جامعه

تعیین چارت استانها بر اساس درجه دهیاری ها/پیگیری برای ساماندهی بودجه دهیاری ها

تعیین چارت استانها بر اساس درجه دهیاری ها/پیگیری برای ساماندهی بودجه دهیاری ها

معاون امور روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با تأکید بر اینکه مناطق روستایی آینده امیدوار کننده ای در مدیریت روستایی دارند ، از پیگیری ساماندهی بودجه های روستایی خبر داد.

علی قربانی در مصاحبه با آپارات نیوز ، وی درباره لزوم ساماندهی وضعیت بودجه در مناطق روستایی توضیح داد: “بیشتر بودجه های روستایی از مالیات بر ارزش افزوده است که تاکنون دو بار تغییر شکل داده و نسبت به گذشته بهبود یافته است. قبلا ناعادلانه بوده و هنوز هم به موفقیت دست می یابد. ما توزیع اعتباری متعادل داریم.

وی افزود: “پیشنهاد ما این است که این منابع باید در سطح ملی توزیع شود. این نابرابری زمانی وجود دارد که یک استان توزیع شود. برخی از استان های ما حتی در پرداخت حقوق پرسنل حتی در شهرداری های کوچک با مشکل روبرو هستند. بنابراین مسئله بودجه و اعتبارات در مجلس شورای اسلامی باید بر اساس مبانی حل شود.

تعیین نقشه استان بر اساس درجه توسعه روستایی

وی ادامه داد: اما برای اطلاع از شهرک های مندرج در لایحه مالیات بر ارزش افزوده ، ما ضوابط ساختاری را اعلام کردیم و تصمیم بر این شد که استانها نمودار خود را طی یک ماه بر اساس وسعت شهرها تعیین کنند و در موارد زیر در مرحله ، مشکلات بررسی خواهد شد. ” و پس از جمع بندی مشکلات ، راه حل های مربوطه را دنبال می کنیم. در این شرایط ، ما به آینده شهرها و شوراها به عنوان جوامع محلی بسیار خوش بین هستیم.

وی تأکید کرد: به غیر از دولت مرکزی ، ما به دولت محلی نیاز داریم که علاوه بر مسائل امنیتی و دفاعی ، در سایر موارد از جمله اقتصادی ، اجتماعی و غیره به مردم اختیار بدهد و ما نظارت و برنامه ریزی کلان داریم که در آن آینده خوب است. ” رقمی برای روستاها خواهد بود.

معاون امور روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها در بخشی دیگر از سخنان خود به شناسنامه های مناطق روستایی کشور اشاره کرد و افزود: ما در حال حاضر برای 33 760 روستای کشور شناسنامه صادر کرده ایم و حدود 3000 منطقه روستایی باقی مانده است. ” در واقع ، حدود 94٪ از ساکنان دارای شناسنامه هستند. علاوه بر شناسنامه صادر شده به اهالی روستا ، سیستم جامع اطلاعات مالی روستاییان که 35 سرویس دهیاری از جمله صدور پروانه ساخت ، درجه بندی و اهدای ماشین آلات و … را ارائه می دهد ، البته بصورت آنلاین تکمیل می شود. توانایی نظارت بر آنها را داشته باشید.

وی افزود: تاکنون حدود 94 درصد از ساکنان ، یعنی معادل 33443 روستایی ، اطلاعات خود را در سیستم بارگیری کرده اند و بقیه به زودی اطلاعات خود را به سیستم وارد می کنند. از طرف دیگر ، موضوع نصب GPS بر روی ماشین آلات روستایی پیگیری می شود تا نظارت بر مناطق روستایی توسط استان ها و استان ها امکان پذیر شود. به این ترتیب از 17000 دستگاهی که به روستاها داده می شود ، نظارت می شود.

وی ادامه می دهد: جمع آوری زباله و خدمات ایمنی و اطفا حریق از وظایف ذاتی اهالی روستاست. در نتیجه ، 80٪ بودجه خرید ماشین آلات توسط سازمان شهرداری ها و شهرها در کشور و 20٪ توسط خود شهرها تأمین می شود. همچنین برای خرید ماشین آلات ساختمانی به مدت 5 سال 8٪ تسهیلات به آنها پرداخت می شود.

قربانی روند اجرای پروژه های آزمایشی در روستاها را تشریح کرد: تهیه و اجرای پروژه ها به عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است. در بسیاری از استان ها ، برنامه هایی برای تقریباً تمام روستاهای بالای 20 خانوار تهیه شده بود ، اما به دلیل مقدار پول و بودجه اختصاص یافته ، این مشکل همچنان پابرجا بود. این برنامه ها هر 10 سال نیاز به بازنگری دارد که هنوز انجام نشده است. اجرای پروژه های آماده شده به هزینه زیادی نیاز داشت و به دلیل کمبود بودجه ، پروژه نیمه تمام کنار گذاشته شد. موضوعی که نمی توان از اعتبار روستایی تأمین کرد. میزان بازسازی و نوسازی در مناطق روستایی زیاد است و در اکثر ولایات رها شده است.

وی در مورد پرداخت تسهیلات به شهرک ها گفت: “برنامه ها در کمیته وام بررسی و به نام شهر متقاضی تصویب می شود.” بسیاری از مکان ها موفق بودند ، اما برخی از شهرها موفق نبودند. همچنین برای 1140 پروژه در شهرهای کشور 470 میلیارد تومان پرداخت شد. این اعتبارات از محل تفاهم نامه در پست بانک در قالب کمیسیون های 8٪ و پنج ساله ارائه شده است که به شهرها پرداخت می شود. صندوق توسعه ملی همچنین با هدف ایجاد مشاغل پایدار تسهیلاتی را برای روستاییان فراهم می کند.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا