جامعه

دریافت بهای خدمات ایمنی ساختمان‌ها از سال ۹۸

دریافت بهای خدمات ایمنی ساختمان‌ها از سال ۹۸

لایحه اصلاح بند 2 قانون تأمین منابع مالی پایدار برای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و راهکارهای بهبود کمی و کیفی تجهیزات و آموزش شهروندان تهرانی به تصویب رسیده است.

به گزارش آپارات نیوز ، زهرا صدر اعظم نوری ، رئیس کمیسیون بهداشت ، در 283مین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جریان لایحه اصلاح ماده 2 مصوبه مربوط به تأمین مالی پایدار سازمان آتش نشانی و خدمات امنیتی و راهکارهای کمی و بهبود تجهیزات و آموزش با کیفیت شهروندان تهرانی. خدمات محیطی و شهری گزارش کمیسیون مشترک را مطالعه می کنند.

نوری درمورد این لایحه گفت: این لایحه مربوط به اصلاح قانون تامین مالی پایدار خدمات آتش نشانی است. در سال 1995 ، شورا مصوبه ای را تصویب کرد که ماده 2 این مصوبه اجازه می دهد تا شهرداری تهران از ابتدای سال 1996 هزینه خدمات امنیتی را به عنوان هزینه های امنیتی دریافت کند. در متن ماده 2 این تصمیم آمده است: این عوارض از کلیه واحدهای غیر مسکونی و ساختمانهای غیر مسکونی 12 طبقه به بالا اخذ می شود و 100٪ آن به نیروهای آتش نشانی تعلق می گیرد.

وی ادامه داد: شهرداری تهران زیرساخت های اجرای این مصوبه را در سال های 96 و 97 فراهم نکرده و این زیرساخت ها از سال 1998 فراهم شده است. درخواست شهرداری تهران این است که تاریخ اجرای این تصمیم از سال 1996 به سال 1998 منتقل شود. طبق گفته کمیسیون ، این پیشنهاد نیازی به تصویب ندارد. کمیسیون قانون عقیده دارد که این موضوع نیاز به تصویب شورا ندارد. با این حال ، طبق بررسی کمیسیون بهداشت و برنامه ریزی و بودجه ، این امکان وجود دارد که پایگاه از 96 به 98 منتقل شود تا اجرا شود.

وی تأکید می کند: یکی از نقاط ضعف شورا این است که نظارت شدیدی بر اجرای تصمیمات خود توسط شهرداری ندارد. شورا باید به این پاسخ می داد.

در ادامه این جلسه علی عطا در قالب یک سوال گفت: میزان عوارض دریافتی چقدر بود؟ در پاسخ ، مهدی داوری ، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: برای دو سال 96 و 97 که عملی نشده است ، این رقم 40 میلیارد تومان است. برای اجرای این مصوبه ، ما مجبور شدیم به سیستم املاک و مستغلات متصل شویم ، زیرا مبنای محاسبه برای هر واحد متفاوت است و به دلیل دسترسی نداشتن ، نمی توانیم مبنای محاسبه و جریمه را محاسبه کنیم.

به گزارش آپارات نیوز ، سرانجام این لایحه با 16 رأی موافق به عنوان مشاور شورای شهر تهران تصویب شد.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا