جامعه

تدوین ۳ برنامه ۷ ساله برای تکمیل شبکه خطوط متروی تهران

تدوین ۳ برنامه ۷ ساله برای تکمیل شبکه خطوط متروی تهران

مطالعات مربوط به اولویت بندی اجرای خطوط و ایستگاه های 4 خط جدید شبکه مترو ، که کلیات آنها در فوریه 2017 توسط شورای عالی ترافیک وزارت کشور در چارچوب راه آهن گسترده پایتخت به تصویب رسید. طرح حمل و نقل ، تدوین و نهایی شده در کمیته راهبردی شرکت مترو تهران.

به گزارش آپارات نیوز ، علی امام ، مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: بر اساس مطالعات انجام شده ، قابلیت اجرای قسمتهای مختلف خطوط 8 تا 11 شبکه راه آهن زیرزمینی پایتخت بر اساس معیارهای ترافیکی ، بهره برداری ، اجرایی فنی ، نسبت مزایا در صورت تأمین منابع مالی لازم که عمدتاً غیرنقدی و به صورت ترخیص املاک و مستغلات است ، هزینه هر عارف در قالب 3 برنامه 7 ساله بررسی و اولویت بندی شده است.

مدیرعامل شرکت مترو می افزاید: “طرح حمل و نقل ریلی گسترده پایتخت با توجه به افق 1420 تدوین و تصویب شده است. البته ، امکان پیاده سازی و بهره برداری از قطعات شبکه راه آهن زیرزمینی 50 کیلومتری در هر دوره 7 سال “

در مطالعات مربوط به برنامه ریزی برای احداث خطوط جدید و ایستگاه های مرتبط ، جزئیات کامل ، مانند مدت زمان مکانیزم بیل مکانیکی از محل ایستگاه های واقع شده ، تاریخ دقیق تملک موقت زمین برای هر ایستگاه ، زمان ساخت ساختار حفاظتی ، تاریخ ساخت هسته مرکزی.

به گزارش وب سایت شهر ، احداث خط 10 که از ایستگاه میدان دریاچه شهدای خلیج فارس در اردیبهشت ماه سال جاری انجام شد ، بر اساس همین مطالعات و برنامه 20 ساله شرکت مترو تهران است و امیدواریم با حمایت دولت ، شورای اسلامی و مدیریت شهری برای تکمیل برنامه های هفت ساله توسعه خطوط مترو ، که در سه دوره برنامه ریزی شده است. در نتیجه ، اجرای اولین برنامه 7 ساله خطوط جدید در قالب برنامه های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت شهردار تهران و شورای ششم ، پس از تصویب در دستور کار شرکت متروی تهران قرار می گیرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا