبط است.

این مطالعه همچنین ارتباط بین قرار گرفتن در معرض این دو آلاینده و تغییرات مولکولی در مجاری هوایی کودکان در طول حملات آسم غیر ویروسی را شناسایی کرد که مکانیسم‌های احتمالی برای این حملات را پیشنهاد می‌کند. به گفته محققان، این مطالعه مشاهده‌ای یکی از اولین مطالعاتی است که سطوح بالای آلاینده‌های خاص در فضای باز در مکان‌های شهری خاص را با تغییرات خاص در راه‌های هوایی در طول حملات آسم که توسط ویروس‌های تنفسی ایجاد نمی‌شوند، مرتبط می‌کند. این یافته ها در مجله The Lancet Planetary Health منتشر شد.

هیو آچینکلوس، رهبر این مطالعه گفت: «ارتباط قوی بین آلودگی هوای خاص در میان کودکان در جوامع شهری فقیر و حملات آسم غیر ویروسی نشان می‌دهد که کاهش آلودگی هوا سلامت انسان را بهبود می‌بخشد.»

آسم ناشی از التهاب مزمن مجاری هوایی است. در طول حمله آسم، راه‌های هوایی متورم می‌شوند، ماهیچه‌های اطراف راه‌های هوایی منقبض می‌شوند و راه‌های هوایی مخاط اضافی تولید می‌کنند و به طور قابل‌توجهی فضا را برای حرکت هوا به داخل و خارج از ریه‌ها تنگ می‌کنند. کودکانی که در محیط های شهری کم درآمد در ایالات متحده زندگی می کنند در معرض خطر ابتلا به حملات آسم هستند.

در مطالعه حاضر، محققان رابطه بین سطوح آلودگی هوا و حملات آسم را در غیاب ویروس تنفسی در بین 208 کودک مستعد آسم 6 تا 17 ساله که در محله های کم درآمد در 9 شهر ایالات متحده زندگی می کردند، بررسی کردند. . محققان سپس ارتباط بین سطوح آلودگی هوا و حملات آسم غیر ویروسی را در یک گروه مستقل از 189 کودک 6 تا 20 ساله مبتلا به آسم مداوم که در محله‌های کم درآمد در چهار شهر ایالات متحده زندگی می‌کنند، تایید کردند.

با توجه به یافته های پژوهش، تدوین و آزمایش راهبردهای مختلف برای کاهش آلودگی هوا و بهبود سلامت کودکان ضروری است. این استراتژی‌ها ممکن است شامل درمان‌هایی باشد که برای مقابله با اثرات نامطلوب افزایش سطح آلودگی هوای بیرون بر پاسخ‌های التهابی راه‌های هوایی مرتبط با حملات آسم غیر ویروسی و دستگاه‌هایی طراحی شده‌اند که برای نظارت شخصی سطوح آلودگی هوای بیرون برای کمک به مدیریت آسم در شرایط خیلی کم طراحی شده‌اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا