بین الملل

ادامه طغیان در ارتش رژیم صهیونیستی؛ طومار بلند یگان 8200 علیه نتانیاهو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین آپارات نیوز، در پی سخنرانی شب گذشته «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره قوانین اصلاحات دستگاه قضایی، رسانه‌های صهیونیستی از تداوم نافرمانی و تمرد در بخش‌های مختلف ارتش این رژیم و پیوستن نیروهای نظامی جدید به اعتراضات جاری در فلسطین اشغالی خبر دادند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شب گذشته اعلام کرد که مصمم به اجرای اصلاحات قضایی است و فراخوان‌ها برای سرپیچی از دستورات نظامی باید متوقف شوند. 

وبگاه صهیونیستی «والا»، امروز (جمعه، ۲۴ مارس) نوشت» افسران و نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل در یگان ۸۲۰۰، پس از سخنرانی پنجشنبه شب نتانیاهو، طوماری مبنی بر امتناع از انجام خدمت نظامی امضا کردند.

ادامه طغیان در ارتش رژیم صهیونیستی؛ طومار بلند یگان 8200 علیه نتانیاهو

 

پیشتر نیز صدها نفر از افسران و نظامیان یگان «جاسوسی سایبری» (یگان ۸۲۰۰) اعلام کرده بودند که در اعتراض به  تحرکات کابینه نتانیاهو از خدمت خود انصراف خواهند داد. 

یگان ۸۲۰۰ رژیم صهیونیستی بازوی اجرایی ارتش الکترونیک این رژیم است که  ماموریت شنود، رمزگشایی از کدهای رایانه‌ای، جنگ و دفاع سایبری، ساخت انواع بدافزارها و هر آنچه که در حوزه جاسوسی و جمع آوری اطلاعات و یا ضربه زدن به سایر کشورها با استفاده از تجهیزات فنی امکان پذیر است، را انجام می‌دهد.

از سوی دیگر، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز خبر داد که ده‌ها خلبان از نیروهای ذخیره نیروی هوایی ارتش صهیونیست، اعلام کرده‌اند که از گزارش دادن به واحدهای خود، امتناع می‌ورزند. آن‌ها به فرماندهان خود ابلاغ کردند که کلیه تمرین‌ها را متوقف کرده اند و از بازگشت به پایگاه‌های نظامی خودداری می‌کنند. این اقدام خلبانان مذکور، پس از سخنان نتانیاهو و اصرار او بر تداوم پروسه اصلاحیه قانون قضایی این رژیم صورت می‌گیرد. 

روند اعتراضات به سیاست‌های بنیامین نتانیاهو مدتی است به درون نهادهای نظامی و امنیتی نیز کشیده شده و روز به روز گسترده‌تر می‌شود و افسران و نظامیان بیشتری اعلام می‌کنند که دیگر حاضر به خدمت نظامی نیستند.

روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی ۱۸ اسفند گذشته،با انتشار این خبر نوشت که شماری از نیروهای ذخیره در نیروی دریایی به اعتراضات علیه تغییر قوانین قضایی از سوی کابینه نتانیاهو پیوستند و بندر حیفا را بستند. پیشتر محافل رژیم صهیونیستی از پیوستن شمار بیشتری از نیرو‌های ذخیره ارتش به ویژه از نیروی هوایی به اعتراضات علیه نتانیاهو خبر داده بودند.

روزنامه هاآرتص، دو روز پیش اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ افسر ذخیره ​در ستاد عملیات نیروی هوایی از ادامه خدمت نظامی انصراف دادند. 

کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست نتانیاهو در چهارم ماه ژانویه سال جاری میلادی طرحی برای اصلاح نظام قضایی این رژیم ارائه کرد. نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با آنچه آن را «اصلاح نظام قضایی» نامیده، از محاکمه فرار کند.

چندی پیش ۱۰۰ نفر از افسران یگان «عملیات ویژه» سازمان اطلاعات نظامی ارتش صهیونیستی (امان) در نامه‌ای اعلام کردند که در صورت تصویب کامل طرح نتانیاهو، از ادامه حضور در ارتش انصراف خواهند داد؛ یگانی که مسئول مدیریت و اجرای عملیات‌های نظامی خارج از فلسطین اشغالی است.

پس از آن ۱۸۰ افسر اسکادران نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نیز در نامه‌ای به فرماندهانشان اعلام کرده بودند که در اعتراض به قانون موسوم به «اصلاحات قضایی» از ادامه خدمت نظامی انصراف خواهند داد.

سپس اعتراضات به خلبانان اسکادران ۶۹ نیروی هوایی رژیم صهیونیستی -یگان جنگنده‌های اف ۱۵- رسید و به فرماندهی این اسکادران اطلاع دادند که در تمرینات حضور نخواهند یافت. براساس این گزارش، از خلبانان این یگان اعم از نیروهای رسمی و ذخیره برای حمله به اهداف در سوریه و مناطق خارج از فلسطین اشغالی استفاده می‌شود. 

روزنامه «اسرائیل هیوم» نیز فاش کرد که حداقل دو اسکادران جنگی دیگر هستند که در آن نیروهای ذخیره در حال بررسی حرکتی مشابه آنچه در اسکادران ۶۹ انجام دادند، هستند. یکی در پایگاه هوایی رامات دیوید و دیگری در پایگاه تل نوف.

چند روز پیش «هرتزی هالوی»، رئیس جدید ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در نشست با فرماندهان دستگاه‌های امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی در پشت درهای بسته در خصوص نافرمانی نظامیان ارتش و توسعه دامنه اعتراضات علیه کابینه نتانیاهو تاکید کرد که وضعیت بسیار خطرناک است و اگر‌ آن‌ها نتوانند راه حلی برای این بحران بیابند، ارتش و (اسرائیل) با دوراهی سختی مواجه خواهند شد.

وی خواستار دور نگه داشتن ارتش از بازی‌های سیاسی و اختلافات اجتماعی شد و گسترش دامنه  امتناع از انجام خدمت نظامیان صهیونیست را سقوط و آغازی بر پایان رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

به گفته هالوی، «آزمون واقعی برای ارتش به طور کلی و یگان‌های ذخیره، تقویت وحدت و انسجام اجتماعی است، در غیر این صورت ارتش از درون متلاشی خواهد شد».

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا