دانش و سلامتکسب و کار برتر

ایا جوانه گندم قند دارد

معرفی پودر جوانه گندم

اگر تمام ویتامین های مغذی و مواد معدنی  موجود در دانه ی گندم را بگیرید و آنها را با هم مخلوط کنید به خواص جوانه گندم خواهید رسید. این بخش کوچک از دانه گندم در واقع جنین گیاه گندم است ، به همین دلیل حاوی این مقدار ماده مغذی متمرکز شده است. فقط با مصرف یک اونس (حدود ۲۸ گرم) از جوانه گندم می توانید بخش مهمی از تیامین ، فولات ، فسفر ، منگنز و سلنیوم مورد نیازتان در کل یک روز را بدست بیاورید. آیا جوانه گندم بین استار برای چاقی صورت موثر است ؟  تولیدکنندگان مواد غذایی این کار را انجام می دهند زیرا چربی موجود در دانه ی گندم می تواند فاسد شود و ماندگاری محصولات را کوتاه کند.

ایا جوانه گندم قند دارد

سلنیوم و منیزیوم موجود در جوانه گندم ، در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان موثر شناخته شده است. به اعتقاد برخی از متخصصان پوست ، مو و زیبایی ، جوانه گندم در درمان ریزش مو، رفع شوره سر و رفع انواع جوش صورت و ناراحتی پوستی موثر است و بدین منظور میتوانید از ماسک جوانه گندم استفاده نمائید به این صورت که پودر جوانه گندم را با ماست تازه خمیر کرده به مدت ۲۰دقيقه روي روی پوست صورت بگذارید.همچنین کسانی که از یبوست ، خستگی و بی حالی ، کلسترول بالا و دردهای عضلانی رنج می برند، باید از این ماده غذایی کمک بگیرند.

اگر می خواهید لاغر شوید، پودر جوانه گندم را همراه با ماست یا سالاد کاهو ۱۰ دقیقه قبل از صرف غذا و اگر می خواهید چاق شوید، آن را ۱۰ دقیقه بعد از غذا طبق دستور بالا ميل نماييد. در سنین مختلف، مردان بین ۱۰ تا ۳۰ درصد بیشتر از زنان به پروتئین و ویتامین های ب۶ ، ب۱۲ ، آ و اسید فولیک و املاح کلسیم، فسفر، روی و ید نیاز دارند. اما در خصوص زنان باردار و خانم های شیرده، بالاترین نیازهای غذایی، در نظر گرفته شده و حتی در مواردی از مقدار مصرف مردان نیز به مراتب بیشتر است. پودر جوانه گندم یک مکمل غذایی پر ارزش و سرشار از ویتامین آ و ب است و امروزه به عنوان معجزه گر و اکسیر جوانی معرفی می شود.

خواص پودر جوانه گندم:

  • چاق کننده
  • لاغر کننده
  • رفع یبوست
  • رفـع شـوره سـر
  • جلوگیـری از ریـزش مـو
  • سرشار از ویتامین های C و E
    •سرشار از ویتامین های گروه B
  • برطرف کننده خستگی و بی حال
    • سرشار از سلنیوم، منیزیم و کرتـون
  • رفع انواع جوش صورت و ناراحتی پوستی

گندم یکی از پر مصرف ترین غلات مصرفی و جوانه گندم یکی از پرخاصیت ترین خوراکی ها می باشد جوانه گندم بخشی از هسته است که تقریبا حدود 25 درصد از وزن کل هسته را دارد. در بازسازی و رویش مجدد دانه گندم به طور طبیعی نقش دارد و دارای مواد مغذی مورد نیاز گیاه برای رشد و تکثیر یک گیاه سالم و جدید است. درگذشته دانه‌های گندم تنها برای تولید آرد سفید مورد استفاده قرار می‌گرفتند و به این صورت سبوس و جوانه گندم که بخش‌های ارزشمندتری بودند، بی‌مصرف می ماندند و هدر می‌رفتند جوانه گندم خواص بسیار زیادی برای سلامت بدن، پوست و زیبایی دارد که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

محققان معتقدند که جوانه گندم می تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کرده، باعث کاهش وزن و لاغری شود و از بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری کند همچنین جوانه گندم برای درمان علائم یائسگی و حفظ سلامت قلب در زنان یائسه مفید می باشد. پودر جوانه گندم یک مکمل غذایی پر ارزش و سرشار از ویتامین E و ویتامین های گروه B است. دکتر بیز محصولات خود را بصورت پکیج های درمانی ارائه میدهد . جوانه گندم در درمان مشکلات پوستی تأثیر بسیار دارد. توصیه می شود که تا پایان درمان از مصرف روزانه جوانه گندم در غذا و سالاد و از نوع خشک آن به صورت ماسک استفاده کنید .

ویتامین E  امروزه به عنوان معجزه گر و اکسیر جوانی معرفی می شود . سلنیوم و منیزیوم موجود در جوانه گندم ، در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان موثر شناخته شده است . به اعتقاد برخی از متخصصان پوست و مو ، جوانه گندم در درمان ریزش مو ، رفع شوره سر و انواع جوش صورت و ناراحتی های پوستی موثر است . و بدین منظور می توانید از ماسک جوانه گندم استفاده نمائید که موجب شادی و طراوت و روشنی پوست می شود. به این صورت که پودر جوانه گندم را با ماست تازه خمیر کرده و به مدت ۱۵_۲۰ دقیقه روی پوست صورت بگذارید

لاغری و کاهش وزن

یکی دیگر از خواص جوانه گندم ، لاغری و کاهش وزن می باشد. در واقع اگر جوانه گندم را قبل غذا میل کنید موجب لاغری می شود . جوانه گندم از جمله دانه هایی است که به عنوان منبع انرژی روزانه برای کاهش وزن مفید است. جوانه گندم حاوی فیبر و مواد مغذی زیادی است که اشتها را کاهش داده و از پرخوری جلوگیری می کند همچنین انرژی روزانه را تامین می کند و باعث کاهش وزن و لاغری می شود.

جلوگیری از دیابت

مقدار بالای اسید فولیک در جوانه گندم اثرات ثانویه هایی برای افراد مبتلا به دیابت دارد، اسید فولیک با ترکیباتی به نام”هموسیستئین”در بدن مرتبط است که این ترکیبات در کاهش ابتلا به بیماری‌های عروق دیابت و بیماری‌های قلبی نقش بسزایی دارد. اسید فولیک در بسیاری از غلات کامل وجود دارد بنابراین اگر به رژیم افراد مبتلا به دیابت جوانه گندم اضافه شود. سطح هموسیستئین در بدن آنها کاهش یافته و بدین ترتیب احتمال وقوع شرایط خطرناک ناشی از بیماری‌های ثانویه در این افراد کاهش می‌یابد.

جوانه گندم و چاقی

همان طور که جوانه گندم برای کاهش وزن و لاغری مفید می باشد ، کسانی هم که قصد اضافه وزن دارند و می خواهند چاق شوند می توانند از پودر جوانه گندم استفاده کنند، چون از جمله فواید جوانه گندم کربوهیدرات و کالری بالاست که می تواند برای چاقی مفید باشد. برای چاقی با جوانه گندم کافی است آن را به هر وعده غذایی خود اضافه کنید. می توانید جوانه گندم با ماست را نیز بعد از هر وعده غذایی استفاده کنید. جوانه گندم برای چاقی صورت نیز مفید است .

اگر صورت استخوانی و لاغری دارید چاقی صورت با جوانه گندم را امتحان کنید. زیرا یک خاصیت جوانه گندم چاقی صورت است. می توانید مقداری پودر جوانه گندم را به آبمیوه ی خود اضافه کنید و هر روز بخورید تا از خاصیت جوانه گندم برای چاقی صورت بهره مند شوید. علاوه بر جلوگیری از یبوست، افزایش مصرف فیبر از طریق غذاهایی همچون گندم، می تواند برای قند خون شما مفید باشد. فیبر جذب قند را در جریان خون کاهش می دهد و به تنظیم قند خون کمک می کند و مانع از افت ناگهانی آن می شود.

آیا استفاده از جوانه گندم عوارض جانبی دارد ؟

افرادی که به مشکل عدم تحمل گلوتن مبتلا هستند و یا به گلوتن آلرژی دارند بهتر است از خوردن جوانه گندم بپرهیزند چون دارای گلوتن است افرادی که برنامه غذایی کم کربوهیدرات دارند باید در مقدار استفاده خود دقت کنند چون یک فنجان گندم دارای 60 گرم کربوهیدارت است روغن جوانه گندم سرشار از تری گلیسیرید است افراد مبتلا به بیماری قلبی و آن هایی که در خطر ابتلا به بیماری های قلبی هستند باید مواظب مقدار استفاده خود از این روغن باشند چون مقدار بالای آن روی سلامت تاثیر می گذارد .

خرما بار رژیمی دکتر بیز علاوه بر اینکه غنی از مواد مغذی است یک منبع سرشار از کالری نیز محسوب می‌گردد، پس در این صورت اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که کالری روزانه‌تان به دلیل اضافه وزن یا دیگر مسائل مربوط به سلامت، تحت کنترل است میبایستی بدون در نظر گرفتن خواص و مواد مغذی ، مصرف آن را کاهش دهید. روزانه 1 الی 2 قاشق غذاخوری برای هر نفر روی ماست یا سالاد ریخته و برای لاغری 10 دقیقه قبل از غذا و برای افزایش وزن 10 دقیقه بعد از غذا میل شود. همچنین می توان آن را درانواع سوپ ها  استفاده نمود و  یا با یک لیوان شیر یا آبمیوه میل کرد.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا