اتحادیه اروپا و «متا» درباره قوانین محتوای آنلاین به توافق رسیدند
متا و اتحادیه اروپا در ماه ژوئیه بر روی قوانین محتوای آنلاین اتحادیه اروپا به توافق رسیدهاند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، متا و اتحادیه اروپا پس از درخواست «تیری برتون»، رئیس صنعت اتحادیه اروپا مبنی بر اقدام فوری پلتفرم رسانههای اجتماعی در مورد محتوای متاسرچ که کودکان را هدف قرار میدهد، در ماه ژوئیه بر سر یک آزمایش استرس بر روی قوانین محتوای آنلاین اتحادیه اروپا به توافق رسیدهاند.
برتون در یک شبکه اجتماعی گفته است که «مذاکره سازندهای با «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا درباره قوانین دیجیتال اتحادیه اروپا (DSA) صورت گرفته و هزار کارمند متا روی قانون خدمات دیجیتال کار میکنند.»
برتون پیش از این در ماه ژوئن گفته بود که «متا باید اقداماتی را که قصد دارد برای پیروی از قوانین محتوای آنلاین اتحادیه اروپا موسوم به قانون خدمات دیجیتال پس از ۲۵ اوت انجام دهد یا با تحریمهای سنگین مواجه شود، نشان دهد.»
قوانین دیجیتال اتحادیه اروپا انواع خاصی از تبلیغات هدفمند همانند تبلیغاتی که برای کودکان در نظر گرفته شده است یا زمانی که از دستههای خاصی از دادههای شخصی استفاده میشود، مانند قومیت، دیدگاههای سیاسی و… را در پلتفرمهای آنلاین ممنوع میکند.
لازم به ذکر است؛ متا هنوز در این باره اظهارنظری نکرده است.