دانش و سلامت

ماجرای چمن‌خوابی اطراف بیمارستان‌های کرونایی / “لامبدا” بیخ گوش ایران

ماجرای چمن‌خوابی اطراف بیمارستان‌های کرونایی / "لامبدا" بیخ گوش ایران

دبیر کمیته ملی علوم کووید 19 با هشدار نسبت به افزایش مرگ و میر در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی ، گفت: “اگر مراقب نباشیم و پروتکل ها را رعایت نکنیم ، لامبدا می تواند موج بعدی ما باشد.”

در مصاحبه با آپارات نیوز ، دکتر. عاطفه عابدینی وی درباره وضعیت نقشه های قله پنجم کرونا در کشور گفت: ابتدا باید توجه داشت که هنوز به قله قله پنجم نرسیده ایم. از آنجا که نمودارهای همه استانها مطابقت ندارند. به عنوان مثال در جنوب استان سیستان و بلوچستان بیماری کنترل می شود اما در مناطقی مانند بوشهر شرایط بیماری هنوز بد است. تعداد بیماریها در تهران نیز همچنان در حال افزایش است و از طرفی تعدادی از استانهای شمالی ما نیز در حال افزایش هستند و روند ما همچنان در حال افزایش است و ما به اوج نرسیده ایم.

افزایش موارد و بستری شدن در مشهد

وی افزود: در حال حاضر همان موجی را داریم که چند هفته پیش در سیستان و بلوچستان داشتیم ، اکنون در استان خراسان رضوی. همزمان ما موجی در استان های گلستان و خراسان جنوبی همزمان با سیستان و بلوچستان داشتیم ، اما خراسان رضوی اکنون تجارت خود را افزایش می دهد. بنابراین تعداد مراجعات سرپایی و در نتیجه بستری شدن و مرگ در این استان بسیار افزایش یافته است.

عابدینی درباره وضعیت تهران نیز گفت: در تهران شیب رو به رشدی را شاهد بوده ایم اما موارد همچنان در حال افزایش است.

داستان خوابیدن چمن در بیمارستان های کرونا

وی درباره انتشار یک سری عکس روی چمن خواب بیماران مبتلا به بیماری کرونا قلب در تهران و مشهد و کمبود دارو و اکسیژن گفت: ‘ما عکس های فضای مجازی در مشهد را نیز دیدیم اما یکی از همکارانش در مشهد توضیح داد که این بیماران روی چمن دراز کشیده اند نه خود بیماران. من فکر می کنم که البته در هیچ کجای کشور نباید چنین شرایطی را برای بیماران داشته باشیم ، با مداخلات انجام شده توسط وزارت بهداشت برای تزریق سرپایی RamedSavier و همزمان ایجاد کمیته هایی برای ترشح ، اکسیژن و تنفس. در عین حال ، من می دانم که بیمارستان ها پر هستند و اگر بیمار نیاز به بستری شدن دارد ، برخی از بیماران باید مرخص شوند و سپس بیمار جدیدی باید بستری شود و چنین شرایطی وجود دارد.

عابدینی در مورد نیاز به راه اندازی بیمارستان های صحرایی گفت: “در حال حاضر برنامه جدیدی برای ایجاد بیمارستان صحرایی اعلام نشده است ، اما در برخی مناطق کلینیک های تزریق رامدسیور ممکن است یک سری پادگان و غیره داشته باشند. اما اینطور نیست که بیماران آنجا به طور دائم در بیمارستان بستری شوند.

از پروتکل ها پیروی نکنید ، مرگ و میر افزایش می یابد

وی در مورد وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور گفت: اگر به نقشه تعداد بیماران نگاه کنید ، تعداد افراد مثبت و درگیر بسیار زیاد است ، در مقایسه با ماه مه و حتی در مقایسه با چهارمین پیام رسان ما ، این مبلغ افزایش یافته و بستری شدن ما افزایش یافته است. وی افزود: خوشبختانه میزان مرگ و میر در مقایسه با میزان بستری شدن افزایش نیافته است که این امر ناشی از مداخلات در درمان مانند درمان سریعتر و واکسیناسیون برخی افراد و غیره است ، اما واقعیت این است که اگر پروتکل ها رعایت نشوند و وضعیت این روش در همه جا باز است و هیچ کس به پروتکل ها اهمیت نمی دهد و همه مراکز خرید ، رستوران ها و … باز هستند ، که شرایط مناسبی را برای گسترش عفونت و انتقال ویروس ، به ویژه در نوع دلتا ، که شیوع بالایی دارد ، فراهم می کند. ، ممکن است افزایش نرخ مرگ و میر را نیز داشته باشیم.

احتمال گسترش قله پنجم

او تأکید می کند: “قله پنجم بدیهی است که بسیار جدی است و تعداد روزهایی که در اوج می گذرانیم می تواند در مقایسه با قله چهارم افزایش یابد ، اما به طور کلی اگر می خواهیم تعداد موارد و مرگ و میر را کاهش دهیم ، مردم باید پروتکل ها را جدی بگیرند. .. در غیر این صورت ، اگر انتظار افزایش مراجعات سرپایی و سرپایی را داشته باشیم ، می توانیم انتظار افزایش مرگ و میر را داشته باشیم.

افزایش انتقال برابر با احتمال افزایش جهش است

عابدینی می گوید: “باید توجه داشت که ویروس کرونا هر روز تغییر می کند و این تغییرات می تواند هم عفونت و هم دوره عفونت و همچنین تعداد افرادی که مبتلا می شوند را افزایش دهد.” بیماری بدتر می شود هرچه ویروس تغییرات بیشتری ایجاد کند ، تأثیر واکسن ها کمتر خواهد بود. بنابراین برای بهبود اثر واکسیناسیون ، رعایت پروتکل ها ضروری است.

“لامبدا” از ایران

وی گفت: “هرچه تعداد بیشتری ویروس در جامعه بارگذاری شود ، احتمال جهش ویروس در جامعه بیشتر است.” در عین حال ، در صورت عدم مشاهده ، جهش های جدیدی مانند لامبدا می توانند وارد کشور شوند. البته ما هنوز این جهش را در ایران نداشته ایم ، اما در کشورهای جهان مواردی را داشته ایم که یک نفر گزارش شده و یک نفر در ترکیه گزارش شده است ، و اگر مراقب نباشیم و پروتکل ها را رعایت نکنیم ، لامبدا می تواند موج بعدی ما باشد.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا