جامعه

اهمیت عبور از «سوگ پس از طلاق» برای ازدواج مجدد/اشتباهات قدیمی را وارد ازدواج‌ جدید نکنید

اهمیت عبور از «سوگ پس از طلاق» برای ازدواج مجدد/اشتباهات قدیمی را وارد ازدواج‌ جدید نکنید

یک روان درمانگر با بیان اینکه معمولاً چالش های زندگی مشترک بیشتر برای افراد در ازدواج دوم است و مخاطبان افرادی که طلاق را تجربه کرده اند و به دنبال ازدواج مجدد هستند، گفت: همانطور که طلاق عواقب جبران ناپذیری دارد، ازدواج مجدد بدون بررسی های لازم نیز عواقب جبران ناپذیری دارد. این است و نباید توشه اشتباهات قدیمی را وارد زندگی جدید کند.

گوهر یسنا انزانی در گفت وگو با آپارات نیوز. وی همزمان با هفته ملی ازدواج نکات مهمی را برای ازدواج مجدد افرادی که طلاق را تجربه کرده اند بیان کرد و گفت: از جمله مسائل مهمی که پس از طلاق در زندگی افراد پیش می آید «تکرار» است به این معنا که افراد بدون معاینه کارها را انجام می دهند. در زندگی قبلی دوباره ازدواج کردند و همان مسائل و اشتباهات گذشته را در زندگی جدید تکرار کردند.

این روانشناس با بیان اینکه اگر افراد همان افکار، احساسات و رفتارهای زندگی قبلی را وارد زندگی جدید خود کنند همان نتایج را خواهند گرفت، تصریح کرد: برای ازدواج مجدد لازم است افراد مراحل عزاداری را طی کنند. پس از طلاق و رسیدن به قبولی. آنها باید طلاق خود را با علم بپذیرند و سپس مشکل را حل کنند.

انزانی «انکار»، «خشم»، «معامله» یا «آرزو» و «افسردگی» را چهار مرحله عزاداری پس از طلاق دانست و درباره مراحل فوق توضیح داد: طلاق را نباید انکار کرد، بلکه باید تمام اتفاقات زندگی مشترک را انکار کرد. اتفاق افتاد و این رابطه منجر به طلاق شد. شما باید سهم خود را از اشتباهات زندگی گذشته بپذیرید. پس از طلاق، افراد ابتدا عصبانی می شوند، طلاق و اشتباهات خود را انکار می کنند، عصبانی می شوند، مدام با خود می گویند که ای کاش با این فرد ازدواج نمی کردم یا این اتفاقات نمی افتاد (مرحله چانه زنی یا خیال بافی) و در نهایت افسرده می شوند. . زمان می برد تا افراد این چهار مرحله را طی کنند و به مرحله «پذیرش» برسند.

به گفته این روان درمانگر، زمانی که افراد به مرحله «پذیرش» می رسند، رابطه قبلی خود را از ابتدا تا انتها با دقت تجزیه و تحلیل می کنند، اشتباهات خود را پیدا می کنند و با استفاده از مهارت حل مسئله، از مواجهه با مشکلات قبلی در شرایط مشابه اجتناب می کنند. زندگی جدید، آنها انجام می دهند.

به گفته آنزانی، افراد برای ازدواج مجدد باید اشتباهات خود را در زندگی قبلی بررسی کنند و بدانند چه مهارت هایی را باید بیاموزند تا در زندگی جدیدشان با مشکل مواجه نشود، بنابراین شناخت کافی از احساسات و افکارشان بسیار مهم است. .

از دست دادن حمایت اجتماعی، برچسب زدن خانواده و جامعه به افراد مطلقه، نگرش منفی دیگران به افراد مطلقه، کاهش احتمال ازدواج مجدد، نگرانی و ترس از زندگی آینده، پرخاشگری، افسردگی، اضطراب، عصبانیت، ترس از آینده، احساس شکست و طرد شدن، احساس تنهایی، ضعف، بدبینی و شک، دوگانگی عاطفی، احساس گناه، اعتماد به نفس پایین و عزت نفس پایین از پیامدهای منفی طلاق است و ادامه داد: معمولاً اعتماد به نفس افراد پس از طلاق است. کاهش می یابد و فرد بیشتر بر ویژگی ها و محدودیت های منفی خود تمرکز می کند. در این شرایط افراد احساس می کنند مورد بی مهری قرار می گیرند و فکر می کنند تمام زندگی خود را از دست داده اند و از ازدواج مجدد و شکست دوباره می ترسند.

این روانشناس معتقد است: افراد پس از طلاق فکر می کنند که شایسته عشق ورزیدن و دوست داشته شدن نیستند زیرا اگر چنین بود زندگی قبلی آنها به طلاق ختم نمی شد و بنابراین بدون مسائل و اشتباهات زندگی قبلی خود را مقصر می دانستند. مدام احساس گناه، عصبانیت و ترس از رویارویی با افراد و واقعیت های زندگی در آنها افزایش می یابد و نمی توانند با واقعیت طلاق خود برخوردی منطقی داشته باشند.

این روانشناس در پایان سخنان خود تاکید کرد: می توان گفت وقتی زن و شوهر در زندگی مشترک اولویت یکسانی ندارند، از هم جدا می شوند. شاید افراد از نظر ارتباطی ضعیف نباشند، اما از آنجایی که نمی دانند چگونه روند رابطه ای را که منجر به طلاق شده پس از طلاق بررسی کنند، با همان مشکلات قبل و بدون حل آن وارد زندگی جدید می شوند. نباید فراموش کرد که قبل از ازدواج مجدد باید مراحل عزاداری را طی کرد و سپس با کمک مشاوران و روانشناسان متخصص اشتباهات و مشکلات زندگی قبلی را بررسی کرد و با حل آنها آگاهانه زندگی جدیدی را آغاز کرد. با یکدیگر.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا