عمومیکسب و کار برتر

بازسازی آسانسورهای قدیمی

آیا به ایمنی آسانسور خود اطمینان دارید؟

آیا آسانسور ساختمان شما منطبق با استانداردهای بین المللی است؟

تنها وسیله رفت و آمد ترافیکی است که مورد استفاده تمامی گروه های سنی قرار می گیرد و عمومی ترین وسیله جابجایی عمودی در جهان است. با نگاهی گذرا به وضعیت آسانسورهای منصوبه در کشور، این نکته به خوبی مشهود می شود که بیشتر از 1/3 آسانسورهای کشور دارای عمر بیش از 25 سال می باشند .
از طرف دیگر؛ نظر به این که لوازم و قطعات مورد استفاده در آسانسور دارای عمر مفید متفاوت و محدود می باشند، بدیهی است در صورت استفاده از بهترین و مدرن ترین قطعات، حتی با داشتن بهترین برنامه ، تجهیزات از شرایط مطلوب خارج شده و عمر مفید آنها به اتمام می رسد. حال اگر نداشتن برنامۀ راهبری سرویس و نگهداری برای بسیاری از آسانسورهای کشور و یا برنامۀ سرویس و نگهداری غیر اصولی و مهمتر از همه عدم آشنایی بسیاری از افراد و شرکت های نسل سوم با سیستم های قدیمی کار شده در 25 سال پیش را هم به موارد فوق اضافه کنیم به راحتی به وضعیت نا به سامان آسانسورهای قدیمی کشور پی می بریم.

بازسازی آسانسورهای قدیمی

آسانسورها نیز مانند سایر اجزای یک ساختمان، بعد از مدتی به بازسازی نیاز پیدا می کنند و باید هرچه زودتر برای بازسازی آسانسور و تعمیر آنها اقدام کرد.

آسانسورها بعد چند سال کارکرد، فرسوده میشوند و برای داشتن ایمنی لازم نیاز به جنرال سرویس دارند.

به طور کلی می توان گفت که تجهیزات آسانسور به دلیل کار زیاد، فرسودگی، مشکل در نصب و استفاده نادرست خراب می شوند و به تعمیر آسانسور یا تعویض نیاز پیدا می کنند.
آسانسور های یک ساختمان مانند رگ های ساختمان هستند. بدون عملکرد صحیح آنها، ساختمان دچار سکته می شود و عملا برای اغلب ساکنین بی استفاده می گردد.

ضرورت بازسازی آسانسور های قدیمی

از تجهیزات پر کاربرد در هر ساختمان می باشد که همه گروه های سنی از آن استفاده می کنند با نگاهی به وضعیت اسانسور های کشور این نکته بسیار مشهود است که حدود 40 درصد آسانسور ها بیش از 25 سال عمر دارند. بدیهی است قطعات وتجهیزات مورد استفاده در آسانسور دارای عمر مشخصی می باشد حتی در صورت استفاده از بهترین قطعات و نگهداری مناسب امکان بهرمندی از تجهیزات تا زمان مشخصی مسیر می باشد

در این مورد یک استثنا وجود دارد: “کابین آسانسور

ساختار در بسیاری از موارد از ورق گالوانیزه تشکیل شده است و چنانچه در موقع نصب، درست نصب شده باشد، می تواند کاربرد ابدی داشته باشد. آن چیزی که در کابین آسانسور، قدیمی می شود و یا آسیب می بیند، دکور آن می باشد.

در سالهای دور، دکور کابین آسانسور از چوب و شیشه استفاده میشد. امروزه با اضافه شدن استیل های طرحدار و رنگی، این امکان بوجود آمده که دکور کابین های آسانسور از جنس استیل باشد.

با توجه به اینکه کابین آسانسور یکی از لوازم گران قیمتی می باشد که در آسانسور نصب می شود، لذا تعویض آن هم از نظر اجرایی و هم از نظر اقتصادی به راحتی امکان پذیر نمی باش1 -پذیرش انجام صفر تا صد بازسازی ، انواع و و غیره

۲- کلیه خدمات انواع (ساختمانهای مسکونی و اداری)

۳- بازسازی انواع آسانسور با خدمات ۲۴ ساعته و رفع خرابی در تعطیلات، یکسال بیمه رایگان پس عقدقرارداد {بازسازی}

۴-تعویض موتورگیربکس ( فلکه اصلی ،سیم پیچ دینام ,دنده برنجی, مگنت ترمز, نصب اینکدر)

۵- تعویض و راه اندازی تابلو فرمانهای قدیمی, نصب تابلو های جدید (درایو دار)، سیستم نجات اضطراری , پاراشوت , درب کابین و کلیه قطعات اسانسور(سیم بکسل ، تراول کابل ، شستی های داخل وطبقات)

۶-تزیینات کابین در محل، با سلیقه مشتری همراه با انواع نمونه کار

۷-تبدیل درب های آسانسور از نیمه (درب لولایی) به تمام اتوماتیک (تعویض درب لولایی ونصب درب تمام اتوماتیک) همزمان درب طبقات و در صورت لزوم درب کابین (همراه با روکش استیل دربها به سلیقه مشتری) با بهترین دربهای ایرانی و خارجی با بالاترین کیفیت …

۸- انواع پکیج بالابر مسکونی و کارگاهی (کارگاهی – پروژه در حال ساخت ، بعد از اتمام پروژه دمنتاژ و در پروژه بعدی نصب میگردد) همراه نصب و راه اندازی

آسانسور تنها وسیله رفت و آمد ترافیکی است که مورد استفاده تمامی گروه سنی قرار می گیرد و عمومی ترین وسیله جابجائی عمودی در جهان است. با نگاهی گذرا به وضعیت آسانسور های منصوب در کشور، این نکته به خوبی مشهود می شود که بیشتر از ۳/۱ آسانسور های کشور دارای عمر بیش از ۲۵ سال می باشند.

از طرف دیگر؛ نظر به این که لوازم و قطعات مورد استفاده در آسانسور دارای عمر مفید مخصوصی می باشند، بدیهی است در صورت استفاده از بهترین و مدرن ترین قطعات ، حتی با داشتن بهترین برنامه سرویس و نگهداری، تجهیزات از شرایط مطلوب خارج شده و عمر مفید آنها به اتمام می رسد. حال اگر نداشتن برنامه راهبری برای بسیاری از آسانسور های کشور و یا برنامه سرویس و نگهداری غیر اصولی و مهمتر از همه عدم آشنائی بسیاری از افراد و شرکتهای نسل سوم با سیستم های قدیمی کار شده در ۲۵ سال پیش را هم به موارد فوق اضافه کنیم، به راحتی به وضعیت بغرنج آسانسور های قدیمی کشور پی می بریم.
با توجه به اینکه آسانسور یکی ازلوازم گران قیمتی می باشند که در ساختمان ها نصب می شود لذا تعویض آن (هم از نظر اجرائی و هم از نظر اقتصادی) به راحتی امکان پذیر نیست. پس بهینه سازی و مدرنیزاسیون می تواند در این زمینه کارساز شده و به احیاء ارزش بیانجامد.
مدرنیزاسیون می تواند ارزش ساختمان شما را بالا ببرد و باعث ایجاد انگیزه های جدیدی گردد. آیا شما می دانید که زمان آن فرا رسیده است یا نه؟

تضمین امنیت و آسایش

آسانسور از معدود وسایل نقلیه ای می باشد که فرمان دادن به آن در اختیار مسافر است و کنترل و توقف آن توسط یک سیستم انجام می شود و مسافر هیچ نقشی در توقف آن ندارد.لذا باید ایمن،کارا و مطمئن باشد.
آسانسور های قدیمی از نظر ظاهری فاقد زیبائی و آرامش و از نظر فنی فاقد ایمنی می باشند. مدرنیزاسیون می تواند این امکان را به ساختمان های موجود بدهد که از همان امکانات موجود، نتایج بهتری در راستای ایمنی و سلامتی فوق العاده بهره مند شوند و این می تواند هزینه مدرنیزاسیون را توجیه کند.

یک آسانسور کامل باید سه قابلیت مهم داشته باشد:

  • ایمنی (تنظیم پارامترهای کنترلی دارای تائیدیه های تست های نمونه)
  • قابلیت اطمینان (طراحی مهندسی در انتخاب و ساخت قطعات و تجهیزات مطابق با استانداردهای EN-81 و مقررات ملی ساختمان )
  • نحوه عملکرد ( چگونگی نصب و مونتاژ قطعات، جهت راحتی و زیبائی )

بازسازی باعث می شود بدون تغییرات وسیع و گسترده سیستم آسانسور،آنها را با مدرن ترین تجهیزات روز مجهز کرده و آرامش،آسایش،زیبائی و راحتی را هدیه بگیرید .

در برج ها و بناهای بلند مرتبه قدیمی آسانسورهایی نصب شده که گاه ۲۰ تا ۳۰ سال از عمر آنها گذشته است. این قدمت بطور طبیعی آسایش کاربران آسانسورها را به علت خرابی های مکرر و عدم سرویس دهی منظم، مختل می کند و این نگرانی توأم با هراس  روحی ساکنان  می باشد. سوا اساسی درباره ساختمان های قدیمی این است که کدام آسانسور ها نیاز به بازسازی دارند؟ جهت آشنایی بهره برداران لازم به ذکر چند نکته درباره آسانسور های قدیمی می باشد:

۱- عدم اطمینان ساکنین از تطابق آسانسور با استانداردهای بین المللی (آسانسور فاقد گواهینامه استاندارد باشد.)

۲- انتظار طولانی و بیش از حد کاربران در لابی جهت استفاده از آسانسور

۳- عدم رضایت مسافران از کیفیت استارت و استپ حرکتی از جمله: هم سطح سازی غیر دقیق کابین با طبقات یا سر و صدای غیر عادی و تکانه های شدید

۴- تغییر نوع و کاربری ساختمان (ساختمان عوض شده ولی آسانسور خیر)

۵- بیش از ۱۰ سال از تاریخ نصب آسانسور گذشته است.

۶- آسانسور اغلب خود بخود خاموش میشود و یا دارای خرابی های بسیار می باشد.

۷- تأثیر روانی منفی آسانسور بر ارزش مالی کل ساختمان

که از مهندسان و تکنسین های با تجربه ، خلاق و خوش فکر تشکیل شده ، در صورت نیاز در برج ها و بناهای بلند مرتبه قدیمی حاضر می شوند و آسانسورهای ۲۰-۳۰-۴۰ ساله را بازسازی می کنند. زمانی که کار این گروه تمام می شود، دغدغه و دلواپسی نیز پایان می یابد و ساکنان با خاطری آسوده از آسانسور استفاده می کنند.

بازسازی آسانسورهای قدیمی، فرسوده، از رده خارج و یا آسانسورهایی که از لحاظ ترافیک (شامل سرعت، ظرفیت و …) پاسخگوی نیاز کاربران نیست، از دیگر خدمات شرکت فنی مهندسی الماس آسانسور می باشد.

:بازسازی یا نوسازی آسانسور دارای مزایایی به شرح زیر می باشد

۱- خرابیهای متعدد آسانسور و عدم قابلیت رفع خطای آن اصلاح می شود

۲- نوسازی، ارتقاء تکنولوژی و افزایش امکانات آسانسور

۳- زیباسازی و مدرنیزه کردن تزیینات داخلی کابین آسانسور و دربها و شاسی های احضار بیرون کابین آسانسور در طبقات

۴- کاهش هزینه های تعمیرات و نگهداری آسانسور پس از اجرای بازسازی یا نوسازی

۵- افزایش ضریب امنیت و ایمنی با اجرای تعویض و نوسازی کامل قطعات فرسوده و غیر قابل استفاده

۶- انطباق کل مجموعه با مفاد استاندارد چه از لحاظ آسانسور و چه از لحاظ ساختمانی

۷- ارتقاء پارامترهای ترافیکی آسانسور و سازگاری این پارامترها با نیاز کاربران ساکن در مجموعه ساختمان (از جمله سرعت، ظرفیت، الگوریتم پاسخ دهی به احضارها و… )

۸- افزایش کیفیت حرکت از جمله نرمی جرکت و حذف تکانه های بی مورد کابین آسانسور

۹- کاهش سر و صدای ناشی از حرکت آسانسور چه در موتورخانه و چه در طبقات

۱۰- طراحی جدید و استفاده از تمامی ظرفیتهای چاه آسانسور و حذف فضاهای پرت و در نتیجه افزایش ظرفیت کابین آسانسور

۱۱- کاهش مصرف انرژی و هزینه های برق مصرفی آسانسور

۱۲- اضافه نمودن امکانات جدید مثل سیستم برق اضطراری

د. در نتیجه بازسازی کابین آسانسور می تواند در این زمینه بهترین گزینه باشد.

بازسازی و تعمیر آسانسور چه مزایایی دارد؟

  • نوسازی و بازسازی آسانسور باعث کاهش هزینه های تعمیر موتور آسانسور و تعمیر کابین آسانسور می شود.
  • با بازسازی آسانسور، استفاده از آسانسور راحت تر و بهتر می شود.
  • در هنگام تعمیر و بازسازی اسانسور می توان تمام اجزای فرسوده و قدیمی را با تجهیزات جدید جایگزین کرد.
  • بعد از بازسازی و نوسازی آسانسور، میزان امنیت افراد در آسانسور بسیار بیشتر می شود.
  • در هنگام بازسازی آسانسور، می توان امکانات جدید مانند سیستم برق اضطراری و… را به تجهیزات آسانسور اضافه کرد که این موضوع باعث مجهزتر شدن آسانسور خواهد شد.
  • بازسازی آسانسور باعث کاهش مصرف انرژی می شود و باعث می شود هزینه برق ساختمان و پول شارژ کمتر شود.

زیباسازی و تزئینات آسانسور

وقتی که عمر متوسط قطعات آسانسور به‌پایان می‌رسد، زمان آن فرا می‌رسد که آسانسور را نوسازی کنید.

  1. بازسازی کف آسانسور

بازسازی کف آسانسور از خدمات پرطرفدار بازسازی آسانسور در تهران، بازسازی آسانسور شیراز و شهرهای دیگر است. با توجه به اینکه بیشترین تعامل ما زمانی که از آسانسور استفاده می‌کنیم با کف آن است، بازسازی کف آسانسور برای نصب کفپوش کابین آسانسور جدید به صورت مدون اهمیت بالایی دارد.

  1. تعویض کفپوش کابین آسانسور

همان¬طور که اشاره کردیم، (در اغلب موارد) تعویض کفپوش کابین آسانسور به بازسازی کف آسانسور و زیرسازی نیز احتیاج دارد. در بسیاری از ساختمان‌ های عمومی و هتل ها، از موکت‌های قابل شستشو به عنوان کفپوش کابین آسانسور استفاده می‌شود.
قیمت کفپوش آسانسور نیز متناسب با نوعی که انتخاب می‌کنید متغییر است. کفپوش برچسبی آسانسور برای شما در حدود چند صد هزار تومان هزینه خواهد داشت؛ اما اگر مدنظر داشته باشید از کفپوش جنس سنگ استفاده کنید، به تبع قیمت کفپوش آسانسور افزایش خواهد داشت.

  1. بازسازی کابین آسانسور

بازسازی یا بازسازی اتاق آسانسور می تواند شامل مواردی از جمله پوشش داخلی، سقف، پنل کنترل، و آینه های آن شود.

امروزه پوشش داخلی کابین در بازسازی کابین آسانسور با ورقه های استیل، MDF و فرمیکا انجام می‌شود. ورق استیل ضد خش به دلیل کیفیت بالاتر و استحکام و زیبایی نسبت به پوشش های دیگر، یعنی فرمیکا و ام دی اف، قیمت بالاتری دارد. البته گاهی پوشش داخلی کابین با استفاده از آینه کاری نیز انجام می‌شود.

تزئینات، تعویض و نوسازی سقف کابین نیز از دیگر سفارشات بازسازی کابین آسانسور است. معمولا سقف آسانسور با استفاده از ورقه استیل یا آینه به صورت سقف کاذب اجرا می‌شود.

نورپردازی های متنوع کابین آسانسور در پوشش سقف کاذب و با لامپ های فلورسنت یا ال ای دی انجام می‌شود.

اگر قصد داشته باشید پنل کنترل قدیمی آسانسور را با صفحات دیجیتال و مدرن ارتقا دهید، بایستی این کار را هنگام بازسازی اتاق آسانسور انجام دهید. اینکار ممکن است هزینه ای اضافی تلقی شود، اما در صورت هزینه مناسب بازسازی آسانسور، بد نیست آن را نیز در فرآیند بازسازی آسانسور قدیمی درنظر گرفت.

تعویض آینه‌ های اتاق آسانسور نیز می‌ تواند از مراحل بازسازی کابین آسانسور در بازسازی آسانسور در تهران و سایر شهرها باشد. برای این منظور، آینه ‌های قدیمی با آینه ‌های مات و براق قدی و دستگیره دار یا مدل های ساده و بدون دستگیره استیل تعویض می‌شوند.

متخصص بازسازی آسانسور هنگام استفاده از متریال مختلف به وزن کلی کابین دقت کرده، و با توجه به قدرت موتور این تغییرات را اعمال خواهد کرد.

ما با سالها تجربه پس از تست و بازبینی کلی قطعات نصب شده و بررسی عملکرد کلی سیستم، بهترین راه حل برای مشکلات مربوط به آسانسور را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

با توجه به مطالب فوق به این نتیجه می رسیم، پس از مدتی بازسازی آسانسورهای قدیمی نه تنها به تنوع دكوراسیون ساختمان كمك می كند، بلكه كاری لازم و اصولی است.

خدمات شرکت الماس آسانسور در زمینه بازسازی و نوسازی آسانسور

  • اعلام آهن آلات مورد نیاز آهنکشی
  • رسم نقشه آهنکشی
  • کنترل آهن آلات
  • اجرای آهنکشی
  • تعویض درب های بیرون و داخل کابین
  • تزئینات داخل کابین
  • تعویض موتور گیربکس
  • تعویض تابلو فرمان
  • تعویض کابل
  • تعمیرات سیم‌کشی
  • تعویض شاسی موتور
  • تعویض قاب وزنه
  • تعمیرات سوییچ داخل چاهک
  • تنظیم کابین
  • تعویض گاورنر
  • و تمام کارهای مربوط به آسانسور.

شرکت الماس آسانسور با آنالیز دقیق آسانسور موجود، بهترین روش را برای بالا بردن سطح ایمنی، بهبود عملکرد، استاندارد سازی و زیباسازی آسانسور بکار می‌برد..

ویژگیهایی که را از سایر شرکت ها متمایز می‌نماید:

  • ارائه سیستم های مدرن شامل VVVF – نجات اضطراری
  • دکوراسیون بسیار لوکس استنلس استیل مطابق با ذوق و سلیقه مشتریان
  • ایمنی حداکثر با کمترین هزینه
  • مطابقت با استاندارد ملی و اروپایی
  • اخذ گواهی استاندارد بازرسی ادواری
  • یک سال گارانتی
  • عقد قرارداد سرویس و نگهداری در صورت تمایل مشتریان

?بازسازی پروژه دفتر مرکزی شرکت بین المللی راه و ترابری تهران توسط الماس آسانسور?

گالری پروژه بازسازی آسانسور – اجرا شده توسط شرکت الماس آسانسور

آسانسور ساختمان یکی از اصلی ترین پایه های تبدیل شدن یک بنا به محیطی با شرایط مناسب برای استفاده به منظور زندگی، کار و سایر اهداف می باشد. بدیهی است قطعات وتجهیزات مورد استفاده در آسانسور دارای دوره عمر مشخصی می باشند حتی در صورت استفاده از بهترین قطعات و نگهداری مناسب امکان بهرمندی از تجهیزات تا زمان مشخصی مسیر می باشد. و با بالا رفتن سن آسانسور ، بسیاری از مؤلفه ها به دلیل داشتن قطعات منسوخ شده یا پیشرفت تکنولوژی، به ارتقاء نیاز دارند بازسازی آسانسورها علاوه بر افزایش عمر مفید آن، امنیت استفاده‌کنندگان از آن را تامین می کند و ارزش ساختمان شما را افزایش دهد.

بازسازی و نوسازی آسانسور

بازسازی آسانسور و نوسازی آسانسور فرایندی است که از طریق آن قسمت های مختلف سیستم به روزرسانی و نوسازی می شود. در این صورت سیستم قدیمی به یک سیستم جدید تبدیل شده که از فناوری ها و امکانات متنوعی نیز برخوردار می شود. همچنین عملکرد  و ایمنی سیستم پس از فرایند بازسازی به نحو قابل توجهی بهبود پیدا می کند. این فرایند شامل تعمیر و نوسازی قطعات مکانیکال و الکتریکال و نیز کابین آسانسور می شود. با بازسازی آسانسور می توان عمر مفید سیستم را افزایش داد و از بروز خرابی ها و نیز حوادث و سوانح مختلف جلوگیری کرد.

بازسازی آسانسورهای قدیمی می تواند راهکار مناسبی باشد تا بتوان این سیستم ها را مجددا برای یک دوره زمانی مورد استفاده قرار داد. آسانسورهای قدیمی به دلیل مستهلک و فرسوده شدن بسیاری از قطعات، می تواند باعث بروز حوادث و سوانح متعدد شوند. در این صورت بازسازی و نوسازی این گونه سیستم ها می تواند از جلوگیری از وقوع حوادث و سوانح بسیار کارساز باشد. علاوه بر این ها در ساختمان ها و آپارتمان های قدیمی مشاهده می شود که آسانسورهایی وجود دارد که عمر آن ها به بیست سال و بیشتر می رسد. این سیستم ها ظاهر قدیمی و فرسوده ای دارند که در نگاه کاربران اصلا خوشایند نیست. با بازسازی و نوسازی این دستگاه ها می توان ظاهر آن ها را بهبود داد و به فناوری ها و امکانات جدید مجهز کرد.

سه علت کلی خرابی آسانسور شامل؛ قطعی برق، نقص فنی (نقایص مکانیکی و الکتریکی) و استفاده نادرست از آسانسور می‌باشد که در مورد اخیر با رعایت ظرفیت آسانسور (معمولاً 4 نفر)، عدم حمل بارهای سنگین، عدم پریدن از کابین و… می‌توان تا حد زیادی از خرابی زودهنگام آسانسور جلوگیری کرد

بازسازی کابین آسانسور

بازسازی کابین آسانسور شامل بازسازی بدنه و تزئینات داخل آن است. قسمت های دیواره ها، کف و سقف، بدنه کابین را تشکیل می دهند. برای بازسازی کف کابین می توان از مصالحی همانند کفپوش، انواع سنگ ها و سرامیک ها استفاده کرد. در بازسازی دیواره ها معمولا از متریال استیل استفاده می شود. پشت این ورق های استیل نیز باید از ورق های ام دی اف کار شود تا ورق های استیل در برابر ضربه مقاوم تر باشند. برای سقف کابین نیز می توان از متریال استیل در مدل های مختلف استفاده کرد. این ورق ها را با لیزر به اشکال و طرح های مختلفی در می آورند. بخش دیگر از بازسازی کابین به روشنایی و تزئینات آن همانند آیینه، دستگیره، پنل ها و شاسی و غیره اخصاص دارد. برای روشنایی نیز می توان از سیستم های جدید با لامپ های ال ای دی یا هالوژن استفاده کرد.

بازسازی اتاق آسانسور

بازسازی اتاق آسانسور شامل اقداماتی بوده که به تعمیر یا نوسازی تجهیزات و قطعات مختلف موتورخانه مربوط می شود. در موتورخانه تجهیزات مختلفی از قبیل موتور و قطعات وابسته به آن، تابلو فرمان، شاسی موتور، سنسورهای تشخیص دود و آتش، سیستم اطفای حریق، گاورنر و غیره نصب می شود. هر کدام از این قطعات به خصوص موتور پس از سال ها کار کردن دچار فرسودگی و استهلاک می شوند. در این صورت بازسازی و نوسازی این قطعات مسلما باعث افزایش راندمان و عمر مفید آن ها خواهد شد. به جز قطعات و تجهیزات، در بازسازی موتورخانه باید قسمت هایی همانند سقف، کف، دیوارها و غیره باید مورد بازبینی قرار گیرد. در صورتی که این قسمت ها دچار تخریب و آسیب شده باشند، باید مورد مرمت و نوسازی قرار گیرند.

بازسازی آسانسور حرفه ای

بازسازی آسانسور حرفه ای توسط تکنسین ها و تعمیرکاران متخصص و کاملا ماهر انجام می شود. این گونه تکنسین ها و تعمیرکاران با داشتن تخصص و تجربیات بالا قادرند سیستم های آسانسور را به شکل کاملا حرفه ای و اصولی مورد بازسازی قرار دهند. با بازسازی حرفه ای آسانسور، می توان انتظار داشت که مشکل استهلاک و فرسودگی تجهیزات آسانسور کاملا رفع شود. در این صورت بهبود کارایی و افزایش راندمان آسانسور را پس از بازسازی حرفه ای می توان انتظار داشت. همچنین این گونه بازسازی از خرابی های پی در پی در قطعات مختلف آسانسور جلوگیری می کند. بنابراین می توان با آسودگی خاطر سیستم را تا چندین سال مورد استفاده قرار داد.

شرکت هیرو آسانسور آسانسور شما را به صورت کاملا حرفه ای بازسازی می کند.

بازسازی آسانسورهای قدیمی

بازسازی آسانسور خانگی

به بالابرهایی گفته می شود که در منازل و آپارتمان های کوچک نصب و راه اندازی می شود. عموما این سیستم ها فاقد موتورخانه هستند و برای نصب نیاز به فضای زیادی ندارند. در این صورت نصب آن ها بدون محل از پیش تعیین شده امکان پذیر است. این بالابرها معمولا با سیستم محرکه هیدرولیک کار می کنند و دیواره های کابین آن ها از شیشه ساخته می شود. بازسازی آسانسور خانگی باعث می شود تا بتوان چندین سال از این سیستم ها در منازل و ساختمان های کوچک استفاده کرد. البته به دلیل آن که این سیستم ها فاقد موتورخانه بوده و تجهیزات چندانی ندارند، کار بازسازی آن ها نیز به شکل سریع و با هزینه کم انجام می شود.

بازسازی آسانسور شیشه ای

، بالابری است که دیواره های کابین و درب های آن ها از جنس شیشه ساخته می شود. شیشه های مورد استفاده در ساخت کابین از جنس لمینت سکوریت بوده که از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است. کابین این بالابرها به شکل مربع، دایره یا نیم دایره طراحی و ساخته می شود. آسانسورهای شیشه ای از زیبایی بصری خاصی برخوردارند. در این صورت برای مکان هایی همانند هتل های چندستاره، ویلاها و خانه های ویلایی، مراکز تجاری، ساختمان های مجلل و غیره سیستم های مناسبی هستند. بازسازی این نوع آسانسورها می تواند به زیباتر شدن کابین و افزودن آپشن ها و فناوری های جدید منجر شود. همچنین باعث نوسازی قسمت ها و تجهیزات مختلف الکتریکی و مکانیکی این سیستم ها می شود.

بازسازی آسانسور صنعتی

برای مطالعه کلیک کنید.

را می توان نوعی بالابر دانست که برای جابجایی بارها و تجهیزات سنگین و نیز افراد مختلف در کارخانه ها و صنایع بزرگ استفاده می شود. این بالابرها می توانند از 500 تا 3000 کیلوگرم بار و تجهیزات را جابجا کنند. آسانسورهای صنعتی در صنایعی از قبیل پروژه های سدسازی، انواع کارخانه های کوچک و بزرگ، صنایع تولید سیمان و فلزات، پالایشگاه ها و پتروشیمی ها، صنایع معدنی، صنایع نیروگاهی و غیره کاربرد دارند. با توجه به نوع کاربرد، ایمنی این آسانسورها بسیار بالاست. بازسازی آسانسور صنعتی همانند سایر بالابرها اقداماتی را شامل می شود که به نوسازی و تعمیر قسمت ها و تجهیزات مختلف اختصاص دارد. به دلیل آن که این آسانسورها بارها و تجهیزات بسیار سنگین را حمل می کنند، استهلاک و فرسودگی قطعات نیز در آن ها زیاد است. در این صورت بازسازی و نوسازی این سیستم ها مساله ای ضروری محسوب می شود که به افزایش راندمان و ایمنی آن ها کمک زیادی می کند.

بازسازی آسانسور لوکس

را عمدتا در ساختمان ها لوکس و مجلل نصب و راه اندازی می کنند. تمامی قسمت های این آسانسور از قبیل درب ها، سقف، کف، دیواره ها، دستگیره ها، سیستم روشنایی و غیره، حالت لوکس و لاکچری دارند. به طوری که از متریال گرانقیمت برای ساخت این قسمت ها و قطعات استفاده می شود. بازسازی این آسانسورها شامل نوسازی تجهیزات و قطعات مختلف به خصوص قسمت های مختلف کابین است. البته به دلیل گران قیمت بودن تجهیزات استفاده شده در این آسانسورها، کار بازسازی آن ها نیز هزینه زیادی نیاز دارد.

نصب، راه اندازی و تعمیر آسانسور در ساختمان های مسکونی، اداری، بیمارستانی و درمانی و آموزشی و غیره یکی از مهم ترین و ضروری ترین گام ها برای مناسب کردن شرایط محیط برای استفاده از آن می باشد.


چند مورد از مهم ترین مزایا و دلایل اهمیت این تاسیسات شامل موارد زیر می باشد
:

  • افزایش طول آسانسور با اجرای سرویس و نگهداری منظم و دوره ای
  • کاهش هزینه های ساختمان با تعمیر به موقع آسانسور
  • تامین رفاه و آسایش بیشتر در محیط های مسکونی، اداری، درمانی و غیره
  • آسانسور به منزله قلب ساختمان می باشد هیچ کدام از سیستم های دیگر در ساختمان دارای این مقدار تاثیر در رضایتمندی ساکنین از مجتمع نمی باشد.

بازسازی و تزئینات کابین آسانسور

اولین قسمتی از آسانسور که در معرض دید استفاده کنندگان و مصرف کندگان می باشد. کابین آسانسور است. بازسازی و تزيين آسانسور با تعویض طبقات و داخل کابین، تغییر استیل ، نوسازی قطعات فرسوده کابین، نصب پنل های استیل و نصب روکش درب آسانسور انجام شود.

پوشش داخلی در کابین آسانسور

پوشش داخلی کابین آسانسور امروزه بیشتر با استفاده از ورقه های استیل انجام می‌شود. ورق استیل ضد خش به دلیل مرغوبیت، کیفیت بالاتر و استحکام و زیبایی نسبت به پوشش دیگر کابین آسانسور طرفدار زیای دارد.
در برخی از مواقع پوشش داخلی کابین با استفاده از آینه کاری انجام می‌شود.

کف کابین آسانسور

انواع سنگ های مختلف با طرح گرانیتی و معرق در بازسازی کف آسانسور کاربرد دارد. در بسیاری از مواقع مثلا در ساختمانهای عمومی و هتل های از موکت‌های قابل شستشو به عنوان کف پوش استفاده می‌شود. حتما قبل از تعویض و نوسازی کف آسانسور از پیمانکار خود بخواهید که زیر سازی لازم را انجام دهد.

سقف کابین

یکی دیگر از قسمتهای مهم در بازسازی کابین آسانسور تعویض و نوسازی سقف آن است. معمولا سقف آسانسور با استفاده از ورقه استیل آینه ای و بصورت سقف کاذب اجرا می‌شود. نورپردازی های متنوع کابین آسانسور در پوشش سقف کاذب و با انواع لامپ های فلورسنت و ال ای دی باعث افزایش زیبایی کابین می گردد.

آینه کابین آسانسور

انواع آینه کاری قدیمی کابین آسانسور با آینه های مات و براق متناسب با دکوراسیون کابین و سلیقه مشتری قدی و دستگیره دار و یا مدل های ساده و بدون دستگیره استیل انجام می شود.

پنل ها و شاستی احضار

پنل های کنترل یا صفحه کلید طبقات آسانسور قدیمی حالا جای خود را به صفحات دیجیتال و مدل پیشرفته تر داده‌اند. حتما از طرح ها و مدل های جدید و بروز استفاده کنید و زیبایی کابین آسانسور را دو چندان کنید.

نکات مهم در بازسازی آسانسور:

  • در به کار بردن متریال مختلف در بازسازی کابین آسانسور به وزن کلی کابین هم توجه شود و با توجه به قدرت موتور آسانسور این تغییرات در کابین اعمال شود.
  • حتما از شرکتهای معتبر و مجوز دار استفاده کنید.
  • به معماری ساختمان و سلایق مختلف مصرف کنندگان توجه شود.

 

اگر کابین شما فرسوده شده و طرح آن قدیمی است نیازی به تعویض کابین آسانسور نیست ، ما کابین شما را در محل با جدید ترین طرح های روز دنیا باز سازی و تزئین می کنیم .این شرکت با کادری مجرب و متخصص و جدید ترین دستگاه های خم و برش و لیزر آمادگی اجرای هر گونه طرح و بازسازی آسانسور شما را در محل با بهترین قیمت و کمترین زمان را دارد.

خدمات : ( باز سازی و تزیئنات کابین آسانسور در محل تخصص ما است.)

  • مشاوره و بازدید رایگان در تهران و کرج
  • تزئینات کابین آسانسور های فرسوده در محل مطابق جدید ترین طرح های موجود از نوع تمام استیل / نیمه استیل / فرمیکا
  • تعویض و نصب صفحه کلیدهای کابین و طبقات آسانسور
  • تعمیر و باز سازی آسانسورهای فرسوده
  • نصب و مونتاژ درب اتوماتیک برای نصب روکش استیل به صورت رایگان
  • تعویض سیستم کنترل فرمان ( تابلو فرمان ) آسانسورهای قدیمی با مدلهای جدید
  • تعویض سیمهای بکسل آسانسورهای قدیمی کمتر از ۲ ساعت
  • تزئینات و باز سازی کابین های فرسوده
  • نصب پنل شاسی داخل کابین به صورت رایگان
  • نصب کف پوش / سنگ / لمینیت برای کف کابین آسانسور
  • تزئینات آسانسور / طراحی کابین آسانسور / دکور آسانسور

خدمتی جدید از هیرو آسانسور:

  • کلیه کارهای باز سازی آسانسورتان را به ما بسپارید
  • نصب کاورهای محافظ پوشش های محافظتی کابین اسانسور از جنس برزنت و پلی اتیلن در مواقع حمل بار برای جلوگیری از آسیب های احتمالی به بدنه کابین آسانسور
  • تزئینات اتاق آسانسور ,تعویض اتاق آسانسور , تعمیر اتاق آسانسور , طراحی اتاقک آسانسور

 

بازسازی آسانسور شامل چه مواردی می شود؟

با هیرو وارد نسل بعدی آسانسور می شوید.

هنگامی که تصمیم می گیرید آسانسور را بازسازی و نوسازی کنید. فاکتورهای زیادی در این مورد دخیل هستند. قبل از هرگونه نوسازی آسانسور، در نظر بگیرید که چرا دقیقاً نوسازی لازم است یا اینکه آسانسورها فقط نیاز به ارتقاء جزئی و تعمیر دارند.

یکی از منابع اصلی در این مورد استاندارد ملی آسانسور و استاندارد EN81 می باشد که بایستی آسانسور خود را با آن وفق دهید.

درک این موضوع که استاندارد ملی چگونه موضوعات مختلف مربوط به کار آسانسور را تعریف می کند، مهم است. اولین چیزی که باید بدانید این است که تعریفی از “مدرن سازی” آسانسور وجود ندارد. استاندارد ملی به تغییر مانند تغییر در تجهیزات، از جمله قطعات، قطعات یا سیستمهای فرعی آن، غیر از نگهداری ،تعمیر یا جایگزینی اشاره دارد.

بنابراین، برای درک مدرن سازی، نیاز به درک روشنی از تعمیر و نگهداری، تعمیر و جایگزینی دارید. برای آسانسورها، به معنای بازدیدهای دوره ای روتین، روانکاری ، تمیز کردن و تنظیم قطعات ، تجهزات یا سیستمهای فرعی به منظور اطمینان از عملکرد مطابق با الزامات کد های استاندارد است.

طرح بازید رایگان آسانسور مجتمع ها:

در برج ها و بناهاي بلند مرتبه قديمي در تهران و شهرستان ها آسانسورهایی نصب شده كه گاها 30 تا 40 سال عمر دارند . اين قدمت برخی مواقع كاربران آسانسورها يعني ساكنان طبقات بالا را نگران مي كند و اين نگراني توأم با هراس ، جسم و روح ساكنان را مي فرسايد. به همین خاطر در چارت سازمانی ، یکی از وظایف دپارتمان پشتیبانی ارائه مشاوره به مشتریان محترم جهت بازسازي آسانسورهای قديمی و نوسازي آن ها و رفع نگرانی و دغدغه های آنهاست .

بخش بازسازی هیرو آسانسور كه از مهندسان و تكنسين هاي با تجربه ، خلاق و خوش فكر تشكيل شده، در صورت نياز در برج ها و بناهاي بلند مرتبه قديمي حاضر مي شوند و آسانسورهای شما را کارشناسی می کنند. بعد از انجام توافقات نهایی کار بازسازی، نوسازی و بهینه سازی آسانسور تمام می شود.

وقتی كه كار اين گروه تمام مي شود دغدغه و دلواپسی نيز پايان مي يابد و ساكنان با خاطری آسوده از آسانسور استفاده مي كنند. اگر بعضی ها گروه بازسازی را گروه آرام بخش نام نهاده اند، به دليل كار ارزشمندي است كه اين گروه انجام مي دهد .

آیا آسانسور شما به تعمیر و بازسازی نیاز دارند؟

مانند تمام اجزای یک ساختمان، آسانسورها نیز بعد از مدتی به تعمیر و بازسازی آسانسور نیاز پیدا می کنند و باید هرچه زودتر برای بازسازی و تعمیر آنها دست به کار شد. اگر دوست دارید بدانید در هنگام بازسازی آسانسور چه کارهایی باید انجام شود، تا انتهای این نوشته همراه ما باشید.

به طور کلی می توان گفت که تجهیزات آسانسور به دلیل کار زیاد، فرسودگی، مشکل در نصب و استفاده نادرست خراب می شوند و به تعمیر آسانسور یا تعویض نیاز پیدا می کنند.

در هنگام تعمیر و بازسازی آسانسورها چه اقداماتی انجام می شود؟

برخی کارهای لازم برای تعمیر و بازسازی :

  • تعویض موتور گیربکس آسانسور
  • تعویض سیم بکسل های آسانسور
  • بازسازی و تزئین کابین آسانسور
  • تعویض تابلوفرمان آسانسور و استفاده از ورژن جدید
  • تعویض تراول کابل های آسانسور
  • تعمیر یا تعویض ریل های آسانسور
  • تعویض تابلوی شاستی احضار داخل کابین آسانسور
  • تعویض سری ایمنی داخل چاله آسانسور
  • و

شما می‌خواهید که آسانسور تا جایی که ممکن است ایمن، کارآمد و جذاب باشد. یشتر آسانسورها برای ارائه خدمات در حدود 30 تا 40 سال ساخته شده اند (گرچه برخی از آسانسورها 50 سال یا بیشتر هم استفاده می شوند) ، تا زمانی که فواصل سرویس مشخص و تعمیر / بازرسی دوره ای توسط سازنده معتبر دنبال شود. نگرانی کمتری برای آسانسور وجود دارد ولی این به معنی نادیده گرفتن بازسازی آسانسور نیست. مدرن‌سازی مزایایی را به شما می‌دهد زمانی که سیستم شما شروع به از دست دادن درخشش و عملکرد آن می‌کند آنها را دوباره احیا می کند.

به طور معمول، در مواقع نوسازی و بازسازی آسانسور برخی یا همه لوازم زیر تغییر می کند:

  • تجهیزات کنترل و تابلو فرمان (بخشی از آسانسور که کنترل حرکت آسانسور را بر عهده دارد)،
  • مکانیکال و موتور مربوطه
  • الکتریکال و سیم کشی برق و شاستی احضار کابین و طبقه
  • حتی بعضی از مواقع درها نیز اصلاح و تغییر می کنند

همه اینها برای به روز نگه داشتن آسانسور و به زیبایی شناسی آگاهانه ، تابلو ، الکترونیک و سبک جدید و مدرن است. همچنین می توان در فضای داخلی کابین ها تغییرات ایجاد کرد.

بازسازی آسانسور در تهران و کرج

در شهر کرج و تهران احداث ساختمان ها و آپارتمان های چند طبقه رشد زیادی داشته است. تمامی این آپارتمان ها و ساختمان های بلند همگی از سیستم های برخوردارند. در این صورت پس از سال ها کار کردن، نیاز به بازسازی و نوسازی پیدا خواهند کرد. البته در تهران و کرج آسانسورهای بسیاری نیز وجود دارد که در حدود بیست سال یا بیشتر عمر دارند. با بازسازی و نوسازی این آسانسورها می توان به جای نصب یک سیستم جدید، عملکرد آن ها را بهبود و راندمان آن ها را افزایش داد. بازسازی آسانسورها در تهران و کرج توسط شرکت های آسانسوری مختلف انجام می شود که لازم است در این رابطه به سراغ شرکت ها معتبر و کاملا تخصصی بروید. شرکت هیرو آسانسور با سالها تجربه در زمینه بازسازی و نوسازی انواع آسانسور با نیروهای متخصص و حرفه ای در خدمت شماست.

 

امین پارسائی

امین پارسائی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا