دانش و سلامت

آمار کرونا در ایران، ۲۷ آذر ۹۹/ شناسایی ۷۴۵۳ بیمار و ۲۱۲ فوتی جدید

آمار کرونا در ایران، ۲۷ آذر ۹۹/ شناسایی ۷۴۵۳ بیمار و ۲۱۲ فوتی جدید

تعداد قربانیان تاج در ایران به 53 هزار و 95 نفر رسید

گزیده ها:

‘سیما سادات لاری’ روز پنجشنبه با اعلام آخرین آمار بیماران کرونا و تلفات در ایران ، افزود: در 24 ساعت گذشته تا امروز (17 دسامبر 2014) ، بر اساس معیارهای تشخیصی قطعی ، 7453 بیمار جدید مبتلا به Covid 19 در کشور شناسایی شده است. و 1114 نفر در بیمارستان بستری شدند. با این حساب ، تعداد کل بیماران Covid 19 در کشور به یک میلیون و 138 هزار و 530 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون 856 هزار و 513 بیمار بهبود یافته یا مرخص شده اند. همچنین 5645 بیمار با Covid 19 تحت شرایط شدید این بیماری درمان می شوند.

لاری افزود: تاکنون 6 میلیون و 896 هزار و 651 آزمایش كوید 19 در كشور انجام شده است.

وی گفت: بر اساس آخرین تجزیه و تحلیل 12 شهر با رنگ قرمز ، 288 شهر با نارنجی و 148 با رنگ زرد است.

سخنگوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: شهرستانهای زرین دشت در استان فارس ، بافت در استان کرمان ، گمیشان در استان گلستان ، آستارا ، بندرانزلی ، رودسر و تالش در استان گیلان و آمل ، بهشهر ، رامسر ، گلوگاه و نکا در استان مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گزارش ایرنا ، ویروس کرونا ویروس ناشی از بیماری کووید 19 از اواخر سال 2019 در ووهان چین مشاهده شده و در مدت کوتاهی در سراسر جهان گسترش یافته است ، بنابراین سازمان بهداشت جهانی در ماه مارس (فوریه 2020) همه گیری (اپیدمی جهانی) این شیوع بیماری. تایید.

طبق آمار رسمی ، بیماری کوید 19 تاکنون بیش از 73 میلیون نفر در جهان را تحت تأثیر قرار داده و بیش از یک میلیون و 650 هزار نفر در نتیجه این بیماری جان خود را از دست داده اند. ایران بدون توجه به نسبت جمعیت ، هشتمین کشور جهان از نظر مرگ تاج است. تعداد کشته شدگان کرونا در ایالات متحده ، برزیل ، هند ، مکزیک ، ایتالیا ، انگلیس و فرانسه بیشتر از ایران بود.

ویروس کرونا با دست آلوده ، عطسه ، سرفه و حتی قطره های تنفس از طریق دهان ، بینی و چشم به افراد آلوده منتقل می شود. تنگی نفس ، خستگی و بدن درد ، اختلالات بو و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کوید است. بیش از 80٪ افراد آلوده به ویروس به بیماری خفیف مبتلا می شوند.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا