جامعه

تقویت خدمات درمانی و بهداشتی به ساماندهی محلات کمک می‌کند

تقویت خدمات درمانی و بهداشتی به ساماندهی محلات کمک می‌کند

یکی از اعضای شورای تشخیص کارآمدی با اعلام اینکه مسائل درمانی یکی از مهمترین نیازهای ساکنان محلات است، گفت: در این راستا با هماهنگی های انجام شده با سازمان بیمه سلامت، حمایت های درمانی و پزشکی از ساکنان محله ها.» گرفتن.

به گزارش آپارات نیوز، دکتر علی آقامحمدی، عضو شورای تمایز کاربردی، در بیستمین جلسه طرح تحول محله های کشور که به ریاست دکتر دکتر برگزار شد، حضور یافت. دکتر کمال حیدری معاون وزیر بهداشت ناصحی مدیر بیمه سلامت حضور داشت. و نمایندگان سایر دستگاه های ذیربط محل استقرار وزارت کشور برگزار شد، وی با اشاره به اینکه امروزه یکی از مهم ترین نیازهای حاشیه شهرها و محلات کشور مسائل درمانی و درمانی است، گفت: برای خود بیمه درمانی پایه دریافت می کنند. مراقبت های بهداشتی.

وی در این خصوص گفت: با همکاری سازمان بیمه سلامت فرآیند اجرای بیمه پایه سلامت با اولویت تمامی محلات تهران با مسئولیت سازمان بیمه سلامت انجام شود.

یکی از اعضای شورای تمایز کارایی یادآور شد: در این راستا معاونت بهداشتی وزارت بهداشت نیز به دنبال تقویت مراکز بهداشتی و درمانی در محلات کشور با هدف توانمندسازی محلات است.

وی در این خصوص گفت: یکی از کارهای اصولی و هدفمند برای تقویت محلات کشور، حضور بیشتر پزشکان در محلات نسبت به طرح پزشک محله است که بر اساس آن پزشکان خدمات مختلف بهداشتی را به صورت رایگان به ساکنان محله ارائه می دهند. “

وی افزود: تاکنون بیش از سه هزار پزشک در این طرح شرکت کرده اند که با توجه به وسعت محله های کشور نیاز به افزایش این تعداد احساس می شود.

آقامحمدی همچنین گفت: علاوه بر تقویت معاونت های درمانی و درمانی با همکاری سازمان بهزیستی، در حوزه روان درمانی اقدامات بسیار خوبی در محلات کشور در حال انجام است.

وی افزود: تجربه نشان داده است که سلامت جسم و روان به هم مرتبط هستند و هر دو نیازمند توجه هستند.

آقامحمدی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه محله ها را باید بخش مهمی از زیست اجتماعی شهروندان کشورمان بدانیم، خاطرنشان کرد: این باور عمومی وجود دارد که محله ها به طور کلی قسمت های پایین زمین هستند و در همان شهر تهران منطقه ای مانند فرحزاد وجود دارد که در شمال غربی شهر قرار دارد.

وی در این خصوص گفت: از این رو باید فرهنگ عمومی در محلات کشور با هدف تقویت حس زندگی در بین اهالی آن ترویج شود.

وی همچنین گفت: به همین منظور مدیریت امور فرهنگی و حتی رفاهی و خدماتی در محلات هم اکنون در اختیار اهالی محله است.

یکی از اعضای شورای تشخیص کارآمدی به تشریح الگوی مدیریتی در محلات کشور پرداخت و گفت: در تمام کوچه های محله شهردار محله انتخاب شد و با آموزش هایی که از سازمان شهرداری می بینند، متولی این امر هستند. محیط حفاظت شده آنها.”

وی گفت: این سرای محله بسته به متولی سازمانی که در آن محله خدمات ارائه می کند می تواند خانه هلال، خانه موقوفه امداد، احسان برکت، خانه رضوی، خانه شهر باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، آقامحمدی در آخرین بخش از سخنان خود گفت: تمام تلاش بر این است که با فعال سازی توانمندی های دستگاه های ذیربط برای ساماندهی محلات کشور، بتوانیم تحولی تعیین کننده داشته باشیم. در محلات و حاشیه های کشور وی خاطرنشان کرد: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال آینده با 60 درصد منابع خود برای پیشگیری از اعتیاد در محلات کشور موافقت کرده است. برای انتصاب. “

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا