جامعه

بهبود نسبی کیفیت هوای تهران در نیمه نخست پاییز

بهبود نسبی کیفیت هوای تهران در نیمه نخست پاییز

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اعلام اینکه در بازه زمانی یکم مهرماه تا 24 آبان ماه سال گذشته تعداد روزهای قابل قبول 33 روز بود به 37 روز افزایش یافت.

به گزارش آپارات نیوز، دکتر سید محمد مهدی میرزایی قمی وی با اشاره به اینکه روزهای ناسالم برای گروه های حساس در نیمه اول پاییز سال گذشته 12 روز بود که در نیمه اول پاییز امسال به هفت روز کاهش یافت، افزود: شهر تهران در 13 مهرماه امسال شرایط بسیار ناسالم در شرایط ذرات آلاینده کمتر از 10 میکرون تجربه شده است. به طوری که شاخص آلاینده در این روز به عدد 205 رسید و همزمان آلودگی ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با عدد 124 در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه شاخص آلودگی ذرات معلق در سایر روزهای آلوده در نیمه اول پاییز امسال کمتر از 2.5 میکرون بوده است، گفت: در دوره بررسی سال گذشته شاخص آلودگی در روزهای ناسالم برای گروه های حساس به حالت تعلیق درآمد. ذرات کمتر از 2.5 میکرون بود و تنها دو روز در 5 و 6 مهرماه هر دو آلاینده ذرات معلق کمتر از 10 میکرون و ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون به طور همزمان بالاتر از حد مجاز بودند.

میرزای قمی گفت: غبارآلود شدن هوای پایتخت در بازه زمانی بررسی مانند بسیاری از شهرهای کشور منجر به افزایش غلظت ذرات معلق در هوا و در برخی از روزها افزایش وزش باد شد. سرعت باعث انتشار ریزگردها شد به طوری که در یک روز (4 آنلاین) شرایط بسیار ناسالم در پایتخت به وجود آمد.

وی با اشاره به اینکه کاهش بارندگی در ماه های گذشته بدون شک یکی از دلایل خشکی زمین بوده است، گفت: البته با سردتر شدن هوا و پدیده وارونگی دما، سکو برای افزایش سطح زمین آماده شده است. غلظت ذرات ریز معلق و سایر آلاینده های تحت تاثیر جریان ترافیک در ماه های سرد آینده، چگالی این ذرات افزایش می یابد.

بر اساس گزارش لینک شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میرزایی قمی با تاکید بر اینکه در اواسط پاییز 1401 یک روز با شرایط بسیار ناسالم ثبت شد، خاطرنشان کرد: با این وجود وضعیت کیفی هوا در دوره مربوطه بسیار مناسب‌تر از آن است. مدت مشابه سال گذشته داشته است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا