جامعه

به حیات وحش زاگرس سفر کنید!

مستند «دنیای وحشی زاگرس» به کارگردانی فرشاد افشین پور که قرار است به عنوان فیلم افتتاحیه در جشنواره سینما حقیقت به نمایش درآید، در ژانر حیات وحش است و به بررسی طبیعت و حیات وحش رشته کوه زاگرس می پردازد.

به گزارش آپارات نیوز، درباره این فیلم نوشته شده که «زاگرس… قلمرو کوه ها و قله ها در برف می خوابد و دریاچه هایی محصور در سایه کوه های بزرگ… غول بزرگ و افسانه ای که یکی از درنده ترین و وحشی ترین هاست. کوه هایی در سیاره زمین در حال شمارش هستند و همچنان در حال رشد هستند.این فیلم سفری به غرب فلات بزرگ ایران است.سفری برای دیدن کوه های شگفت انگیز و سفری برای دیدار با کسانی که سعی در زندگی در این کوه وحشی و گسترش زندگی خود دارند. نسل در تمام فصول

افشین پور در گفت وگویی درباره مستند خود گفت: رشته کوه زاگرس از مرز سه کشور عبور می کند. یعنی از نزدیک دریاچه وان ترکیه شروع شد و بعد به عراق رسید و وارد ایران شد. این رشته کوه در ایران نیز از مرز 8 استان می گذرد و وسعت وسیعی دارد. این وسعت توجه ما را به موضوع و فیلم سخت می کرد. مثلاً برای ورود به کشورهای دیگر چالش هایی داشتیم و بعد مکان ما را آزار می داد. این مشکل باعث طولانی شدن مراحل فیلمبرداری شد. اما در نهایت چنین مشکلاتی در ذات مستندهای کاری و محیطی است و باید پذیرفت.

مستند «دنیای وحشی زاگرس» امروز ساعت 16:00 در سالن 9 پردیس ملت پخش می شود.

سفر به حیات وحش زاگرس!

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا