استانها

اجرای طرح ترافیکی تابستانه پلیس راهور از اول تیرماه در حال اجراست

اجرای طرح ترافیکی تابستانه پلیس راهور از اول تیرماه در حال اجراست

به گزارش خبرگزاری آپارات نیوز از سنندج، سرهنگ رضا همتی زاده با اشاره به اجرای طرح ترافیکی تابستانه اظهار کرد: امروزه در شهرهای بزرگ مشکلات ترافیکی، نمود فراوانی پیدا کرده و باعث نارضایتی مردم شده است به طوری که باعث بروز برخی ناهنجاریها و قانون شکنیها از طرف برخی از شهروندان شده است.

وی افزود؛ طبق بررسی های به عمل آمده، مشخص گردید مشکلات حمل و نقل شهر یک معلول چند علتی است یکی از عوامل آن، عدم رعایت و بی توجهی برخی شهروندان نسبت به قوانین ترافیک است. اولین راهی که برای برخورد با این گروه به نظر می رسد، جریمه کردن متخلف است. جریمه یکی از مهمترین ابزارهای مبارزه با تخلفات رانندگی است که استفاده از آن در کنترل بی نظمی ترافیکی موثر است. اکثر رانندگان از جریمه شدن می هراسند و در مکانهایی که ماموران راهنمایی و رانندگی حضور دارند از ارتکاب کوچکترین خلافی نیز خودداری می کنند اما همین افراد به محض فرصت یابی و به محض این که چشم ماموران را دور ببینند، به کلی قانون و حرمت آن را فراموش می کنند. اما جریمه و مجازات صرفا درمان موقت است و فاقد هرگونه تاثیر فرهنگی در جریان سامان بخشی به ترافیک و کنترل آن است. از طرف دیگر در بسیاری از مکانها و زمان ها ماموران راهنمایی و رانندگی در محل حضور نداشته و بسیاری از تخلفات بدور از چشم آنها صورت می پذیرد. لذا این روش نمی تواند به عنوان یک راه حل اصولی معرفی گردد.

این مقام انتظامی در ادامه گفتند: یکی دیگر از راه حل های ارائه شده در این زمینه، آموزش قوانین و ارتقای فرهنگ ترافیک شهروندان بوده که در ادامه سعی شده با ارائه برنامه های کوتاه مدت و دراز مدت مردم را در حل مشکلات ترافیک سهیم کرده تا از این طریق اثرات منفی ناشی از ترافیک را به حداقل رساند.

رئیس پلیس راهور کردستان گفت: برخی از طرح ها همچون آموزش فرهنگ به دانش آموزان تنها جنبه آموزشی داشته اما برخی از طرحها ایجاد زیر ساختار مناسب جهت ارتقای فرهنگ می باشد که در راستای طرح تابستانی با همکاری شهرداری ها در دست اجرا می باشند عبارتند از:

– نصب تابلو و علائم ترافیکی موردنیاز در سطح شهر

– اصلاح تابلوها و علائم ترافیکی موجود در سطح شهر

– نصب چراغهای راهنمایی با زمانبندی ثابت یا متغیر موردنیاز سطح شهر

– اصلاح زمانبندی چراغهای راهنمایی موجود در تقاطعهای سطح شهر

– ایجاد مسیرهای عابرپیاده از طریق تعریض پیاده روها، اصلاح خط کشیها و نرده های عابر پیاده

– ایجاد مسیرهای دوچرخه در سطح معابر شهر

– اصلاح و ایمن سازی مسیرهای دوچرخه موجود سطح شهر

46

دکمه بازگشت به بالا