بین الملل

برنی سندرز: کودکان در غزه به غذا، آب و تجهیزات پزشکی نیاز دارند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین آپارات نیوز، در تداوم انتقادهای جهانی از وضعیت ساکنان غزه به ویژه کودکان، قانونگذار منتقد آمریکایی بر لزوم رسیدگی فوری به کودکان در غزه تاکید کرد.

به گزارش منابع خبری، «برنی سندرز» قانونگذار اهل ایالت «ورمونت» در آمریکا یکشنبه شب به وقت تهران با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «در برهه‌ای که فلسطینیان در غزه با شرایط وحشتناکی روبرو هستند، ایالات متحده نباید قطعنامه سازمان ملل را که خواستار آتش بس بشردوستانه و آزادی همه گروگان‌ها است وتو می‌کرد.»

وی ادامه داد: «کودکان در غزه به غذا، آب و تجهیزات پزشکی نیاز دارند. ما باید هر کاری که ممکن است انجام دهیم تا این اتفاق بیافتد.»

برنی سندرز: کودکان در غزه به غذا، آب و تجهیزات پزشکی نیاز دارند

رئیس سازمان جهانی بهداشت نیز گفت که حملات اسرائیل به بخش مراقبت‌های بهداشتی غزه «فاجعه بار» بوده است و اینک که شرایط برای گسترش بیماری‌های مرگبار ایده آل است.

اکثر ۲.۳ میلیون نفر ساکن غزه چندین بار مجبور به ترک خانه‌های خود شده اند. آژانس‌های سازمان ملل می گویند عملاً هیچ جای امنی برای رفتن وجود ندارد.

دستکم ۱۸ هزار فلسطینی در حملات بی امان هوایی و زمینی به این منطقه از 15 آنلاین ماه به این سو شهید و بیش از  ۴۹۵۰۰ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه  یکشنبه شب گفت که طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۷ فلسطینی شهید و بیش از ۵۵۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی، بعدازظهر امروز (یکشنبه)، در بیانیه‌ای اعلام کرد از زمان آغاز جنگ در نوار غزه، ۴۲۵ نفر از نظامیان اسرائیلی کشته و ۱۵۹۳ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

بر اساس بیانیه‌ ارتش رژیم صهیونیستی، ۲۵۵ نفر از نظامیانی که مجروح شده‌اند، هم‌اکنون در وضعیت خطرناکی قرار دارند و شمار مجروحان کنونی ارتش از پنج هزار نفر فراتر رفته است.

پایان پیام/.




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

کارگروه خبری مطالب بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای اقتصادی جهانی. با توجه به دانش در زمینه اقتصاد جهانی، به شما اخبار مهم و تحلیل‌هایی را درباره تغییرات اقتصادی جهانی ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما نکات کلیدی اقتصادی را بیان می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا