جامعه

اعمال قانون یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو در طول اجرای منع سراسری تردد

اعمال قانون یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو در طول اجرای منع سراسری تردد

فرمانده انتظامی راهور ناجا از اجرای قانون یک میلیون و صد هزار دستگاه خودرو طی اجرای طرح ملی ممنوعیت تردد به مدت 12 روز خبر داد.

به گزارش آپارات نیوز ، سردار سید کمال هادیان فر ، که در مورد عملکرد پلیس راهور در اجرای طرح مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا بر سر ممنوعیت تردد بین استان ها توضیح داد ، گفت: ملی مبارزه با کرونا کمک کرده است ، از شما سپاسگزاریم و قدردانی می کنیم امیدواریم هر چه زودتر شاهد قطع زنجیره انتقال این ویروس در کشور باشیم.

وی افزود: طی 12 روز برنامه فوق ، شاهد کاهش قابل توجه تردد در محور اصلی بودیم ، به طوری که در بزرگراه رشت-قزوین 80 درصد ، چالوس 84 درصد ، تهران-قم 71 درصد و کاشان-اصفهان کاهش 58٪ محور ”

هادیان فر می افزاید: میانگین تردد در محورهای شمالی کشور (هراز ، فیروزکوه و چالوس) 62 درصد و در کل کشور با 38 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی ادامه داد: نیروهای پلیس راهور به صورت فیزیکی در 1422 نقطه در سراسر کشور مستقر بودند و 1910 تیم با 128840 پلیس در این پروژه ساعت کار کردند.

فرمانده انتظامی راهور ناجا گفت: در این طرح 690 هزار و 728 دستگاه خودرو از جاده هایی که به روی ترافیک بسته بودند برگردانده شد و 719 هزار و 503 خودرو نیز از سوی پلیس راهور به صورت شفاهی تذکر داده شد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر استقرار فیزیکی ماموران ، از 129 دوربین جاده ای و 868 دوربین شهری به عنوان سیستمی برای کنترل و نظارت بر حرکت خودروهای بومی و غیربومی استفاده شد.

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا بیشترین کاهش تردد در استان گیلان با 59 درصد ، مازندران با 58 درصد ، قزوین ، تهران و البرز با 52 درصد و خراسان رضوی با 50 درصد بوده است.

وی درباره علت افزایش تردد پلاک های غیر بومی در دو استان گیلان و مازندران گفت: تعدادی از رانندگان قبل از اجرای طرح ممنوعیت تردد به دو استان سفر کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس راهور ناجا ، هادیان فر گفت: در زمان اجرای طرح ممنوعیت تردد از یک میلیون و صد هزار دستگاه خودرو استفاده شد و تعداد تصادفات فوتی 44 درصد و تعداد مجروحان 28 درصد است.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا