دانش و سلامت

احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی راز و جرگلان سرعت می گیرد

احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی راز و جرگلان سرعت می گیرد

آپارات نیوز/ خراسان شمالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر حل مشکلات درمانی مردم این شهرستان در کمترین زمان ممکن تاکید کرد و اعلام کرد: با تخصیص 33 میلیارد تومان اعتبارات ملی از محل بودجه سال 1401 و 80 میلیارد تومان اعتبارات سفر استانی با کمک 100 درصدی، تسریع در ساخت بیمارستان 64 تختخوابی راز و جرگلان.

دکتر. بهرام عین اللهی بعدازظهر 11 تیر 1401 در شورای اداری شهرستان راز و جرگلان درخواست استخدام پیمانکار جهادی برای ساخت و ساز این بیمارستان کرد و افزود: برای ساخت آن باید نظارت همه جانبه و مستمر انجام شود. بیمارستان برای درمان مشکلات مردم این منطقه زود برخیز.

وی با بیان اینکه تامین نیروی متخصص از جاهای دیگر مشکلی را حل نمی کند، اضافه کرد: وزارتخانه آمادگی استقرار نیروهای متخصص این منطقه را دارد و در این راستا برای راز و جرگلان سهمیه ویژه ای اختصاص می دهد.

وی با تاکید بر اینکه ارتقاء تنها نباید فیزیکی باشد، بلکه ارتقای نیروی انسانی نیز بسیار مهم و ضروری است، خاطرنشان کرد: همین فرزندان و فرزندان این شهرستان می توانند دانشمندان آینده منطقه و این مرز و بوم باشند.

وزیر بهداشت در این جلسه به درمانگاه ارتش نیز اشاره کرد و اعلام کرد: با واگذاری مدیریت این مرکز به وزارتخانه می توان محل را تجهیز و سر جای خود قرار داد.

وی با بیان اینکه منطقه راز و جرگلان سختی های زیادی دارد که سال هاست ایجاد شده است، اضافه کرد: اما داشتن مردمی شجاع، با اراده و دل های مهربان و فداکار از نکات مثبت منطقه است که در کشور بسیار کم نظیر است. .

دکتر در بخشی دیگر از سخنان خود عین اللهی با اشاره به اینکه امروز چهره ظلم تغییر کرده و ظالمان چهره ظالمانه خود را نشان نمی دهند، گفت: جمهوری اسلامی ایران 43 سال است که با 8 سال جنگ تحمیلی و تحریم های ناجوانمردانه مظلوم است و ظلم وجود دارد. اما مردم ما مقاومت کردند و این پیروزی با رهبری مقام معظم رهبری به دست آمد.

وی پیروزی در میدان نبرد کرونا را مصداق بارز پایداری و موفقیت کشور برشمرد و تصریح کرد: جایگاه کنونی جمهوری اسلامی ایران در مدیریت بیماری کووید 19 قابل قیاس با سایر نقاط جهان نیست زیرا ما می توانیم. کنترل بیماری عروق کرونا قلب

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مردم آن دیار را بزرگترین مؤلفه قدرت دانست و ادامه داد: در این راستا شاهد مشکلات مردم منطقه در رفع مشکلات هستیم.

وی حل معضل همیشگی کشور را نیازمند راه حل اساسی دانست و گفت: در گذشته با اعطای یارانه به واردکنندگان و کالاهای مصرفی، به جای پرداخت یارانه به 80 میلیون نفر، از 400 میلیون نفر این حمایت را داشته ایم. زیرا کشورهای دیگر از آن استفاده کردند اما با اقدامات مثبت و اساسی در یارانه ها قیمت ها نیز اصلاح شده و با روند فعلی وضعیت اقتصادی کشور در آینده بهتر و بهتر خواهد شد.

به گزارش آپارات نیوز، آیت الله رییسی رئیس جمهور صبح امروز در قالب سفرهای استانی وارد خراسان شمالی شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا