اقتصادی

اجرا و ساخت آلاچیق فلزی

اجرا و ساخت آلاچیق فلزی پرشین پوشش

اجرا و ساخت آلاچیق فلزی توسط تیم پرشین پوشش

آلاچیق فلزی سازه ای بی نظیر و فوق العاده است که در فضاهای سبز، باغ ها، ویلا ها، هتل ها، روف گاردن و رستورانها ساخته می شود. آلاچیق فلزی سازه‌ای نسبتاً سنگین بوده و بسته به سبک و سیاق طراحی، در ساخت آن از انواع پروفیل های فلزی استفاده می شود.

ساخت آلاچیق فلزی بسته به طرح و میزان پیچیدگی کار معمولا در کمترین زمان ممکن انجام می پذیرد.

مزایای آلاچیق فلزی:

طراحی و ساخت بسیار سریع

زیبایی بخشیدن به فضای بیرونی ساختمان

استحکام بالا به نسبت آلاچیق های چوبی

 

آلاچیق فلزی چیست؟

انواع آلاچیق به عنوان سرپناه برای گذراندن ساعاتی از روز استفاده می شوند.این آلاچیق های کوچک و بزرگ در فضای سبز و مکان های باز نصب می شوند. با نشستن زیر آلاچیق از گزند باد و باران و تابش نور مستقیم خورشید در امان هستید. در آلاچیق فلزی از فلز به عنوان متریال اصلی ساخت استفاده شده است.
به طور عمده آهن برای طراحی آلاچیق های فلزی مورد استفاده قرار می گیرد فلزات قابلیت شکل پذیری بالایی دارند و برای ساخت آلاچیق بیشترین کاربرد را دارند. انواع طرح های شکیل و مدرن یا الگوهایی از آلاچیق سنتی را می توان با فلزات طراحی کرد. معمولا در ساخت آلاچیق بدنه و اسکلت کار از فلز اجرا می شود ولی سقف آلاچیق می تواند فلزی، چوبی یا شیشه ای طراحی شود.

در حال حاظر آلاچیق های مدرن بیشتر ورق آن ها نیز از فلز می‌باشد به دلیل سرعت بخشیدن به کار و آب بندی دقیق آن ورق های مورد استفاده از قبیل :

طرح سفال (پالرمو ،جنوا)

تنوع رنگی بسیار زیاد ، از ورق گالوانیزه دو طرف رنگ تولید میشود از ویژگی های بارز آن مقاومت در برابر رطوبت است .

 انواع تایل ها ( پرچین ، ثامن)

ورق پرچین به دلیل نصب آجری و طرح ریزی که دارد نمای زیباتری به آلاچیق می‌دهد این محصول با رنگ پودری الکترواستاتیک در دستگاه کاملا اتوماتیک تولید میگردد.

بام تایل

متریال بام تایل که قالب جدیدی از ورق گالوالیوم و آلوزینک تولید میکند که همانند ورقهای سنگریزه ای میباشد نیز از متریالهای عالی و زیبا میباشد این محصول با رنگ پودری الکترواستاتیک در دستگاه کاملا اتوماتیک تولید میگردد. بنابراین با داشتن مقاومت بالا و وزن سبک میتواند به راحتی برای آلاچیق‌ها مورد استفاده قرار گیرد .

دکرا یا پوشش تایل سنگریزه ای

دکرا از فرمدهی تحت فشار ورق های آلوزینک تولید می شود و تولید کشور نیوزلند است. سنگریزه ها لایه ی سطحی دکرا را تشکیل می دهند و از جمله ویژگی های آن ها می توان سنگریزه های طبیعی، داشتن ظاهری طبیعی و تنوع رنگ بالا و ثبات رنگ را نام برد. از این پوشش به عنوان متریال آلاچیق هم استفاده می شود و مزایای فوق العاده ای از جمله سازگاری با محیط زیست، نصب سریع و آسان، ثبات سنگریزه ها، ضد خش و نم، ضد حریق و … دارد.

منبع /

https://persianposhesh.ir/ساخت-آلاچیق-فلزی/

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا