اقتصادیکسب و کار برتر

تعمیر گیربکس جک s5 دنده ای

خوشبختانه، ما یک راهنمای ساده گردآوری کرده‌ایم تا بتوانید مطمئن باشید که همه آن شاخص‌های ضروری را که نشان دهنده خرابی گیربکس خودرو شما هستند را دریابید . دانستن نشانه‌های خرابی  گیربکس به این معنی است که می‌توانید قبل از اینکه آسیب جدی شود، تعمیرات لازم را انجام دهید و به طور بالقوه باعث صرفه‌جویی در هزینه شما می‌شود. مهم است که مشکلات گیربکس را زودتر حل کنید ، برای این کار آشنایی با یک تعمیرگاه معتبر و ضروری است . که پیشنهاد ما به شما تعمیرگاه مکانیکی وستینال می باشد .

تعمیر گیربکس جک s5 دنده ای

گیربکس جک s5 چگونه عمل می کند ؟  

تمام اجزای محرک که به انتقال نیروی موتور به چرخ‌ها کمک می‌کنند، بخشی از سیستم «گیربکس» هستند. که گیربکس جزء جدایی ناپذیر آن است. این قطعات شامل کلاچ، گیربکس، کوپلینگ، شفت پروانه، محور محور و دیفرانسیل است.

هدف گیربکس تبدیل گشتاور موتور به کشش چرخ و غلبه بر مقاومت حرکتی است. گیربکس یک سیستم پیچیده با اجزای مختلف است که با هم کار می کنند. مانند تمام قطعات خودرو، احتمالاً دچار ساییدگی و پارگی می شود که در نهایت منجر به مشکلاتی مانند تعویض دنده ها به سختی می شود . نشانه هایی به همراه دارد، که اگر در زمان مناسب این نشانه ها را تشخیص دهید ، می توانید در کاهش خرابی ها و هزینه تعمیر گیربکس جک s5 صرفه جویی کنید .

1/ نشتی مایع گیربکس

اگر خودرو شما دارای گیربکس اتومات می‌رانید و به نظر می‌رسد ماشین شما برای تعویض دنده مشکل دارد، هنگام پارک کردن، زیر آن را چک کنید که مایع گیربکس اتوماتیک قرمز نشت کند. اگر سطح روغن بسیار پایین باشد ممکن است شروع به سوختن کرده باشد، بنابراین ممکن است قهوه ای یا سیاه باشد.

در صورتی که روغن گیربکس دستی شما کم باشد، ممکن است در انتخاب دنده دچار مشکل شوید. شما باید روغن را پر کنید و به سرعت به گاراژ بروید یا برای پوشش خرابی فوری با ما تماس بگیرید و ما فوراً می توانیم به شما کمک کنیم.

علائم خرابی گیربکس جک اس 5

 2/ چراغ چک موتور 

3/ عدم پاسخ چرخ دنده ها 

اگر در تعویض دنده مشکل دارید، احتمالا باید اقدام به تعمیر گیربکس جک s5 خود بنمایید .

اگر با گیربکس اتومات خودرو را برانید، ممکن است متوجه شوید که خودرو برای مدت طولانی در دنده پایین می‌ماند، و اگر با دنده دستی رانندگی کنید، ممکن است متوجه تاخیر بین انتخاب دنده جدید و افزایش دورها شوید. همچنین ممکن است وسیله نقلیه شما با سرعت کمتری نسبت به افزایش دورها شتاب بگیرد.

4/ صداهای غیر معمول 

در صورت شنیدن صداهای غیرعادی از جعبه دنده ، ممکن است گیربکس شما دچار مشکل شده باشد. به صداهایی مانند ناله کردن و کوبیدن گوش کنید. با این حال، این صداها ممکن است ناشی از مشکلات دیگری باشد، شاید خرابی در موتور ، شفت درایو یا اگزوز خراب مشکل داشته باشند . با این وجود، زمان مراجعه به تعمیرگاه و تعمیر گیربکس جک s5 فرا رسیده است .

تعمیرگاه مکانیکی وستینال ، می تواند انتخابی مناسب برای تعمیرات گیربکس خودرو شما باشد . برای دریافت مشاوره رایگان و ارتباط با مجموعه وستینال ، کافیست فرم زیر را پر نموده و منتظر تماس همکاران ما باشید :

Top of Form

درخواست مشاوره تعمیرات خودرو

Bottom of Form

5/ لرزش و تکان های خودرو 

اگر مشکل بلبرینگ گیربکس داشته باشید، ممکن است متوجه شوید که ماشین می لرزد، تکان می خورد یا ساییده می شود. علائم هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک شامل سردرگمی خودرو ، لیز خوردن یا “لرزش” در هنگام تعویض دنده است. صداهای تند و ناگهانی و به هم خوردن قطعات ،  به احتمال زیاد ناشی از خرابی دسته موتور و گیربکس است.

6/ سر و صدا در دور آرام و ثابت 

سر و صدا گیربکس در حالی که خودرو در حالت خنثی و  آرام است معمولاً به این معنی می باشد که مایع گیربکس شما خراب شده و نیاز به تعویض دارد. در برخی موارد این می‌تواند نشانه مشکلات بزرگ‌تر و جدی‌تر باشد، بنابراین دریافت کمک از یک مکانیک حرفه‌ای منطقی است.

7/ بوی لاستیک سوخته 

تعمیرات گیربکس در وستینال

8/ مشکل در تعویض دنده 

این ممکن است ناشی از مایع گیربکس بد یا کم، فیلترهای مسدود شده، سنسورهای معیوب یا خرابی شیر برقی باشد.

9/ لغزش دنده

لغزش دنده نشانه ای است که به راحتی قابل تشخیص است و هشدار می دهد که گیربکس اتوماتیک یا گیربکس دستی شما از کار افتاده و نیاز به توجه متخصص دارد.

 10/ کشیده شدن کلاچ

کشش کلاچ در خودروهای دستی زمانی اتفاق می افتد که دیسک کلاچ و فلایویل با فشار دادن پدال کلاچ به طور کامل از هم جدا نمی شوند. ممکن است متوجه شوید که این باعث تغییر دنده پر سر و صدا یا مشکل در قرار دادن ماشین شما در دنده یک یا دنده عقب می شود.

تعمیر گیربکس جک s5 در تعمیرگاه وستینال 

هیچ کس دوست ندارد با یک گیربکس خراب در خودرو خود در جاده و یا بزرگراه  گیر کند. به همین دلیل است که شناختن یک تعمیرگاه مکانیکی معتبر و باتجربه برای رفع خرابی و تعمیر گیربکس خودرو امری مهم و ضروری است .

یکی از بهترین مراکزی که برای به شما پیشنهاد می کنیم ، مرکز وستینال می باشد . تعمیرگاه وستینال یکی از بهترین و معتبرترین تعمیرگاه های مکانیکی خودرو است که می تواند خدمات باکیفیتی را  برای تعمیر و تعویض سرسیلندر انواع خودروها به شما ارائه دهد .

تعمیر گیربکس جک s5 تعمیرات اضطراری و اقدامات مراقبتی

تعمیر گیربکس جک s5 در تعمیرگاه تهران گیربکس با قطعات اصلی و مطمئن به انجام می رسد. برای کاهش تعمیر گیربکس جک s5 می بایست اقدامات مراقبتی را در زمان معین و به شکل صحیح انجام دهید. تعمیرات اضطراری تعمیر گیربکس جک s5 و هزینه تعمیر گیربکس جک s5 در ادامه این مقاله ذکر خواهد شد.

خودرو جک s5

نزدیک به ده سال از تولید این خودرو توسط شرکت مدیران خودرو گذشته و از سال 1400 نیز جک s5 نیوفیس تولید می شود. این خودرو با موتور 4 سیلندر توربو شارژ TGDi می تواند قدرتی معادل 171 اسب بخار تولید کند. حجم موتور آن تنها 1.5 لیتر است و با این حال گشتاوری معادل 251 نیوتن متر داشته و می تواند به سرعت 190 کیلومتر بر ساعت نیز حرکت کند. جک s5 دیفرانسیل جلو است و از گیربکس 6 دنده اتومات دو کلاچه استفاده می کند که بسیار نرمتر از سایر گیربکسهای اتومات موجود در بازار ایران می باشد. همچنین این گیربکس پیشرفته باعث کاهش مصرف سوخت نیز می گردد.

تعویض روغن گیربکس اتومات جک s5

یکی از مهمترین اقدامتی که برای سلامت خودرو خود می بایست انجام دهید تعویض روغن گیربکس است. روغن روغن گیربکس اتومات جک s5 بسیار مهم و حساس است و اگر تعویض آن به تاخیر بیافتد ممکن است دچار فساد شده و کارایی خود را از دست بدهد. این امر نه تنها عملکرد گیربکس اتومات جک s5 را دچار اختلال می کند بلکه ممکن است موجب شود که قطعات مختلف داخل گیربکس اتومات جک s5 نیز دچار ایراد شوند.

زمان تعویض روغن گیربکس اتومات جک s5

اینکه دقیقا در چه زمانی باید روغن گیربکس اتومات جک s5 تعویض شود وابسته به مدل خودرو بوده و در دفترچه راهنما ذکر گردیده است. اما به طور نرمال هر 45 هزار کیلومتر می بایست روغن گیربکس این خودرو تعویض شود.علاوه بر زمان بندی مسافتی مدت زمان نیز در خصوص تعویض روغن گیربکس اتومات جک s5 دارای اهمیت است. اگر بیش از سه سال است که روغن گیربکس خودرو خود را تعویض نکرده اید حتی اگر به مسافت 45 هزار کیلومتری نیز نرسیده اید بهتر است نسبت به تعویض روغن گیربکس اقدام نمایید. این موضوع بدین دلیل است که روغن در حال استفاده به مرور زمان خاصیت خود را از دست خواهد داد و لذا نیاز به تعویض خواهد داشت.

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا