جامعه

با عاملان آتش‌سوزی‌های عمدی و قاچاقچیان چوب برخورد قانونی شود

با عاملان آتش‌سوزی‌های عمدی و قاچاقچیان چوب برخورد قانونی شود

رئیس سازمان جنگل ها گفت: درخواست ما از مراجع قضایی برخورد قانونی با عاملان آتش سوزی عمدی و قاچاق چوب است.

به گزارش آپارات نیوز ، مسعود منصور وی امروز طی یک کنفرانس مطبوعاتی در سازمان جنگل ها به این نکته اشاره کرد که حفاظت از مناطق طبیعی در کشور سه رکن اصلی دارد: یکی از این ارکان حفاظت فنی است. ما باید با استفاده از مجریان ، از جمله جوامع محلی و مردم برنامه ای برای محافظت و حفاظت از میادین داشته باشیم.

وی ادامه می دهد: رویکرد دیگر حفاظت از جنگل ها و مراتع تقویت حفاظت فیزیکی برای مقابله با جرم و کاهش علل تخریب است. رویکرد سوم ، رویکرد حمایتی است و بنابراین ما باید تدابیری را اتخاذ کنیم که روشهای حفاظت ذکر شده را تسهیل کند.

منصور سال گذشته با بیان اینکه چهار برنامه اساسی برای حفاظت از مناطق کشور داشتیم که در قالب 9 محور تدوین شده بود ، اظهار داشت: در این راستا سال گذشته 410 هزار هکتار از ذخایر جنگل تعیین شده و بیش از پنج میلیون هکتار از برنامه های روستایی تعیین شده است. شناخته شده است.

فرسایش سالانه 16 تن در هر هکتار از اراضی ایران

رئیس سازمان مدیریت جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور بر اهمیت اجرای پروژه های آبخیزداری و پروژه های آبخوان داری در کشور تأکید کرد و گفت: سالانه 16 تن فرسایش خاک در کشور داریم. مدیریت جداسازی آب می تواند فرسایش خاک را بیش از 9 تن در هکتار کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه پیش از این به طور متوسط ​​سالانه حدود 5 تا 6 هزار هکتار پروژه نجاری در کشور اجرا می شد ، افزود: این میزان در سال گذشته به بیش از 22 هزار هکتار رسیده است.

منصور افزود: کاشت گیاهان دارویی در کشور یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است و به دنبال تأمین معیشت جوامع محلی و حفظ خاک و ثبات کشور است.

به گفته وی ، سال گذشته بیش از 105 هکتار گیاهان دارویی کشت شده است. انتظار داریم صنایع مرتبط با فرآوری و بسته بندی این محصولات همکاری کنند تا گیاهان دارویی به صورت خام صادر نشود.

رئیس سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه حفاظت فیزیکی گفت: طی سال گذشته مناطق طبیعی کشور مسدود و پراکنده شدند. اختیارات انجام شد با توجه به حساسیت مناطق.

وی ادامه داد: 1297 وسیله نقلیه از منابع طبیعی که قرار بود با نیروی حفاظت در میدان باشند نیز به سیستم ردیابی مجهز شده اند علاوه بر این ، هدف ما این است که تا پایان این بیش از 85 درصد نیروهای حفاظتی مجهز به بی سیم داشته باشیم سال و پوشش رادیویی. “

منصور با اشاره به اینکه درصد زیادی از آتش سوزی در مناطق طبیعی علل انسانی دارد ، گفت: درخواست ما از دادگاه برخورد قانونی و قضایی با عاملان آتش سوزی های عمدی است تا از آنها جلوگیری شود ، درخواست دیگر ما نیز این است که قاچاق چوب جرم آشکار را بشناسید و با آن مقابله کنید.

پیش برو

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا