جامعه

تشریح۳شاخص شناسایی ساختمان های ناایمن در بازار/لزوم ورود میراث فرهنگی برای مرمت و مقاوم سازی

تشریح۳شاخص شناسایی ساختمان های ناایمن در بازار/لزوم ورود میراث فرهنگی برای مرمت و مقاوم سازی

شهردار منطقه 12 شاخص های اولویت دار ساختمان های غیر ایمن در بازار تهران را تشریح کرد.

علی محمد سعادتی در مصاحبه با آپارات نیوز ، وی در مورد آخرین وضعیت امنیتی بازار تهران گفت: “پس از حادثه پلاسکو ، حساسیت عمومی نسبت به ساختمانها و بافتهای قدیمی و فرسوده در مناطق مختلف تهران ، از جمله منطقه 12 ، به ویژه بازار تهران ، که بسیاری از غیرنظامیان در آن سفر می کنند و همزمان این یک بافت فرسوده و ناامن است ، افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه کارشناسان امنیتی منطقه 12 بازدید زیادی از ساختمان هایی داشتند که بیشترین خطرات را داشتند ، آنها را شناسایی و افزود: بیشترین خطرات مربوط به نوع عملیات ، ذخیره سازی کالاهای قابل اشتعال و نقص و نقص در شبکه نصب است. . بخشی از خطرات ناشی از عدم استحکام و بی ثباتی ساختمان بود که طبق نوع عدم اطمینان ساختمان طبقه بندی شد.

شهردار منطقه 12 با تأکید بر اینکه ما به ساختمان هایی که نوع آن عملیات ناشی از انبار کالا است ، هشدار داده ایم ، از جمله انبار کالا ، افزود: کارشناسان امنیتی منطقه به طور مداوم کاربری را کنترل می کنند تا از حوادث ناگوار جلوگیری شود.

سعادتی گفت که با کمک سازمان آتش نشانی ، دستورالعمل های ایمنی کوتاه مدت و بلند مدت برای واحدهای تجاری پر خطر تهیه شده است. البته اجرای آن زمان بر است.

شهردار منطقه 12 ، با اشاره به اینکه علاوه بر تدوین دستورالعمل های اجرایی ، به آموزش و افزایش آگاهی تجاری نیز توجه داشت: حادثه و تا زمانی که آتش نشانان و نیروهای امدادی به تنهایی می رسند.

وی با تأکید بر اینکه برخی از ساختمان های غیر ایمن در بازار تهران دارای مشکلات ساختاری هستند و میراث فرهنگی نیاز به تدوین دستورالعمل های خاص برای مرمت و مقاوم سازی آنها دارد ، افزود: این ساختمان ها در دسته های خاصی قرار دارند و براساس شاخص های مختلفی ساخته شده اند. می توان گفت که در شناسایی ساختمان های غیر ایمن ، توجه زیادی به ساختمان و موقعیت آن داشتیم و همچنین به نوع کالاها و کالاهای ذخیره شده در ساختمان ها و خطر این کالاها توجه داشتیم. به عنوان مثال ، مواد قابل اشتعال مانند چسب ها که احتمال آتش سوزی آنها بیشتر است ، اولین اولویت واکسیناسیون هستند.

سعادتی افزود: تعداد افراد و شهروندانی که هر ساعت از این مکانها استفاده می کنند یا وارد آن می شوند نیز در نظر گرفته شده است و به عبارت دیگر هرچه تعداد مخاطبان ساختمان بیشتر باشد ، اولویت ایمنی بالاتر است. .

شهردار منطقه 12 شاخص های اولویت دار ساختمان ها را برای ایمنی تشریح کرد و گفت: امکان دسترسی به روشنایی نیز از اولویت های ایمنی در بازار است ، بنابراین دسترسی دشوارتر به مسیر و امکان تخلیه سریع ، اولویت كمتر بیشتر پزشكان پیراپزشك بیش از 100 ساختمان را در منطقه 12 شناسایی كردند كه نیاز به اقدامات فوری داشتند و در گروه اولویت قرار گرفتند زیرا می تواند محل تولد حوادث جدی باشد.

وی با تأکید بر اینکه روند ایمنی با شناسایی ساختمان های غیر ایمن و اولویت بندی آنها به دلیل حساسیت اجتماعی ایجاد شده آغاز شد ، گفت: در این راستا ادارات برق ، آب و گاز همکاری خوبی داشته اند و امید است که کلاسها و وزارت کار و ادارات مربوطه با جدیت بیشتری درگیر شوند و به جلوگیری از حادثه کمک کنند.

سعادتی درباره لزوم مشارکت وزارت کار در تأمین امنیت بازار تهران گفت: ما ساختمانهای پر خطر را شناسایی و هشدار داده ایم ، اما رعایت اصول ایمنی مستلزم حساسیت کاربران است و تجهیزات نظارتی آنها در دسترس است. وزارت کار. ” .

شهردار منطقه 12 با تأکید بر اینکه وخامت جسمی و مقاومت برخی از طبقات سرعت کار را کاهش می دهد ، گفت: “حدود 20٪ از ساختمان هایی که به شدت در معرض خطر بودند ، اقدامات ایمنی برای آنها در نظر گرفته شد ، اما مواردی وجود دارد مقاومت ” و برخی از کلاسها به اظهاراتی توجه نکردند که ما با کمک مقامات قضایی و مردم ، بسته به مشارکت و همکاری همه دستگاهها و سازمانهای مربوطه ، پیگیری و موفقیت لازم را در این راستا انجام داده ایم. .

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا