ورزشی

امدادرسانی اورژانس خراسان جنوبی به ۲ هزار و ۵۶۶ مصدوم و بیمار

امدادرسانی اورژانس خراسان جنوبی به ۲ هزار و ۵۶۶ مصدوم و بیمار

به گزارش خبرگزاری آپارات نیوز از خراسان جنوبی، رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: سه هزار و ۶۲۳ ماموریت امدادی از آغاز اجرای طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفند تاکنون در استان انجام شده که ۳ هزار و ۳۳۵ مورد، غیر تصادفی بوده است.

حسینی افزود: در این مدت ۴۰۶ نفر در ماموریت‌های تصادفی و هزار و ۶۹۴ نفر در ماموریت‌های غیرتصادفی به مراکز درمانی منتقل شدند، همچنین ۴ نفر در تصادفات و ۴۶۲ نفر در سایر حوادث، در محل حادثه درمان شدند.

وی افزود: ۵۷۰ کارشناس اورژانس ۱۱۵ در قالب ۸۵ پایگاه زیر نظر این دانشگاه در حال خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی و زائران حرم رضوی هستند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: غیر از پایگاه‌های اورژانس، ۲ اورژانس هوایی، سه اتوبوس آمبولانس و ۲ اورژانس موتوری نیز برای ارایه خدمات درمانی و امدادی آمادگی دارند.

حسینی افزود: مسافران و شهروندان در صورت مواجهه با مواردی از قبیل مشکلات قلبی و تنفسی، اورژانس‌های گوارشی (خونریزی گوارشی همراه با استفراغ خونی) درد شکم، ضربه شدید به شکم، زنان و زایمان با شماره اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

خراسان جنوبی با بیش از ۱۷ هزار کیلومتر راه در مسیر ۲ کریدور اصلی کشور قرار دارد و با ۶ استان خراسان رضوی، کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد، سمنان و اصفهان هم‌ مرز است.

 

انتهای پیام

خبرنگار:مرضیه شهریاری

نویسنده تحریریه علوم ورزشی

با استفاده از سبک نوشتاری زیبا و توصیفات جذاب، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی گزارش‌های مفصل و زنده از رویدادها و مسابقات ورزشی می‌پردازم. هدفمندی خود را در به اشتراک گذاری احساسات و لحظات برجسته ورزش با شما دوستان ورزشی قرار می‌دهم. همراه با من باشید و به دنیای هیجان انگیز ورزشی نفس بکشید.
دکمه بازگشت به بالا