عمومیکسب و کار برتر

اسپیدرز: نوآوری و تخصص در تولید درب‌های پرسرعت

درب پر سرعت فولد آپ یک راهکار بهینه در صنایع!

ماهیت عملکرد درب‌ها در پروژه‌های صنعتی متناسب به نوع کاربری و ابعاد متفاوت است. درب‌های صنعتی به علت شرایط خاص معمولا مجهز به اپراتور (سیستم موتوری) هشتند. درب‌های اتوماتیک صنعتی در انواع گوناگون ریلی، لولایی، بالا رونده و ….. متناسب با نیاز مصرف کنندگان تولید می‌شوند.

یکی از خاص ترین انواع درب اتوماتیک صنعتی درب پر سرعت فولد آپ می‌باشد که راهکار مناسبی برای خطوط تولید، درب‌های فرار، درب‌های عریض انبار ها و …. است. درب پر سرعت فولد آپ به کمک سیستم موتوری ویژه و ریل و یراق طراحی شده برای محیط‌های سخت کاری از سرعت بالایی برخوردار است.

جدای از سرعت بالا سازه درب پر سرعت از قطعاتی تشکیل شده که به سادگی قابل تعویض می‌باشد و در صورت آسیب احتمالی این پکیج به سرعت قابل تعمیر و راه اندازی است. درب پر سرعت فولد آپ از یک الکترو موتور تکفاز و یا سه فاز به همراه یک مدار فرمان دیجیتال عرضه می‌شود. مدار فرمان ( کنترل برد ) درب‌های پر سرعت لحظه به لحظه درب را جهت عدم وجود مانع بررسی می‌کند.

ویژگی درب پر سرعت فولد آپ

  • طراحی شده متناسب با نیاز مشتری.
  • مجهز به مدار فرمان دیجیتال جهت کنترل لحظه ای حرکت.
  • پشتیبانی از تجهیزات کنترلی متنوع جهت ممانعت از برخورد.
  • استراکچر و سازه مقاوم متناسب با کاربری محیط های صنعتی.
  • بهره مندی از الکترو موتور تک فاز و سه فاز متناسب با شرایط پروژه.
  • سرعت بالا در حرکت به همراه تغییر شتاب در ابتدا و انتهای مسیر حرکت.
  • جنس سازه درب از ورق‌های ویژه پلی یورتان و پلی ونیل مقاوم در برابر تنش و ضربه.
  • کاربرد درب پر سرعت فولد آپ
  • درب پر سرعت بالا رونده در محیط‌های عریض با تیغه تقویت استفاده می‌شود.
  • درب سریع برای خطوط تولید و یا خط رنگ و محیط های ایزوله مناسب است.
  • مقاومت سیستم و تجهیزات در مقابل برودت امکان نصب برای سردخانه‌ها را امکان پذیر ساخته است.
  • محیط‌های پر تردد نیاز به درب اتوماتیکی با کمترین اصطحلاک را دارد، درب سریع این ویژگی را دارد.
  • عمر مفید درب‌های سریع و تجعیزات صنعتی به کار رفته در آن خدمات رسانی به آن را به حد اقل می‌رساند.

در چه مکان هایی از درب سریع صنعتی استفاده می‌شود؟

  • در مکان‌هایی نظیر انبارهای ورود و خروج کالا جهت کنترل دما ، ورود حشرات و گرد و غبار.
  • در انبار تولید مواد غذایی جهت بخش‌بندی، کنترل دما و رعایت بهداشت.
  • در یخچال و فریزرهای بزرگ و صنعتی جهت کنترل دما.
  • در قسمت تدارکات و حمل و نقل جهت امنیت، دسته‌بندی و کنترل ترافیک.
  • در انبار غلات و آرد جهت کنترل ریزگردها.
  • در انبار دارو جهت تنظیم فشار هوا و کنترل بهداشت

درب سریع صنعتی فولد آپ (Fold up)

درب فست فولد سریع صنعتی یک نوع درب اتوماتیک سریع السیر است که با سرعت بالا باز و بسته می‌شود. این نوع درب برای کاهش هزینه‌های انرژی، افزایش ایمنی و بهبود بهداشت محیط مناسب است. درب فست فولد معمولاً در صنایع غذایی، دارویی، شیمیایی، پزشکی و تجاری استفاده می‌شود.

این نوع از درب برای ورودی‌های بزرگ و ایجاد یک نمای ایده‌آل همراه با روکش‌های متنوع فلزی مناسب است. درب فولد آپ که به درب‌های تاشو معروف هستند کاربرد صنعتی، تجاری و مسکونی دارند؛ همچنین از این نوع درب‌ها بطور گسترده‌ برای نمایشگاه، ایستگاه آتش‌نشانی، آشیانه هواپیما و … استفاده می‌شود. درب‌ فولد ‌آپ یک وسیله مناسب جهت ورود و خروج سریع و مداوم هستند. این نوع از درب سریع صنعتی از ورق های PVC و میله‌های محکم طولی ساخته شده که در برابر باد و طوفان مقاوم است.

اسپیدرز: نوآوری و تخصص در تولید درب‌های پرسرعت

مزایای درب فست فولد سریع صنعتی

  1. سرعت باز و بسته شدن بالا: درب فست فولد با سرعت 1 تا 2.5 متر بر ثانیه باز و بسته می‌شود. این سرعت باعث می‌شود که حرارت، رطوبت و گرد و غبار کمتری از محیط خارج به داخل وارد شود و بالعکس.
  2. عایق حرارتی و صوتی: درب فست فولد دارای پارچه‌ای از جنس PVC یا پلی‌استر است که عایق حرارتی و صوتی خوبی است. این پارچه مانع از تلفات انرژی شده و سطح صدای محیط را کاهش می‌دهد.
  3. کاهش هزینه‌های انرژی: درب فست فولد با کاهش تلفات حرارتی و رطوبتی، مصرف انرژی را کاهش می‌دهد. این کاهش هزینه‌های برق و گاز را نیز به دنبال دارد.
  4. افزایش ایمنی: درب فست فولد با جلوگیری از ورود گرد و غبار، حشرات، حیوانات و اشخاص ناخواسته، ایمنی محل کار را افزایش می‌دهد. همچنین، در صورت آتش‌سوزی یا سوانح دیگر، می‌توان با استفاده از درب فست فولد، خروج اضطراری را تسهیل کرد.
  5. بهبود بهداشت: درب فست فولد با قابل شستشو بودن پارچه و جلوگیری از رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها، بهداشت محل کار را بهبود می‌بخشد. این موضوع برای صنایع غذایی، دارویی، شیمیایی و پزشکی بسیار مهم است.
  6. زیبایی: درب فست فولد با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف، زیبایی محل کار را افزایش می‌دهد. می‌توان با انتخاب طرح و رنگ مناسب، تطابق بین درب و دکوراسیون محل کار را ایجاد کرد.

درب سریع صنعتی رول آپ (roll up)

این نوع از درب سریع صنعتی جهت سرعت در امور و عایق‌بندی مکان‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهم‌ترین ویژگی درب سریع صنعتی رول آپ انعطاف‌پذیری آن در کاربری‌های متنوع و طول عمر بالا است که همین امر سبب استفاده از آن در صنایع مختلف می‌شود؛ همچنین با توجه به شرایط و کاربری خاص می‌توان آن را در اشکال گوناگون طراحی کرد و مورد استفاده قرار داد.

درب فست رول اسپیرال (Spiral)

درب سریع صنعتی اسپیرال به دلیل سرعت بالای باز و بسته شدن و جلوگیری از اتلاف انرژی، درب های سریع صنعتی یکی از پرکاربردترین درب های مورد استفاده در کارخانجات اروپایی می باشند.  درب سریع صنعتی اسپیرال ، نسل بروز درب های سریع السیر با قابلیت عمر بالاتر ، به حساب می آید. نسل قبلی این درب ها ، مبتنی بر پرده یکپارچه PVC هستند که در مکانیزم های رولینگ و پکینگ ، قابلیت رول و پک شدن ، به کمک پرده PVC می آید. درب سریع اسپیرال با ساندویچ پنل های 4.2 سانتیمتر مقاومت در برابر ضربه و باد را بالا برده و انتخاب مناسبی برای کارخانه ها می باشد.

ویژگی و مزایای درب سریع صنعتی

از ویژگی‌های بارز این نوع از درب می‌توان به کاربری غیرمسکونی، انواع مدل‌های چرخشی، تاشو و کشویی، چرخش بالا (حداقل 100 چرخش در روز) و سرعت بالا (حداقل 508 میلی‌متر در ثانیه) اشاره کرد. درب سریع صنعتی ویژگی‌های منحصربفردی دارند که در این قسمت به برخی از آنها می‌پردازیم.

  1. امنیت درب سریع صنعتی

ایمنی این روزها در بسیاری از مشاغل حائز اهمیت است، درب سریع صنعتی با سرعت بالایی باز و بسته می‌شوند در نتیجه امکان ورود افراد سودجو به ساختمان کاهش پیدا می‌کند. بدون‌شک این نوع از درب‌ها بسیار مقاوم و با دوام بوده که یک گزینه مناسب برای حفظ امنیت صنایع بزرگ بشمار می‌آیند.

  1. سهولت دسترسی

ماهیت برخی از مشاغل بسیار پر‌تردد و شلوغ است و دسترسی آسان جهت انجام امور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. درب‌ پر سرعت یا سریع السیر علاوه بر تاٴمین امنیت، سبب سهولت در دسترسی می‌شوند بدین معنا که باز شدن سریع آنها به کارگران و وسایل نقلیه اجازه می‌دهد تا بدون تاٴمل به داخل و خارج مکان موردنظر رفت‌و‌آمد کنند و وظایف خود را به درستی انجام دهند.

  1. کاهش اتلاف انرژی و دما درب سریع صنعتی

بسته نگه‌داشتن درب سوله یا ساختمان‌های بزرگ مانع از خروج هوای گرم و یا ورود هوای سرد می‌شود. با نصب این نوع از درب امکان اتلاف انرژی و کاهش دما به علت تسریع در باز و بسته شدن کم شده و همین امر یک عامل مهم در بهره‌وری انرژی محسوب می‌شود. با نصب درب سریع صنعتی  در یک مکان صنعتی علاوه‌ بر‌اینکه محیطی با دمای مناسب برای کارگران مهیا می‌کنید، در مصرف انرژی هم صرفه‌جویی خواهید کرد. این روند به نفع صاحبان صنایع است زیرا علاوه بر کمک به محیط‌زیست، به فکر امور مالی کسب و‌کار خود هم بوده‌اند.

  1. جلوگیری از آلودگی

سرعت این درب‌ها علاوه بر اینکه مانع ورود افراد ناشناس می‌شود، احتمال ورود هرگونه حیوان موذی و آلوده شدن محیط را کاهش می‌دهد؛ همچنین ریز گردها و گرد‌و‌غبار اجازه ورود به فضای داخلی را پیدا نمی‌کنند، در نتیجه آلودگی محیطی ایجاد نمی شود و بهداشت رعایت می‌شود.

  1. کاهش سروصدا

درب صنعتی سریع نوعی عایق برای سروصدای ناشی از ماشین‌آلات سنگین، وسایل نقلیه و کارگران بشمار می‌آید. استفاده از این نوع درب به معنای کاهش آلودگی صوتی و ایجاد شرایط مطلوب برای کار کردن است.

  1. افزایش بهره‌ وری

مدت زمان باز و بسته شدن درب با استفاده از درب‌های صنعتی سریع نصف شده، بدین معنا که چرخه کاری بدون وقفه ادامه پیدا خواهد کرد. سرعت باز شدن درب حداکثر تا 3 متر در ثانیه و بسته شدن 1 متر در ثانیه خواهد بود، در نتیجه برای مشاغل صنعتی نظیر شرکت‌های خودروسازی که بطور مکرر در حال ورود و خروج کالای سنگین هستند بسیار مناسب خواهد بود. با وجود این نوع از درب سرعت عمل و بهره‌وری نیروی کار بالا رفته و بدون دغدغه کار را به اتمام می‌رسانند.

  1. نگه داری و تمیز کردن آسان

در انبار و سوله‌های مواد غذایی درب‌ها باید بطور مداوم تمیز و ضدعفونی شوند، به همین علت استفاده از این نوع درب‌ها برای مکان‌هایی که با مواد خوراکی و جان انسان‌ها سروکار دارند، امری ضروری‌ست. درب‌های صنعتی پر‌سرعت از جنس PVC و روکش‌های استیل ضدزنگ بوده که در برابر شوینده‌های قوی مقاوم بوده و تغییرات شیمیایی در آنها ایجاد نمی‌شود.

دکمه بازگشت به بالا