جامعه

تجهیز بیمارستان‌های استان تهران به دستگاه‌های اکسیژن‌ساز از محل مالیات‌های ارزش افزوده

تجهیز بیمارستان‌های استان تهران به دستگاه‌های اکسیژن‌ساز از محل مالیات‌های ارزش افزوده

استاندار تهران تجهیزات بیمارستان های استان تهران را با ژنراتور اکسیژن از سایت مالیات بر ارزش افزوده اعلام کرد.

به گزارش آپارات نیوز ، انوشیروان محسنی بندپی در نشست مشترک با رئیس و معاونان سازمان امور مالیاتی در تهران گفت: ‘کشورهای پیشرفته در جهان کشورهایی هستند که در جمع آوری مالیات موفق بوده اند و خدمات یکسانی را به شهروندان خود ارائه داده اند. در مارس 1998 ، وقتی کرونا وارد کشور شد ، بیمارستان های استانی اکسیژن ساز نداشتند و ما بیمارستان های تهران را تا حدی با مالیات بر ارزش افزوده تجهیز کردیم.

وی افزود: سهم استان تهران از اظهارنامه مالیاتی تنها 2.5 درصد است که امسال 3 درصد شده است. اگر بخشی از استان تهران متناسب با درآمد مالیاتی پرداخت شود ، شاهد تاسیس چندین بیمارستان مجهز و پیشرفته در استان تهران هستیم. بیشتر بیمارستانهای تهران بیش از 50 سال سن دارند و در ابتدای شیوع تاج ، 180 میلیارد تومان از مالیات ارزش افزوده برای تجهیز بیمارستانها به دستگاه های تولید اکسیژن پرداخت شد و اگر این اقدام به موقع انجام نشده بود ، ما بسیاری مرگ های کرونا را ببینید. ما در تهران بودیم.

استاندار تهران در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه برخی گروه ها نسبت به فرار مالیاتی مقاومت داشتند ، اما این امر با مقاومت مجتمع مالیاتی محقق شد ، افزود: درآمد مالیاتی تهران در سال 1999 110 درصد بود که کشور به طور متوسط ​​107 درصد بالاتر است از سال 1993 تا 1999 نیز شاهد روند رو به رشد درآمدهای مالیاتی در تهران بودیم و سهم مالیات تهران در سال 1999 حدود 53 درصد مالیات کشور بود.

وی ادامه می دهد: استان تهران باید سهمی از بودجه متناسب با سهم مالیاتی خود در سبد مالیاتی کشور داشته باشد. در شرایط تاج ، ما شاهد افزایش دو درصدی جمع آوری مالیات در تهران بوده ایم که بدون حمایت مردم تهران محقق نمی شود. درآمد مالیاتی فقط در شمال تهران بالاتر از درآمد مالیاتی یکی از استانهای مرکزی و صنعتی کشور است و بنابراین استان تهران باید متناسب با این حجم از درآمد مالیاتی در بودجه جاری کشور سهیم باشد. .

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا