دانش و سلامت

با اصلاح قوانین حوزه ایمنی ساختمان‌ها جلوی وقوع حادثه ای مشابه کلینیک سینا آنلاین گرفته شود

با اصلاح قوانین حوزه ایمنی ساختمان‌ها جلوی وقوع حادثه ای مشابه کلینیک سینا آنلاین گرفته شود

سخنگوی کمیته مشاوره بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی علت حادثه در کلینیک سینا آنلاین ، گفت: براساس این گزارش 431 مرکز درمانی غیر ایمن در تهران وجود دارد و باید برای مقابله با حوادث اصلاح شود. درمانگاه سینا آنلاین برای پیشگیری. گرفته شود

زهرا شیخی در گفت وگو با آپارات نیوز ، درباره جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس توضیح داد: در این جلسه پیروز حناچی ، شهردار تهران ، محسن هاشمی رفسنجانی ، رئیس شورای شهر تهران ، معاون وزیر بهداشت ، معاون روابط کار ، معاون وزیر حضور داشتند. روابط کار تعاون ، کار و امور اجتماعی ، بازپرس شعبه 11 ترور ویژه در دادگاه کیفری استان تهران و کارشناس مرکز تحقیقات مجلس برای ادامه تحقیق در مورد علت حادثه کلینیک سینا آنلاین و وضعیت بیمارستان ها و کلینیک های پر خطر در تهران و تصمیم گیری در مورد احیای و تقویت اعتبار تعداد محدودی بیمارستان و مراکز جراحی برگزار شد.

وی توضیح داد: در ابتدای جلسه میرمحمدی ، عضو کمیسیون بهداشت و رئیس کمیته بررسی علل کلینیک سینا آنلاین ، گزارشی از بازدید تیم ارزیابی ایمنی از مراکز درمانی در سرمایه ارائه شده به دلیل بی توجهی به موارد ایمنی ، کلینیک بالقوه ایجاد حادثه مانند کلینیک اطهر سینا دارند و اکثر مقامات مسئول ساختمانها و بیمارستانها با جراحی محدود اطلاعات بسیار کمی در مورد ایمنی ساختمانها دارند.

شیخی با اشاره به گزارش رئیس سازمان آتش نشانی در مورد علت حادثه در کلینیک سینا آنلاین ، گفت: در این گزارش آمده است که بازرسی های سازمان آتش نشانی م effectiveثر نیست و مجلس باید خلا legal قانونی را برای موثرتر بودن

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس همچنین به حضور شهردار و رئیس شورای شهر تهران اشاره کرد و اظهار داشت: آنها همچنین حادثه خلا قانونی را از مهمترین چالش های مسئولان برای ایمنی ساختمان ها می دانند و از کمیسیون می خواهند که اقدامات برای از بین بردن آن زیرا در حال حاضر نیروهای آتش نشانی قادر به لغو پروانه بهره برداری از ساختمانهای ناامن نیستند و در عمل بازدیدهای آنها بی نتیجه است. آنها معتقدند که باید با تصویب قوانین صحیح از استفاده از ساختمانهای غیر ایمن جلوگیری کرد تا از حوادث مشابه کلینیک های سینا و پلاسکو جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: معاون وزیر تعاون ، کار و امور اجتماعی همچنین گزارش ارائه 431 مورد مراکز درمانی ناامن در تهران را ارائه کرد که علت اصلی آن است و حوادثی مانند کلینیک سینا عدم اجرای صحیح قانون است. معاون وزیر بهداشت با اشاره به خلأهای قانونی همچنین از کمیسیون بهداشت خواست کمیته هایی متشکل از وزارت بهداشت ، کمیسیون بهداشت ، شهرداری تهران و وزارت کار را برای بررسی نواقص قانونی موجود تشکیل دهد. قانون موجود نیز باید اصلاح شود تا وزارت بهداشت ، به عنوان متولی مجوزهای بیمارستان ها و مراکز جراحی محدود ، بتواند صدور و تمدید پروانه های ساختمانهای ناتمام را تا زمان حل مشکل به تأخیر بیندازد.

شیخی ادامه داد: اعضای کمیسیون همچنین موارد مختلفی را در رابطه با سهل انگاری مسئولان در رعایت موارد امنیتی در ساختمان ها مطرح کردند و در نهایت تصمیم بر این شد که دستگاه های مختلف مسائل خود را برای تصویب قوانین در این زمینه به کمیسیون ارائه دهند. ایمنی ساختمان باید گزارشی به پارلمان ارائه شود. آقای. همچنین به میرمحمدی دستور داده شد ، با همکاری شهرداری ، وزارت بهداشت و وزارت کار ، گزارشی از اصلاحات لازم در قوانین تهیه کند تا در اسرع وقت لایحه ای به مجلس ارائه شود. خدمت. مشابه برای جلوگیری از.

انتهای پیام

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا