عمومیکسب و کار برتر

تشخیص سرم اصل طلا

در دنیای امروز، بازار محصولات آرایشی و بهداشتی پر از محصولات تقلبی است که به شکل اصلی خود عرضه می‌شوند. یکی از محصولاتی که در این زمینه تقلب بسیار رایج است، طلا گلدزن است. این محصول با وعده‌های زیادی درباره تقویت پوست، جوانسازی و رفع چین و چروک معرفی می‌شود. آیا واقعاً تمامی سرم‌های طلا گلدزن که در بازار موجود هستند، اصل هستند؟ در این مقاله، به بررسی تفاوت‌های سرم طلا گلدزن اصل و تقلبی می‌پردازیم. در ادامه اشاره مختصر خواهیم کرد و بعد درباره هر کدام توضیح می دهیم.

  • ترکیبات سرم طلا گلدزن اصل و تقلبی
  • اثر بخشی و تاثیرگذاری سرم طلا گلدزن
  • قیمت سرم طلا گلدزن اصل و تقلبی
  • بسته بندی سرم طلا گلدزن تقلبی و اصلی

تشخیص سرم اصل طلا

از جمله مواردی هستند که به شما در تشخیص این سرم کمک زیادی می کنند. در ادامه هر کدام را به طور کامل شرح خواهیم داد. ترکیبات سرم طلا گلدزن یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌ها بین سرم طلا گلدزن اصل و تقلبی، ترکیبات موجود در آن‌هاست. سرم طلا گلدزن اصل از ترکیبات طبیعی و با کیفیت تشکیل شده است که به پوست نیازهای لازم را می‌دهد. اما سرم طلا گلدزن تقلبی از ترکیبات ارزان قیمت و کم کیفیت تشکیل شده است که نتیجه‌ای مطلوب برای پوست ایجاد نمی‌کند.

تفاوت تاثیرگذاری سرم طلا گلدزن اصل و تقلبی سرم طلا گلدزن اصل با توجه به ترکیبات طبیعی و با کیفیتی که دارد، اثربخشی بالایی در رفع چین و چروک و جوانسازی پوست دارد. اما سرم طلا گلدزن تقلبی به دلیل استفاده از ترکیبات کم کیفیت، نتیجه‌ای مطلوب را برای پوست به همراه ندارد. قیمت سرم طلا اصل یکی از عواملی که می‌تواند در تشخیص سرم طلا گلدزن اصل و تقلبی موثر باشد، قیمت آن است. سرم طلا گلدزن اصل به دلیل استفاده از ترکیبات با کیفیت و فرآیند تولید پیچیده‌تر، قیمت بالاتری نسبت به سرم طلا گلدزن تقلبی دارد.

بسته بندی و جعبه سرم طلا گلدزن سرم طلا گلدزن اصل با بسته‌بندی متناسب با کیفیت محصول عرضه می‌شود. اما سرم طلا گلدزن تقلبی اغلب با بسته‌بندی ارزان قیمت و نامناسبی عرضه می‌شود. ویژگی‌های سرم طلا گلدزن اصلیامروزه زیورآلات بسیاری چه اصل و چه بدل وارد بازار شده‌اند، یکی از زیورآلاتی که بدل آن بسیار شبیه اصل آن است طلا میباشد. بسیاری از افراد از طلا بعنوان زیوری با ارزش و همچنین سرمایه و پس انداز استفاده میکنند. اگر در زمان خرید توجه نکنیم، ممکن است طلا و جواهرات جعلی را به اسم طلا خریداری کنیم. در این بخش روشهای تشخیص طلای اصل از تقلبی را با شما در میان میگذاریم. بر طبق استانداردهای بین المللی، هر چیزی که کمتر از ۴۱.۷% یا ۱۰ قیراط طلا باشد، جعلی میباشد. مسلما اولین و مطمئن ترین راه برای تشخیص طلای اصل از تقلبی بهره گیری از مشاوره جواهرسازان معتبر است، زیرا ما در این خصوص آگاهی و شناخت کافی نداریم. اما اگر کسی را نمی‌شناسید، می‌توانید با بررسی و انجام چند آزمایش ساده از اصل یا تقلبی بودن طلای خود، اطمینان یابید.

مشخصه یا علامت رسمی در طلا بیانگر آن است که یک درصد از طلا از چه موادی تشکیل شده است و این مشخصه بارز معمولا در بندهای جواهرات یا داخل حلقه‌ها چاپ می‌شود، با کمک یک ذره بین میتوانید این مشخصه ها را ببینید. توجه داشته باشید که اغلب سکه‌ها و جواهرات از نیستند، و با فلزات دیگری نیز مخلوط شده اند. این شماره های حک شده برای مشخص شدن مقدار طلای موجود در قطعه شما میباشد، که ۲ مقیاس مختلف برای نشان دادن این موضوع وجود دارد. رتبه‌بندی شماره طبق استاندارد اروپا از ۱ تا ۹۹۹ است که ۹۹۹ به معنی طلای خالص میباشد و رتبه‌بندی قیرات طبق استاندارد آمریکا که از ۰ تا ۲۴K استفاده می‌شود. بنابراین به عنوان مثال، رتبه بندی ۳۷۵ یعنی کالای شما شامل ۳۷.۵% طلا است.

  • توجه به نوشته‌های روی قطعه

شاید شما هم مشاهده کرده باشید که گاه بر روی قطعات طلا حروفی مانند GP، GF و GEP حک شده اند، این حروف بدین معنا هستند که طلای شما دارای روکش (GP)، یا طلای پرشده (GF) و یا طلای آبکاری شده (GEP) است.
برخی اوقات نیز برخی علامت‌ها و اعداد در قطعه طلای شما وجود دارد که وجود دارد که نشان‌دهنده‌ شهر یا کشوری است که طلا در آن تولید شده است.

ابتدا قطعه طلای خود را با یک ترازوی دقیق اندازه بگیرید. سپس یک ظرف را پر از آب کرده، و روی ترازو قرار دهید و نشانگر ترازو را صفر کنید. طلای خود را بطور کامل داخل آب فرو ببرید و مجددا آن را وزن کنید. حالا عدد اول را تقسیم بر عدد دوم کنید اگر رقم به دست آمده ۱۹/۳۲ باشد، شما طلای خالص خریده اید. طلای خود را داخل یک ظرف فولادی ضد زنگ قرار دهید و یک قطره اسید نیتریک بر روی آن بریزید، اگر واکنشی نشان ندادند طلای شما اصل است اما اگر رنگ اسید نیتریک سبز یا قهوه‌ای شد، طلای شما تقلبی است. بخاطر داشته باشید که اسید نیتریک به زیورآلات شما آسیب می‌رساند.

روشهای ساده و خانگی تشخیص طلای اصل از تقلبی

از آنجا که طلا فلزی بسیار نرم است اگر بر روی یک فلز روکش شده باشد، با گذشت زمان از بین می‌رود. بهترین مکان برای بررسی این مساله، در اطراف لبه‌های جواهرات و سکه‌ها میباشد زیرا این لبه ها در تماس روزانه و دایمی با پوست و لباس های شما هستند.

  • توجه به هرگونه تغییر رنگ روی پوست

طلای خالص با محلول روغن تقویت مژه لاکچری کوین هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد، اما اگر بر روی ‍‍ پوست خود علائم سیاه یا سبز می‌بینید، بجز طلا از نقره‌ و مس نیز استفاده شده است. قطعات نقره عامل ایجاد رنگهای سیاه و قطعات مس عامل ایجاد رنگهای سبز هستند.

  • ته نشین شدن طلا درون ظرف آب

برای این آزمایش ظرفی انتخاب کنید که هم آب و هم طلای موردنظر در آن براحتی جا شوند. از آنجا که طلا فلزی متراکم است، اگر اصل و واقعی باشد، مستقیماً به ته ظرف سقوط می‌کند و چون طلای تقلبی بسیار سبک‌تر است روی آب شناور می‌ماند. یک آهن ربای قوی که بتواند حتی مخلوط‌های فلزی را نیز جذب کند. بردارید و آنرا روی طلا جابجا کنید؛ طلا مغناطیسی نیست پس اگر آهنربا طلا را به سمت خود کشید، طلای شما ناخالص یا جعلی است.

  • تغییر رنگ طلا با مالیدن روی یک سرامیک بدون لعاب

حتما از یک سرامیک بدون لعاب استفاده کنید و طلای خود را روی آن بکشید؛ اگر قطعاتی از طلا جدا شد و یا یک خط سیاه دیدید، یعنی طلای شما واقعی نیست. البته با این آزمایش مقداری از طلای شما خراشیده میشود، اما آسیب جدی و قابل ملاحظه‌ای نخواهد داشت.

  • تغییر رنگ طلا بخاطر استفاده از لوازم آرایشی

همچنین میتوانید مقداری لوازم آرایشی را بر روی پوست خود بمالید و سپس طلا را روی آن بکشید؛ کمی بعد از خشک شدن اگر طلای شما تقلبی باشد به لوازم آرایشی واکنش نشان داده و یک رنگ سبز یا سیاه از خود باقی می‌گذارد. روی سطح طلا را کمی ید بمالید؛ اگر رد آن باقی ماند طلا تقلبی و بدل است و اگر از بین رفت طلای شما اصل است. طلا و نقره نسبت به سایر فلزات رسانایی گرمایی بسیاری دارند. اگر یک تکه طلا یا نقره را بر روی تکه ای یخ قرار دهید؛ سرعت ذوب یخ بالا می‌رود بطوریکه انگار شی ای داغ را روی آن قرار داده اید. طلای خود را درون سرکه بگذارید. پس از ۵ دقیقه اگر سیاه شد، طلای شما تقلبی و بدل است.

حتماً دیده اید که قهرمانان ورزشی مدال طلای خود را گاز می‌گیرند. این گاز گرفتن فقط برای ژست عکاسی نیست، بلکه ساده ترین راه شناخت طلای اصل است که منشأ علمی نیز دارد. اگر طلا را گاز بگیرید به دلیل ویژگی‌های ساختاری منحصر به فردش جای دندان هایتان بر روی آن باقی می‌ماند. هنگام انتخاب و و تلاش کنید تا از فروشگاه ها و مراکز معتبر خرید خود را انجام دهید، تنها به تعریف و تمجیدهای فروشندگان اتکا نکنید و حتما از فروشنده فاکتور بخواهید تا در هنگام فروش یا ایجاد مشکل بتوانید فاکتور خود را به مراجع زیربط ارایه دهید.

سرم طلا گلدزن یک محصول و بهداشتی است که با استفاده از ترکیبات طبیعی و با کیفیت، به پوست نیازهای لازم را می‌دهد. این سرم قادر است چین و چروک‌های پوست را کاهش داده و پوست را جوان‌تر و شاداب‌تر نماید. همچنین، ریمل لاکچری کوین دارای خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده است که به بهبود وضعیت پوست کمک می‌کند. این محصول معمولاً در بسته‌بندی‌های شیک و با کیفیت عرضه می‌شود و قیمتی مناسب با کیفیت خود دارد. در نتیجه، تفاوت‌های بین سرم طلا گلدزن اصل و تقلبی بسیار مشهود است. برای اطمینان از خرید یک محصول اصل و با کیفیت، توصیه می‌شود از فروشگاه‌ها و مراکز معتبر خرید کنید و به بررسی ترکیبات و بسته‌بندی محصول دقت کنید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا