جامعه

تمام مشکلات را به “کمبودِ اعتبار” گره نزنیم/ کارخانه بازیافت زباله؛ مطالبه جدی مردم اورامانات

تمام مشکلات را به "کمبودِ اعتبار" گره نزنیم/ کارخانه بازیافت زباله؛ مطالبه جدی مردم اورامانات

آپارات نیوز / کرمانشاه همایش شهرداران استان کرمانشاه با حضور معاون وزیر کشور و جمعی از مسئولان شهری و نمایندگان ساکنان استان در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد که عمده نگرانی های آنها در مورد مسائل شهری آنها چیست.

مهرداد سالاری معاون عمرانی استاندار کرمانشاه امروز (4 شهریور) در ابتدای جلسه با اشاره به مشکلات مالی فراوان شهرداری های استان گفت: به دلیل تحریم ها فشار اقتصادی همه مناطق را تحت تأثیر قرار داده است حمله کردند و شهرداری ها از این وضعیت محروم شدند. ” ممانده‌اند.

وی افزود: “علاوه بر تحریم ها ، شیوع ویروس کرونا اخیراً فشار اقتصادی را دو برابر کرده است.

سالاری گفت: کرونا معیشت مردم را ضعیف کرده و با وجود شهروندان ضعیف مطمئناً امکان تأمین مالی شهرداری وجود ندارد.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه افزود: کرونا هزینه های اضافی را نیز به شهرداری ها تحمیل کرده و این مسئله جمع آوری پسماندهای بیمارستانی است و شهرداری ها را با مشکل مواجه کرده است.

سالاری افزود: با وجود این شرایط ، شهرداران روی چرخه توسعه و امور شهر بسیار تلاش کرده اند اما برای ادامه آن نیاز به کمک دارند.

سعید سلیم ساسانی ، مدیرکل دفتر امور شهری استانداران کرمانشاه نیز در این جلسه به مشکلات مالی فراوان شهرداری ها اشاره کرد و افزود: تحریم ها و تاجگذاری ها مشکلات شهرداری ها را دو چندان کرده و اکنون شهرداری ها با مشکل روبرو هستند. برای انجام امور شهر. “

وی افزود: حتی برخی از شهرداری ها واقعاً درمانده نیستند و شرایط سختی برای پرداخت حقوق پرسنل خود دارند و ما از بند 58 انتظار كمك بیشتر به شهرداری ها را داریم.

همه مشکلات را به “کمبود اعتبار” پیوند ندهید

علی رضایی ، نماینده کنگاور ، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی نیز در این مجلس با اشاره به وضعیت نامساعد مالی شهرداری ها گفت: این شرایط نباید باعث ادامه امور شهر شود و همه مشکلات نمی توانند به کمبود اعتبار نسبت داده شده است. “

وی افزود: برخی از مشکلات با نوآوری و خلاقیت مدیران و شهرداران قابل حل است و با توجه به شرایط نامساعد اقتصادی فعلی ، شهرداران باید خلاقیت بیشتری داشته باشند.

رضایی تأکید می کند: مدیران شهرداری با برخی اقدامات مانند زیبا سازی شهر و ایفای نقش م inثر در جلب رضایت شهروندان می توانند به آرامش محیط شهری کمک کنند.

وی همچنین گفت: با جذب بخش خصوصی ، مدیران می توانند بسیاری از پروژه های توسعه شهری را از این طریق انجام دهند.

رضایی افزود: مجلس نمایندگان هیچ کمکی برای افزایش و جذب اعتبارات بیشتر برای استان نگه ندارد ، اما مدیران و شهرداران می توانند با خلاقیت هزینه های اضافی را کاهش دهند و کارهای بیشتری انجام دهند.

ساکنان اورامانات تقاضای جدی “کارخانه بازیافت زباله” هستند

آرش زرهتن لاهونی ، نماینده ساکنان ورامانات در مجلس نیز در این جلسه گفت که اکثر شهرهای استان کمتر از 50 هزار نفر جمعیت دارند و تعداد کمی دارند: “انتظار می رود در بحث توزیع تجهیزات و … باید شامل ضریب محرومیت ، محرومیت و استهلاک در نظر گرفته شود تا شهرهای استان سهم بیشتری از این اقلام توزیع شده را داشته باشند.

وی با اشاره به طبیعت زیبای منطقه اورامانات گفت: متأسفانه کمبود نیروگاه بازیافت زباله باعث شده بسیاری از مناطق این طبیعت بکر با تجمع زباله آلوده شود و احداث کارخانه بازیافت زباله نیز انجام می شود. مطالبه جدی مردم اورامانات. “

وی افزود: اگر بخش خصوصی برای ساخت این کارخانه تلاش کند ، ما خوشحال خواهیم شد ، اما در این شرایط ایجاد چنین کارخانه ای برای بخش خصوصی واقعاً سودآور نیست و ما از دولت و سازمان شهرداری برای کمک به استان در این زمینه “. آهسته. تدریجی

وی یادآور شد: شما در بحث پسماند سال گذشته 180 میلیارد تومان به خط شمالی اختصاص دادید و امسال تقاضا داریم چنین اعتباری برای منطقه غرب و استان كرمانشاه در نظر گرفته شود.

وی افزود: اگر طبیعت کرمانشاه از شمال زیباتر نباشد ، هیچ مشکلی ندارد و ما نباید این طبیعت بکر و زیبا را به زباله دانی تبدیل کنیم.

مشکلات مالی شهرداری ها ، وضعیت کاری شهرداران ، کمبود اعتبار برای پروژه های توسعه شهری و نیاز به بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری یکی از اصلی ترین دغدغه های شهرداران استان بود که در طی این جلسه مطرح شد

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا