جامعه

آمارهایی جالب از نحوه گذران تابستان شهری ها/ از خودمراقبتی تا مطالعه کمتر از ۱۵ دقیقه در روز!

آمارهایی جالب از نحوه گذران تابستان شهری ها/ از خودمراقبتی تا مطالعه کمتر از ۱۵ دقیقه در روز!

نتایج “نظرسنجی سرگرمی تابستان 99” نشان می دهد که بیشترین وقت گیر بودن فعالیت های جمعیت 15 ساله و بالاتر در شهرها با متوسط ​​زمان 11 ساعت و 42 دقیقه در روز ، به فعالیت های “مراقبت و خودمراقبتی” اختصاص دارد. فعالیتهای مربوط به “فرهنگ” ، “اوقات فراغت” ، “وسایل ارتباط جمعی” و “تمرینات ورزشی” با متوسط ​​زمان 4 ساعت و 13 دقیقه در روز ، بیشترین وقت گیرترین فعالیتهای این جمعیت است. در همین حال ، متوسط ​​زمانی که شما برای “یادگیری” می گذرانید فقط 10 دقیقه است.

به گزارش آپارات نیوز ، برنامه بررسی مرور زمان برای دوره سوم در پاییز و زمستان 1398 و بهار و تابستان 1399 در مناطق شهری کشور با هدف صرف وقت برای گذراندن افراد در جامعه با در نظر گرفتن از نوع و مدت فعالیت آنها. گزارش حاضر به نتایج این پروژه در تابستان ، به دست آمده توسط مرکز آماری ایران اختصاص یافته است. اجرای این طرح در هفته دوم شهریور به مدت 8 روز اجرا شد. نوع سرشماری این طرح نمونه گیری است و جامعه آماری پروژه خانوارها و گروههای معمولی ساکن در مناطق شهری کشور هستند. در این نظر سنجی ، اطلاعات خانگی شخصاً توسط نقشه بردار جمع آوری می شود و اطلاعات شخصی به صورت مکمل توسط اعضای خانه انجام می شود.

موارد زیر بخشی از این طرح است.

به گزارش آپارات نیوز ، براساس این نظرسنجی ، زنان بالای 15 سال در تابستان 1999 روزانه 11 ساعت و 52 دقیقه به مراقبت و مراقبت از خود (از جمله خواب ، خوردن و آشامیدن ، مراقبت های بهداشتی ، مسافرت های مربوط به مراقبت و فعالیت های خودمراقبتی و موارد دیگر) می پرداختند. .) و 4 ساعت و 48 دقیقه از وقت خود را صرف مراقبت در خانه بدون پرداخت برای اعضای خانواده کنند. مردان همچنین 11 ساعت و 31 دقیقه از وقت خود را در مراقبت روزانه و مراقبت از خود و 5 ساعت و 21 دقیقه کار و فعالیت های مربوط به مزد (از جمله اشتغال در شرکت ها ، سازمان های دولتی و سازمان های غیر انتفاعی ، اشتغال در شرکت ها) می گذرانند تولید داخلی کالا ، خدمات ، فعالیت های فرعی و وقفه های مربوط به کار ، جستجوی کار ، مقاله شغلی ، سفر و ترافیک مربوط به مشاغل و غیره).

افراد 15 تا 29 ساله بیش از 11.5 ساعت در روز را در تابستان برای خودشان می گذرانند

رقمی جالب برای مطالعه و یادگیری بیش از 15 سال!

میانگین زمان صرف شده برای مراقبت و مراقبت از خود برای زنان و کودکان 15 تا 29 ساله هر روز 12 ساعت و 3 دقیقه است ، در حالی که زمان صرف شده برای آن برای مردان 15 تا 29 ساله 11 ساعت و 46 دقیقه است.

میانگین زمانی که مردان و زنان 15 ساله برای کار خود اشتغال دارند 10 ساعت و 45 دقیقه است ، در حالی که همین جمعیت فقط 1 دقیقه مطالعه می کنند.

در دسته دیگر ، افراد بی سواد بالای 15 سال روزانه 12 ساعت و 44 دقیقه برای مراقبت از خود ، 4 ساعت و 27 دقیقه برای فرهنگ ، تفریح ​​، رسانه های جمعی و ورزش (از جمله بازدید از رویدادها / مکان ها) وقت می گذارند. فرهنگ ، تفریح ​​و ورزش ، سرگرمی ، مشارکت در ورزش ، استفاده از رسانه های گروهی ، اوقات فراغت ، تماشای تلویزیون ، گوش دادن به رادیو ، مسافرت با توجه به فرهنگ ، اوقات فراغت ، رسانه های جمعی و تمرینات ورزشی …) و ساعاتی را به یادگیرنده اختصاص ندهید.

طبق اعلام مرکز آمار ایران؛ افراد باسواد بالای 15 سال نیز 11 ساعت و 34 دقیقه صرف مراقبت از خود و فقط 11 دقیقه برای یادگیری می کنند.

مطالعه این مدل نشان می دهد افراد بی سواد و باسواد بالای 15 سال بیشتر وقت خود را صرف فعالیت های اوقات فراغت ، رسانه های جمعی و آموزش ورزشی پس از مراقبت و مراقبت از خود می کنند.

افراد بالای 15 سال در تعطیلات تابستانی حدود یک ساعت بیشتر به مراقبت از خود و مراقبت از خود می پردازند ، بنابراین 12 ساعت و 14 دقیقه در روزهای تعطیل و 11 ساعت و 37 دقیقه در غیر تعطیلات متوسط ​​زمان صرف شده برای مراقبت از خود است. پرداخت.

اما مجردها تابستان خود را چگونه سپری کردند؟

اما پس از مراقبت و مراقبت از خود ، مجردها بیشتر وقت خود را صرف فرهنگ ، تفریح ​​، رسانه های جمعی و ورزش می كنند و پس از آن اشتغال و فعالیت های مربوط به آن انجام می شود.

پس از ازدواج و مراقبت از خود ، زوج های متاهل تقریباً همان زمان را صرف کارهای فرهنگی ، تفریحی ، رسانه های جمعی ، ورزش و خدمات خانگی بدون حقوق اعضای خانواده و فعالیت های مربوط به کار و مزد می کنند.

میانگین زمان فعالیت های فرهنگی ، تفریحی ، رسانه های جمعی و فعالیت های ورزشی در فضای مجازی برای افراد بالای 15 سال نیز 34 دقیقه در روز است و این افراد فقط 2 دقیقه در فضای مجازی می گذرانند.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا