دانش و سلامت

اجازه سفر در نوروز؛ اشتباهی استراتژیک / افزایش فاحش فوتی‌های کرونا از ۲ هفته دیگر

اجازه سفر در نوروز؛ اشتباهی استراتژیک / افزایش فاحش فوتی‌های کرونا از ۲ هفته دیگر

یک متخصص اپیدمیولوژی با اشاره به اینکه تأثیر سفرهای نوروزی بر تعداد بیماران و قربانیان تاج طی روزهای آینده مشخص خواهد شد ، اظهار داشت: با توجه به افزایش فعلی تعداد موارد تاج ، افزایش قابل توجهی در تعداد تاج ها داریم بیماران در طی دو هفته ”

دکتر مسعود یونسیان در مصاحبه با آپارات نیوزوی با اشاره به سفرهای شکل گرفته در تعطیلات نوروز گفت: “پیام مردم در مورد سفرها این بود که سفر آنها به مناطق زرد و آبی رایگان و بدون محدودیت است ، که تصمیم درستی نیست و به نظر من این حتی یک اشتباه استراتژیک بود. “از آنجا که شرط آزمایش کرونا برای رفتن به این شهرهای زرد و آبی منفی نبود ، اگرچه مهمتر از این است که شما نباید به مناطق آلوده سفر کنید ، مهم است که بگوییم افراد آلوده به مناطق تمیزتر نمی روند (زرد و آبی) ؛ زیرا بیمار می تواند تعداد زیادی Covidians در منطقه را آلوده کند.

وی افزود: از طرف دیگر ، پس از بازگشت از سفر ، با وجود توصیه ها ، افرادی را می شنویم و می بینیم که برای کار و کار در محل کار خود بازدید و بازدید می کنند. اجتناب از این واقعه در هفته سوم فروردین در شرایط قلبی کشور بسیار مهم است تا ما به عاملی در انتقال بیماری تبدیل نشویم. اگر احساس می کنند شرایط خودداری از مراجعه در محل کار مهیا نیست ، کارمندان نباید به دفاتر خود مراجعه کنند و از همکاران خود بخواهند که این کار را انجام دهند و به مرخصی بروند.

موج چهارم تاج آغاز شده است

یونسیان در مورد شیوع موج چهارم تاج در ایران ادامه می دهد: “به نظر می رسد که این موج در کشور آغاز شده است زیرا بیشتر استان های ما تحت یک روند بیماری رو به افزایش قرار دارند ، زمانی که چیزی تقریباً در تمام استان ها مانند تعطیلات نوروز رخ می دهد. برای چند روز. نمی توان آن را به نوسانات تصادفی نسبت داد. معمولاً اثرات هر واقعه در میزان بیماران یک تا دو هفته بعد و در میزان مرگ و میر دو تا چهار هفته بعد مشاهده می شود و با توجه به افزایش فعلی موارد ، متأسفانه شاهد افزایش زیاد تعداد خواهیم بود. مرگ و میر بیماران ویروس کرونا در دو هفته

بیماریها و مرگهای بیشتر در افراد مسن

وی گفت: ویروس های کرونا ویروس مسری تر هستند. “اگر چه بیماری زا هستند ، اما تفاوت قابل توجهی در توزیع سنی بیماری با نوع قبلی ویروس وجود ندارد.” همه ویروس ها سالمندان را بدتر آلوده کرده و باعث مرگ بیشتر در این افراد می شوند. البته ویروس جهش یافته جدید خطرات بیشتری نسبت به نوجوانان برای بزرگسالان و نوجوانان به همراه دارد ، اما در هر صورت ، عفونت و مرگ و میر در افراد مسن بدتر است.

لغو طرح ترافیک

استاد ویروس شناسی تأکید می کند: البته شروع روزهای کاری و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نیز به شیوع ویروس و روند رو به افزایش آن کمک می کند و لغو طرح ترافیک و تشویق مردم به استفاده از اتومبیل های شخصی منطقی به نظر می رسد.. ویروس از یک وسیله نقلیه به وسیله نقلیه دیگر منتقل نمی شود و ازدحام خیابان می تواند بر آلودگی هوا و تأخیر در رسیدن به محل کار تأثیر بگذارد ، اما انتقال تاج با ازدحام در خیابان افزایش نمی یابد. هرچه تعداد افراد ساکن در اتومبیل های کوچکتر در یک خانه کمتر باشد ، احتمال انتشار ویروس در مقایسه با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی کمتر است. هوا بهتر شده و یکی از مهمترین موارد این است که پنجره های حمل و نقل خصوصی و عمومی را برای تهویه مطبوع باز بگذارید.

واکسیناسیون مهمترین ابزار برای کنترل بیماری

وی در پایان تأکید می کند: مهمترین ابزار کنترل شرایط بیماری در کشور تسریع در واکسیناسیون کارکنان مراقبت های بهداشتی و سالمندان است. در مراحل بعدی ، اگر با دقت برای واکسیناسیون سایر افراد جامعه برنامه ریزی کنیم ، فاکتورهای مختلفی برای اولویت بندی واکسیناسیون وجود دارد. ساده ترین و مهمترین معیار می تواند سن افراد باشد.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا