جامعه

امنیت دریا نسبت به آلاینده‌های پتروشیمی، شاید سه سال دیگر!

امنیت دریا نسبت به آلاینده‌های پتروشیمی، شاید سه سال دیگر!

آپارات نیوز / بوشهر معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: 10 سال پیش بسیاری از واحدهای پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر و عسلویه تصفیه خانه فاضلاب نداشتند اما اکنون نوعی تفکر زیست محیطی بر سیستم های پتروشیمی و مواردی از این دست حاکم است. .

احمدرضا لاهیجان زاده در مورد انتقاد از تأثیر آلودگی صنایع پتروشیمی بر دریا و محیط زیست ، گفت: طبق برنامه های اعلام شده ، واحدهای پتروشیمی در عسلویه و ماهشهر به مدت سه سال مجدداً از آب و فاضلاب پتروشیمی استفاده می کنند. دیگر به دریا خورانده نمی شود. “این یک گام بزرگ است ، اما مطمئناً در گذشته یا روی رسوبات دریا تأثیر داشته است.

وی افزود: ما در تلاش هستیم تا با نظارت دریایی دریابیم که چه فناوری هایی در جهان برای جبران این آسیب موجود است.

وی گفت: اگر به ده سال قبل برگردیم می بینیم بسیاری از واحدهای پتروشیمی که در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر یا عسلویه تشکیل شده اند ، سیستم تصفیه فاضلاب ندارند و فاضلاب را خام می گذارند. که اتفاق افتاد و نوعی تفکر زیست محیطی بر سیستم های پتروشیمی و موارد مشابه غالب است ، آنها چندین قرارداد برای ساخت پالایشگاه ها ، مستقل و مرکزی منعقد کردند ، اگرچه واحد پتروشیمی در یک واحد فاضلاب است. .

لاهیجان زاده که از کارکرد تعداد زیادی تصفیه خانه در عسلویه و ماهشهر ابراز خرسندی کرد ، گفت: ‘در حال حاضر از شرایط بحرانی خارج شده ایم ، اما هنوز به شرایط ایده آل نرسیده ایم. با این حال ، بحران تا حد زیادی برطرف شده و پالایشگاه های دیگری در دست ساخت هستند که باید به بهره برداری برسند.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه اعلام شده از سوی مدیران پتروشیمی ، پیش بینی ما این است که در سه سال آینده پساب های آلاینده را از این واحدهای پتروشیمی به دریا نریزیم و واحدهای پتروشیمی باید چرخه بسته داشته باشند. دنبال کنید ، بازیافت از فاضلاب استفاده مجدد کنید.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا