جامعه

انتقاد از تجمع مقابل بیمارستان محل بستری افراد مشهور/ نگرانی افزایش دستفروشان در آستانه سال نو

انتقاد از تجمع مقابل بیمارستان محل بستری افراد مشهور/ نگرانی افزایش دستفروشان در آستانه سال نو

معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران با انتقاد از تجمع مردم در بیمارستانی که افراد مشهور در آن بستری هستند ، گفت: این مسئله نه تنها به بیمار کمک می کند بلکه می تواند چرخه انتقال قلب کرونا ویروس را نیز بهبود بخشد. بیماری افزایش می یابد. . ”

در مصاحبه با دکتر با استفاده از آپارات نیوز به توکلی نزدیک شوید و تأکید کنید که در هر جمعیتی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند ، احتمال و خطر انتقال ویروس Quid 19 وجود دارد: طبق دستورالعمل ها ، جشنواره فجر باید برگزار شود. با یک سوم ظرفیت سینما. این امر باید برای شرایط خاص در نظر گرفته شود و اگر شرایط لازم فراهم نشود ، مطمئناً نمی توان از نظر انتقال ویروس اتفاقی رخ داد. در مورد جشنواره های فجر ، مشکل دوم ما این است که مردم بین فیلم ها و سینماها غذا و نوشیدنی مصرف می کنند که باید ماسک را بردارند ، این امر می تواند خطر انتقال بیماری را افزایش دهد.

وی درباره پایبندی به پروتکل های بهداشتی در نشست های خبری جشنواره فیلم فجر گفت: تصمیم برای برگزاری جشنواره در ستاد استان نیست و ما در زمینه نظارت بر مسائل فعالیت بیشتری داریم. البته ، افزایش تعداد افراد در جلسات می تواند مشکلاتی ایجاد کند. در حال حاضر ، در 80٪ موارد ، محافل خصوصی ، احزاب و مهمانی ها هنوز خطرناک تر از جشنواره ها هستند.

توکلی ادامه می دهد: خوشبختانه در مکان های اداری و دانشگاهی نهادینه شده است که بیشتر جلسات به صورت وبینار برگزار می شود ، بنابراین این مسئله در چنین جلساتی بیش از 90 درصد مشاهده می شود. نگرانی فعلی ما جلسات رو در رو است که در آن مردم ماسک خود را برای خوردن و آشامیدن کنار می گذارند ، ادامه ساده ای که برخی تجربه می کنند و می تواند منجر به شیوع بیماری و موج چهارم بیماری شود.

وی در مورد وضعیت پذیرش بیماران در بیمارستان های تهران گفت: در حال حاضر وضعیت در حال تغییر است ، متأسفانه میزان سرپایی از هفته گذشته بیش از 2000 مورد در روز است و تعداد بستری های روزانه به 300 نفر رسیده است ، این زنگ خطر است متأسفانه ، یکی دیگر از مشکلات طی یکی دو هفته گذشته این است که به ندرت شاهد عوارض خاص کرونا ویروس در هفته دوم تا ششم بیماری هستیم ، که یک هشدار جدی برای ما محسوب می شود. درگیری قلبی ، درگیری سیستم عصبی و عوارض عفونی ثانویه از جمله عوارضی که در برخی افراد رخ می دهد.

معاون رئیس ستاد کرونا تهران در خصوص پیش بینی روزهای آینده گفت: پیش بینی ما به دو عامل بستگی دارد ، اول میزان انطباق و حساسیت مردم و دوم عبور مناسب از مراسم خاص که ما امید می تواند با شرایط مناسب و برنامه ریزی مناسب به موفقیت برسد. ‘در صورت عدم رعایت افراد ، افزایش سفر به بسته شدن آینده و غیره ، احتمال موج چهارم بیماری در اواخر فوریه وجود دارد.

وی در مورد آغاز تورها و هتل ها برای نوروز 1400 تأکید کرد: این مسئله کاملاً به شرایط بیماری در کشور در اواسط مارس بستگی دارد. مردم برای عید سال گذشته در خانه بودند و شرایط تورها و مسافرت ها کاملاً به وضعیت بیماری در روزهای آینده بستگی دارد.

وی با انتقاد از ازدحام جمعیت در مقابل بیمارستان ها به دنبال افراد مشهوری که از بیماری قلبی عروقی رنج می برند ، گفت: “این یکی از مشکلاتی است که مردم فکر می کنند حضورشان در مقابل بیمارستانی که عزیزشان در آنجا بستری است.” در شرایط فعلی ، حضور افراد در بیمارستان کمکی نمی کند و نتیجه ای جز افزایش زنجیره انتقال عفونت و بیماری ها ندارد.

در پایان ، توکلی به افزایش حضور خرده فروشان و دستفروشان در خیابان ها به دنبال سال جدید اشاره کرد و افزود: “برای کنترل این موضوع و تجمعاتی که ایجاد می کنند باید مکان هایی وارد شوند تا شاهد افزایش در انتقال نباشیم. بیماریها “

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا