دانش و سلامت

آمار کرونا در ایران، ۱۳ مرداد ۹۹/ شناسایی ۲۵۹۸ بیمار و ۲۱۵ فوتی جدید

تعداد کشته شدگان در کورونا به 17405 نفر در کشور رسید

نمونه:

سیما سادات لاری روز دوشنبه در مورد آخرین آمار در مورد عفونت قطعی با ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از عفونت با این ویروس در کشور اظهار داشت: از دیروز تا امروز ، 4 آگوست 2016 ، مطابق معیارهای قطعی تشخیص ، 2598 بیمار جدید مبتلا به Covid 19 در کشور مشخص شده است که 1 304 نفر از آنها در بیمارستان بستری شده اند. با این حساب تعداد کل بیماران Covid 19 بیمار در کشور به 312.035 رسید.

وی ادامه داد: متأسفانه 215 بیمار Covid در 24 ساعت گذشته 19 نفر را از دست داده اند و تعداد کل مرگ و میرهای ناشی از این بیماری به 17405 نفر رسیده است.

آمار Corona در ایران ، 13 مرداد 99 / شناسایی 2598 بیمار و 215 پا جدید

لری گفت: “خوشبختانه ، 270228 بیمار بهبود یافتند یا به بیمارستان مرخص شدند.” 4104 بیمار مبتلا به Covid 19 نیز در شرایط بحرانی این بیماری قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: تاکنون 2534 هزار و 658 تست تشخیصی Covid 19 در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: مازندران ، تهران ، گلستان ، خراسان شمالی ، اردبیل ، اصفهان ، البرز ، خراسان رضوی ، کرمان ، سمنان ، آذربایجان شرقی ، مارکازی ، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. استان های فارس ، ایلام ، لرستان ، هرمزگان ، زنجان ، قزوین ، آذربایجان غربی ، بوشهر ، همدان ، قم ، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد نیز در پاسداری قرار دارند.

لری گفت: “در حال حاضر ، 14 شهرستان در بخش قرمز قرار دارند و 12 شهرستان در حال جست و جو هستند.” استان های خوزستان ، کردستان ، کرمانشاه ، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان از طریق پروتکل های بهداشتی و تلاش مردم برای رعایت پروتکل ها و تلاش های مسئولان استانی و شرکای بهداشتی وضعیت بهتری دارند. البته این نباید باعث شود که عادی سازی شرایط و سهل انگاری مطابق پروتکل های بهداشتی ایجاد شود.

وی اضافه کرد: استانهای فارس ، ایلام ، لرستان و هرمزگان به عنوان هشدار وضعیت قرمز تبدیل شده اند و به لطف همکاری مردم در این استانها و تلاش متخصصان بهداشت و مسئولان استانی ، موارد بستری در برخی از شهرها کاهش یافته است. تعدادی از شهرهای این استان ها باید از وضعیت قرمز بیرون بیایند.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: وضعیت استانهای مرکزی گیلان و یزد از هشدار به قرمز تغییر کرده است و تعداد موارد و بستری در این استان ها افزایش یافته است.ما از مردم این استان ها می خواهیم پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند. برای ضبط و استفاده از ماسک. ” موارد بستری در این استان ها را کاهش دهید. ما همچنین از همه مردم می خواهیم که از سفرهای غیر ضروری به این استانها خودداری کنند.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: حتی اگر ده درصد دیگر به استفاده از ماسک در کشور اضافه شود ، در هفته های آینده شاهد تأثیر چشمگیری در کاهش موارد بستری در بیمارستان و مرگ خواهیم بود.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا