جامعه

ارائه ۴۰۰ هزار ساعت مشاوره از طریق ۱۴۸۰/ اختلالات اضطرابی و مشکلات ارتباطی بیشترین علت تماس‌ها

ارائه ۴۰۰ هزار ساعت مشاوره از طریق ۱۴۸۰/ اختلالات اضطرابی و مشکلات ارتباطی بیشترین علت تماس‌ها

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور از ارائه 400 هزار ساعت مشاوره طی یک سال گذشته از طریق خط تلفن 1480 خبر داد و گفت: اختلالات اضطرابی و خلقی و همچنین مشکلات ارتباطی، خانوادگی و موقعیتی از شایع ترین علل این بیماری است. تماس می گیرد.

بهزاد وحیدنیا در گفت وگو با آپارات نیوز وی با اشاره به آمار تماس گیرندگان با خط تلفن 1480 در سال 1400 گفت: سال گذشته یک میلیون و 400 هزار تماس با این شماره برقرار و 400 هزار ساعت مشاوره از طریق آن انجام شد.

وی با بیان اینکه از نظر نوع درخواست تفاوت معناداری وجود ندارد، اما تعداد تماس ها با خط تلفن 1480 نسبت به سال 99 تا حدودی تعدیل شده است، گفت: با وجود اینکه همچنان تعداد تماس ها نسبت به قبل از شیوع ویروس کرونا بیشتر بود. الگوی تماس ها تفاوت چندانی نداشت.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این سوال که چه موضوعاتی بیشتر در ارتباط بوده است؟ توضیح: بیشتر تماس ها به دو حوزه مشکلات و اختلالات اختصاص دارد. در حوزه مشکلات، بیشتر تماس‌ها و سؤالات مربوط به مشکلات خانوادگی و بین فردی بود، همچنین بیشتر تماس‌ها در حوزه اختلالات مربوط به افسردگی، اضطراب و مسائل روان‌شناختی تماس‌گیرنده یا اعضای خانواده بود.

به گفته مدیرکل مشاوره و امور روان‌شناختی سازمان بهزیستی، در حوزه‌های اختلالات، اختلالات اضطرابی و خلقی و همچنین مشکلات، مشکلات ارتباطی، خانواده و وضعیت مسائل بیشترین تماس‌ها بوده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا