عمومیکسب و کار برتر

بهترین شوینده پوست حساس چیست

اگر پوست حساسی دارید احتمالا با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنید، زیرا این نوع پوست معمولا در برابر کوچک ترین تغییری واکنش نشان داده و سریعا ملتهب می شود. تعداد زیادی از افراد احساس می کنند پوست حساسی دارند و باید از محصولات خاصی استفاده کنند حال آنکه ممکن است این تصور کاملا اشتباه باشد. به همین دلیل در مقاله پیش رو با بررسی علائم پوست حساس، به شما کمک می کنیم شناخت درستی از پوست خود پیدا کنید. در نهایت اگر به این نتیجه رسیدید که شما هم نیاز به مصرف محصولات تخصصی دارید، با مراجعه به انتها مقاله می توانید با بهترین شوینده پوست حساس، آشنا شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

بهترین شوینده پوست حساس چیست

علائم پوست حساس

همان طور که در مقدمه نیز گفته شد، بیشتر مردم احساس می کنند پوست حساسی دارند که به راحتی تحت تاثیر مواد و عوامل خارجی قرار گرفته و تحریک می شود. اما این نوع پوست دارای فاکتورهای خاصی است، بنابراین قبل از اینکه به دنبال خرید بهترین شوینده پوست حساس باشید و بهتر است با علائم آن بیشتر آشنا شوید، که رایج ترین آن ها به شرح زیر است:
✔️ وجود التهابات و برجستگی های قرمز رنگ و برافروخته در پوست
✔️ آفتاب سوخته شدن شدید پوست به محض قرار گیری در معرض نور خورشید
✔️ وجود قرمز رنگ و برجسته بر روی پوست که به راحتی رفع نمی شود
✔️ احساس خشکی و کشیدگی زیاد در پوست که منجر به بروز و ترک می شود
✔️ وجود بثورات مکرر بر روی پوست که به محض تماس با ماده حساسیت زا ایجاد می شود
✔️ احساس خارش، خشکی و قرمزی بعد از قرار گرفتن در معرض سرما، آفتاب و یا باد شدید
✔️ واکنش پذیر بودن شدید پوست در برابر موادی مانند صابون، عطر و سایر

آیا استفاده از شوینده برای پوست حساس واجب است؟

از آنجایی که پوست های حساس ممکن است در برابر هر ماده ای واکنش نشان دهند، تمیز کردن آن ها می تواند بسیار چالش برانگیز باشد؛ ولی با انتخاب بهترین شوینده پوست حساس می توان به راحتی این چالش ها را پشت سر گذاشت. عوامل موجود در محیط اطراف مانند گرد و غبار، باکتری و قارچ های مختلف بدون اینکه دیده شوند، بر روی پوست آسیب پذیر شما قرار می گیرند و به سرعت موجب تحریک آن می شود. بنابراین مهم است که برای پاکسازی روزانه آن برنامه ریزی کرده و از یک روال مراقبتی استاندارد پیروی کنید. به کمک یک محصول استاندارد می توانید به صورت حرفه ای آلودگی، چربی و سلول های مرده موجود در پوست خود را پاکسازی کرده و از بروز مشکلات جدی تر جلوگیری کنید.

شامپو بچه می تواند جایگزین شوینده پوست حساس شود؟

احتمالا این جمله را زیاد شنیده اید که می گویند برای جلوگیری از بروز حساسیت از استفاده کنید، اما آیا واقعا می توان شامپو بچه را جایگزین بهترین شوینده پوست حساس کرد؟ شامپوها و شوینده های پوست هر دو از مواد پاک کننده برای از بین بردن کثیفی و و پوست استفاده می کنند و تقریبا فرمول های مشابهی دارند. شامپوهای مخصوص کودکان اغلب حاوی سورفکتانت‌ های خاصی هستند، که ملایم بوده و کمتر باعث تحریک یا سوزش چشم می‌ شوند. بنابراین تحت شرایط خاص می توانند برای پاکسازی پوست مناسب باشند. اما هنوز پزشکان متخصص  در مورد استفاده از شامپو بچه برای شستشوی پوست های حساس هشدار می دهند.

چه ترکیباتی در شوینده پوست حساس نباشد؟

همان طور که گفتیم حتی کوچکترین ماده آلرژی زایی می تواند پوست های حساس را برافروخته و ملتهب کند بنابراین بهترین شوینده پوست حساس محصولاتی هستند که در آن ها ترکیبات زیر وجود نداشته باشد . قیمت ضد آفتاب ویتابلا متغیر است .
✖️ عطر و اسانس
✖️ پارابن
✖️ سدیم لوریل سولفات
✖️ ضد آفتاب های شیمیایی

پارابن‌ ها یکی از شناخته ‌شده ‌ترین مواد شیمیایی هستند که موجب بیشتر شدن حساسیت در پوست و مو می شوند. متاسفانه این نگه دارنده ‌های مشتق شده از نفت هنوز هم به طور گسترده در صنعت زیبایی استفاده می‌ شوند. آن ها نه تنها احتمال بروز سرطان های مختلف از جمله سرطان سینه را بیشتر می کنند، بلکه به عنوان مختل کننده غدد درون ریز هم شناخته شده اند، به این معنی که استروژن را در بدن تقلید می کنند و باعث عدم تعادل هورمونی و ناباروری می شوند. افراد دارای پوست حساس باید از مصرف محصولات حاوی پارابن اجتناب کنند.

نقد و بررسی ژل های شونیده پوست حساس

1) ژل شستشوی پوست حساس رزالیفت درمالیفت:  ژل شستشو صورت ویتابلا  پوست حساس تحت لیسانس فرانسه در ایران تولید شده و در ظروفی به حجم 200 میلی لیتر ارائه می شود. ژل پوست حساس رزالیفت درمالیفت بهترین شوینده پوست حساس غیر صابونی است که می توانید از آن برای از بین بردن آلودگی صورت و بدن خود استفاده کنید. برای سفارش اینترنتی این محصول از داروخانه آنلاین مهتاطب، بر روی دکمه زیر کلیک کنید این محصول علاوه بر پاکسازی موثر پوست بدن و صورت، سلول های مرده را نیز از بین می برد و از سد دفاعی بدن شما در برابر عوامل محیطی همچون باکتری ها و میکروب ها محافظت می کند.

این محصول فاقد پارابن و سایر ترکیبات مضر است و می توانید از آن با خیال آسوده برای شستشوی روزانه استفاده کنید؛ زیرا علاوه بر افزایش لطافت پوست، التهاب و قرمزی موجود درآن را نیز کاهش می دهد.  پن مرطوب کننده پوست خشک و حساس ام کیو پن مرطوب کننده پوست خشک و حساس ام کیو، ساخت ایران است و هر قالب آن معمولا 100 گرم وزن دارد.  همان طور که می دانید اگر در فرمولاسیون پن از مواد مرطوب کننده و آبرسان طبیعی استفاده شود، می تواند به بهترین شوینده پوست حساس تبدیل شود. اگر قصد دارید برای شستشوی صورت خود از شوینده های این چنینی استفاده کنید پن مرطوب کننده ام کیو بهترین گزینه موجود در بازار است.

چگونه پوست حساس را پاکسازی کنیم؟ به منظور پاکسازی پوست حساس و ملتهب، از پاک کننده های بسیار ملایم غیر صابونی استفاده کرده و سطح پوست را به آرامی با آب ولرم بشویید. از شستشوی سطح پوست با آب داغ پرهیز کنید. پس از شستشو حتما از یک  بدون عطر جهت هیدراته ماندن پوست استفاده نمایید. چه پاک کننده ای برای پوست حساس صورت خوبه؟ محصولات پاک کننده حاوی سورفکتانت های بسیار ملایم و ترکیبات ضد التهاب، می توانند گزینه مناسبی برای پاکسازی پوست حساس صورت باشند. در فرمولاسیون این محصولات بهداشتی دکتر بیز  هیچگونه الکل، عطر و اسانس به کار نمی رود. قبل از استفاده شوینده های پوست حساس، حتما تست حساسیت آنها را روی پوست داخل بازو یا پشت لاله گوش انجام دهید و در صورت عدم مشاهده علائم آلرژی، به مصرف محصولات ادامه دهید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا