دانش و سلامت

تعداد بیمه شدگان بیمه سلامت در مرز رسیدن به ۵۰ میلیون نفر

تعداد بیمه شدگان بیمه سلامت در مرز رسیدن به ۵۰ میلیون نفر

آپارات نیوز/مرکزی مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران گفت: تعداد بیمه شدگان سازمان در حال نزدیک شدن به مرز ۵۰ میلیون نفر است.

سعید رحمانی ۳۱ مرداد در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: استان مرکزی در رتبه بندی های استانی معمولا در نیمه بالایی جدول رتبه بندی قرار دارد و انتظار می رود در آینده به رتبه های سه گانه برتر دست پیدا کند.

وی افزود: اخذ مجوزهای مربوط به جذب بیش از۵۰۰ نفر نیرو در سطح کشور در حال انجام است؛ البته جز این مجوز، همکاری با وزارت بهداشت از طریق جذب نیروهای طرحی نیز در دست اقدام است.

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: در ۳ سال گذشته سازمان بیمه سلامت در حدود ۵ ابرپروژه از جمله نسخه الکترونیک نقش اساسی داشته است.

رحمانی بیان کرد: مشمولان دهک یک تا ۵ بدون پرداخت حق سرانه می توانند از خدمات سازمان بیمه سلامت بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: در سیاست های بیمه گری قرار شده همه مردم ایران تحت پوشش بیمه قرار گیرند لذا اگر فردی هیچ بیمه ای نداشته باشد می تواند تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار گیرد. 

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران خاطرنشان کرد: برخی پرداخت ها کاملا به روز است و برخی دیگر در فاصله ۲ تا ۳ ماه انجام می شود؛ در برخی استان ها فاصله هایی وجود دارد که در حال برطرف شدن است.

رحمانی ادامه داد: تعداد بیمه شدگان سازمان در حال نزدیک شدن به مرز ۵۰ میلیون نفر است؛ سنجش بیمه شدگان با استفاده از کد ملی انجام می شود تا همپوشانی به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه مراکز درمان ناباروری در استان ها در حال افزایش هستند، افزود: خبرهایی از ایجاد مراکز درمان ناباروری در دانشگاه های علوم پزشکی وجود دارد. عزم خوبی در تامین اجتماعی، وزارت بهداشت و حوزه سلامت برای درمان ناباروری در کشور در حال انجام است.

  انتهای پیام

نشر مقالات علمی

به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، هدفم این است که با ارائه محتواهایی مبتنی بر تحقیقات علمی، شما را در مسیر سلامتی بهتر همراهی کنم و بهترین روش‌ها و راهکارها را به شما معرفی کنم.
دکمه بازگشت به بالا