جامعه

تخصیص بیش از هشت هزار میلیارد تومان برای ساخت مسکن نیروهای مسلح کشور

تخصیص بیش از هشت هزار میلیارد تومان برای ساخت مسکن نیروهای مسلح کشور

به گزارش خبرگزاری آپارات نیوز در آذربایجان شرقی، سردار مجید ابن الرضا  در جلسه شورای مسکن آذربایجان شرقی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بر اهمیت تامین مسکن مردم، گفت: اصل ۳۱ قانون اساسی بر داشتن مسکن متناسب با نیاز هر جامعه تاکید دارد و یکی از موارد مطرح شده در پیام امام راحل در خصوص وظایف دولت اسلامی نیز حل مشکل مسکن است.

وی افزود: مسکن از نیازهای اولیه زندگی انسان و از موضوعات جدی در سبد معیشت خانوار است؛ متاسفانه بازدهی بازار مسکن در جامعه امروز به قدری بالا رفته که هم ارز با بازار سکه و دلار حرکت می‌کند و باید هرچه سریعتر برای حل مشکل مسکن اقدام شود.

وی با اشاره به رشد جمعیت و کمبود مسکن در سال‌های آینده، افزود: بالاترین هزینه در زمینه ساخت مسکن مربوط به دستمزد، مصالح و فولاد است.

رییس ستاد تأمین اجتماعی و قرارگاه مسکن نیروهای مسلح کشور با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی فاقد کاربری نیروهای مسلح با مجوز مقام معظم رهبری برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه تاکید کرد: نیروهای مسلح برای تامین مسکن مورد نیازشان باید دغدغه ۱۰۰ درصدی داشته باشند و ما نیز در مدیریت استان کاملا آماده همکاری در این زمینه هستیم.

مالک رحمتی گفت: برای ساخت مسکن نیروهای مسلح زمین هایی در نظر گرفته شود که زیرساخت های مورد نیاز از قبیل برق، آب و گاز را داشته باشند.

رحمتی با اشاره به اینکه مساله مسکن بسیار حیاتی و مهم است، افزود: بنابراین اگر مشکل مسکن را حل کنیم آرامش به خانواده ها باز خواهد گشت.

نماینده عالی دولت در آذربایجان شرقی تاکید کرد: شخص رییس جمهور نسبت به مسکن دغدغه اساسی دارند و اگر این خط فکری در همه استان ها و شهرستان ها جاری و ساری شود، یک عملیات عمرانی بزرگ برای ساخت مسکن به راه خواهد افتاد.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: مسکن یک حوزه تخصصی و مهندسی است، بنابراین باید به جزییات، اعداد و ارقام در این حوزه مسلط باشیم.

رحمتی با تاکید بر اینکه در روند ساخت مسکن نیروهای مسلح حد توقفی وجود ندارد، گفت: بر این اساس ظرف یک ماه آینده همه نیازمندی ها و موجودی ها احصا شوند، بطوریکه در جلسات بعدی قرارگاه فقط راه حل مشکلات موجود مورد بررسی قرار گیرند.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح تمام دارایی های خود در داخل و خارج شهر را پای کار بیاورند، ما نیز بالاترین ارزش افزوده ای را که در استان در اختیار داریم، ایجاد خواهیم کرد.

استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: عملکرد نیروهای مسلح آذربایجان شرقی در حوزه مسکن باید به گونه ای باشد که به الگویی برای دیگران تبدیل شویم.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مقالات اجتماعی

تحقیقگر جامعه‌شناسی با تجربه در مطالعه تمدن‌ها و ارتباطات بین فرهنگ‌ها.
دکمه بازگشت به بالا