عمومیکسب و کار برتر

بزرگترین مشکلات خودروهای چینی در ایران

خودروهای چینی با قیمت مناسب و آپشن های جدید بیش از یک دهه است که جایگاه خوبی در بازار خودروی ایران به دست آورده اند و در این مقاله به رایج ترین مشکلات خودروهای چینی در کشور می پردازیم.در سال های اولیه به دلیل کمبود کیفیت و خدمات پس از فروش به دلیل فروش و عدم تمایل مشتریان به خرید این خودروها مورد استقبال قرار نگرفتند اما خودروسازان چینی با شناخت ذائقه ایرانیان شروع به عرضه محصولات کردند و به خوبی یاد گرفتند و متوجه شدند که چگونه این خودروها چگونه است. تا محصولات خود را تبلیغ کنند و از نحوه ارائه آنها و روی چه نکات و ویژگی هایی تمرکز کنند تا خریدار را به سمت خودرو جذب کنند.

خودروسازان چینی ضمن استفاده از فناوری‌های جدید و شامل آپشن‌های راحتی جدید، بر تصمیم خریدار برای خرید خودروی چینی تأثیر می‌گذارند، در حالی که در لایه‌های پنهان صنعت خودروسازی چین موارد زیادی از پلتفرم‌های کپی‌شده، موتورهای شبیه‌سازی شده، گیربکس‌های مشکل‌دار و ضعیف دیده می‌شود. نقص بدنه، مشکلات سیستم تعلیق، مشکلات سیستم ترمز و ایمنی ناقص. اگرچه هر ساله شاهد افزایش کیفیت برخی از قطعات و خودروهای چینی هستیم، اما در تمامی محصولات چینی ضعف های فنی مشاهده می شود.خودروهای چینی از نظر ظاهری بسیار زیبا هستند و قدرت بدنی آنها بهتر از برخی خودروهای داخلی است اما ظاهر زیبا نمی تواند کاستی های این خودروها را بپوشاند.در حال حاضر کارشناسان به خریداران خودرو توصیه می کنند خودروهای چینی نخرند و دلیل آن فقط قیمت است. افت این خودروها به دلیل مشکل و نقص در قطعات فنی و عدم دسترسی آسان به قطعات و خدمات پس از فروش نیست.

بدترین خودروهای چینی در ایران

ارزان شدن شدید خودروهای چینی

یکی از مهمترین دلایل و معایب خودروهای چینی افت شدید قیمت آنها در بازار دست دوم است. قیمت این خودروها در فروش دست دوم به ناعادلانه تخفیف داده می شود، هرچند افت قیمت کند و لاک پشتی است اما همچنان در سرویس است. یکی از بدترین محصولات چینی در ایران مدل لیفان 520 است که به دلیل مشکلات فنی متعدد و هزینه های بالای نگهداری بیشترین افت قیمت را دارد.تون با سرمایه کلان خودروی چینی خرید و نگران بازار فروش آن نبود.بله ، این موضوع در مورد همه خودروهای چینی صدق نمی کند و خودروهای چینی زیادی در بازار کشورمان وجود دارد که خریداران از آن ها رضایت کامل دارند.

رایج ترین مشکلات خودروهای چینی

تحویل قطعات خودرو چینی و هزینه تعمیر
مشکل دیگری که مردم را از خرید خودروهای چینی منصرف می کند. مشکل در تامین قطعات خودرو چینی است. قطعات یدکی موجود در بازار دارای جهش های دوره ای قیمت هستند این امر به ویژه در مورد قطعات الکترونیکی صدق می کند و متاسفانه از نظر کیفیت شرکت های تولید کننده قطعات خودروسازان نمی توانند بازار را در زمینه خدمات پس از فروش پوشش دهند. ، این قطعه سازان توان خود را در خط تولید خودروسازان سرمایه گذاری کرده اند، قیمت لوازم یدکی خودرو افزایش چشمگیری را تجربه کرده و این مشکل باعث کاهش مراجعه به تعمیرگاه ها شده است. البته بازار قطعات خودرو این طور نیست و برای خرید لوازم یدکی ام وی ام و سایر ماشین های چینی می توانید به شرکت های وارداتی از جمله آذین یدک تهران مراجعه کنید.

بازرگانان ایرانی برای افزایش حاشیه سود خود، بی کیفیت ترین قطعات را وارد کشور می کنند، قطعاتی که صنعتگر در تعویض و شکستن آنها با کوچکترین فشاری با مشکل مواجه می شود و به همین دلیل هر مکانیکی ماشین چینی را تعمیر نمی کند. . لوازم یدکی خودروهای چینی در نمایندگی ها وجود ندارد و خدمات پس از فروش نیز برای خودروهای چینی چندان مناسب نیست، بنابراین اگر قصد خرید خودروی چینی را دارید، حتما قبل از خرید، از بازار پس از فروش آن اطمینان حاصل کنید و از خودروی خود مطمئن شوید. به دنبال است توسط مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

کیفیت پایین مواد استفاده شده

ظاهر جذاب خودروهای چینی به راحتی می تواند شما را گول بزند.برای پایین نگه داشتن قیمت این خودروها مهندسان چینی کیفیت مواد اولیه مصرفی را کاهش می دهند.این موضوع با ورود به خودروی چینی بسیار بیشتر به چشم می خورد.کابین خودروهای چینی معمولا از پلاستیک خشک و بی کیفیت ساخته شده است، قسمت فنی آن کیفیت بالایی ندارد، سیستم های ایمنی آن موثر نیست و صندلی ها به طور کلی راحت نیستند. داشبورد و قطعات داخلی خودرو به صورت حرفه ای و با کیفیت طراحی نشده اند و از همه مهمتر سیستم ایمنی آن ها قابل تحسین و قدردانی نیست و کیفیت مواد به کار رفته در داخل این خودروها به مرور زمان بهتر شده است و این موضوع برای کسانی است که قصد خرید دارند. ماشین دست دوم داشتن چینی مهمتره

مشکل گیربکس ماشین چینی

یکی از مشکلات اصلی برخی از خودروهای چینی ترکیب گیربکس CVT با حجم کم و موتور کم بازده است که منجر به کاهش عملکرد خودرو شده و در واقع مشکل جدی ایجاد می کند که باز هم به دلیل هزینه تمام شده است. برش خودروسازان چینی . متاسفانه دیسک کلاچ، گیربکس و سیستم انتقال قدرت خودروهای چینی اساسا ناکارآمد است و این مشکل در مدل های اتوماتیک به شدت احساس می شود.گیربکس مورد استفاده در خودروهای چینی خیلی زود دچار نقص فنی می شود و تعمیر این گیربکس ها تضمینی برای دوام آنها نیست زیرا از گیربکس هایی استفاده می کنند که از سایر شرکت های خارجی حذف شده اند و به دلیل ساختار قدیمی این گیربکس ها کارایی ندارند. دقیق نیست و به زودی دچار مشکلات و نقص فنی می شود.

نتیجه
خودروهای چینی به دلیل کیفیت و طراحی ضعیف شهرت بدی دارند. احتمالاً به این دلیل که خودروسازان چینی به جای خودروهای باکیفیت، روی ساخت خودروهای ارزان قیمت تمرکز کرده اند. البته همه خودروهای چینی مشکل و بی کیفیتی ندارند. اما برخی به آنها مشکوک هستند. واقعیت این است که خرید خودروی چینی مزایا و معایبی دارد که باید به آنها توجه کنید و با توجه به سلیقه و بودجه و البته اهداف خود برای داشتن خودرو تصمیم لازم را بگیرید که با مشاوره و تجربه افراد مجرب می توانید این کار را انجام دهید. کارشناسان کارنو بهترین خودرو را خریداری می کنند. .

دکمه بازگشت به بالا