عمومیکسب و کار برتر

تهویه مطبوع دستگاه، مکانیزمی است که برای حذف گرما از یک منطقه طراحی شده است

تهویه مطبوع” به طور کلی به خنک کردن و خنثی کردن هوای داخلی برای گرمایش راحتی اشاره دارد. در یک مفهوم گسترده، اصطلاح تهویه مطبوع می تواند به سرمایش، گرمایش، تهویه یا استریل کردن اشاره کند.

تهویه مطبوع دستگاه، سیستم یا مکانیزمی است که برای حذف گرما از یک منطقه طراحی شده است که معمولاً از چرخه تبرید استفاده می کند اما گاهی اوقات از تبخیر مانند فن کویل استفاده می کند. Glen Ellert به تهویه مطبوع به عنوان یک سیستم مکانیکی برای کنترل دما (با تامین هوای تازه)، رطوبت (با تامین هوای خشک) و تهویه (با تامین هوای تازه) اشاره می کند.

تهویه مطبوع یک فرآیند ترکیبی است که چندین عملکرد را به طور همزمان انجام می دهد. هوا را حالت می دهد، آن را حمل می کند و وارد اتاق می کند تا تهویه شود. گرمایش و سرمایش را از سیستم مرکزی یا واحدهای پشت بام فراهم می کند. تهویه مطبوع همچنین دما، رطوبت، حرکت هوا، تمیزی هوا، سطح صدا و اختلاف فشار داخل فضا را در محدوده های از پیش تعیین شده برای راحتی و سلامت ساکنان فضا کنترل و حفظ می کند. پردازش محصول

یک سیستم تهویه مطبوع یا سیستم HVAC&R، مانند فن کویل، از اجزا و تجهیزات نصب شده برای گردش هوا، انتقال آن به یک فضای مطبوع و کنترل پارامترهای محیطی داخلی یک فضای معین در محدوده های مشخص تشکیل شده است.

اکثر سیستم های آب و هوایی وظایف زیر را انجام می دهند:

انرژی سرمایش و گرمایش مورد نیاز را Fortnite کنید

هوای تغذیه را آماده کنید، یعنی گرم یا خنک، مرطوب یا رطوبت زدایی کنید، تمیز و ضدعفونی کنید، و هر گونه صدای ناخواسته تولید شده توسط تجهیزات HVAC&R را کاهش دهید.

هوای تازه را با مقدار کافی هوای بیرون پخش کنید.

کنترل و حفظ پارامترهای محیطی داخل ساختمان مانند دما، رطوبت، تمیزی، حرکت هوا، سطح صدا و غیره.

تخصیص کانال

کولر گازی اسپلیت از دو واحد تشکیل شده است – یک واحد داخلی که معمولاً روی سقف نصب می شود و یک واحد خارجی. این دو بخش مجزا با هم کار می کنند تا یک چرخه تبرید ایجاد کنند و هوای مطبوع از طریق سیستم کانال و هوا به گردش در می آید. به دلیل کارایی و سهولت مدیریت، کابل های اسپلیت اغلب گزینه خوبی برای ساختمان های بزرگ هستند.

داکت اسپلیت چگونه کار می کند؟

کولر گازی اسپلیت داکت یک سیستم خنک کننده است که از یک مبرد برای تغییر دمای هوا استفاده می کند. مبرد ماده ای است که می تواند به راحتی بین گاز و مایع جابه جا شود و دما را در فرآیند تغییر دهد. سیستم کانال توزیع از این تغییر دما برای خنک یا گرم کردن هوای خروجی از خانه استفاده می کند.

بخش عمومی کانال

اجزای اصلی یک کانال اسپلیت عبارتند از:

اواپراتور: هوای گرم را گرفته و به گاز فشار قوی تبدیل می کند. همانطور که هوای گرم خانه شما روی رادیاتور می‌وزد، خنک می‌شود و از طریق دمنده/رطوب‌کننده به خانه شما بازمی‌گردد.

کمپرسور: گاز مبرد پرفشار از طریق یک کانال تقسیم در واحد بیرونی به داخل کمپرسور جریان می یابد. کمپرسور گاز را مایع می کند.

کندانسور: مایع از طریق کویل های کندانسور لوله شکاف در یک واحد خارجی جریان می یابد. یک فن از میان کویل ها عبور می کند و بخشی از گرما را از خنک کننده مایع داخل آن خارج می کند. سپس مایع از یک دریچه انبساط عبور می کند، که فشار را کاهش می دهد و قبل از ارسال به اواپراتور، جایی که چرخه تکرار می شود، آن را خنک می کند.

سایر ویژگی های قابل توجه سیستم اسپلیت داکت عبارتند از:

توری هوای برگشتی: اینجا جایی است که هوا به خانه شما کشیده می شود.

فیلتر: فیلتر در کوره هوای برگشتی قرار دارد و به فیلتر گرد و غبار، کثیفی و سایر آلاینده ها کمک می کند.

ترموستات: یک ترموستات (یا سنسور) با کانال تقسیم شده که دمای یک منطقه تنظیم شده را اندازه گیری می کند و می تواند سیستم را در صورت نیاز تنظیم کند.

کنترل: کنترل محل نصب سیستم و معمولاً روی دیوار است. اگر AC دارای ویژگی های هوشمند هستید، می توانید آن را از دستگاه دیگری مانند تلفن، تبلت یا لپ تاپ خود کنترل کنید.

کانال اسپلیت هایسنس

سیستم های واحد پکیج فن

از بسیاری جهات، سیستم فن کویل شبیه به سیستم القایی است که از سیستم های متناوب، غیر متناوب و چهار لوله ای استفاده می کند. واحدهای فن کویل معمولاً در زیر یک پنجره یا در فضای خالی سقفی نصب می شوند که در آن چندین پریز برق وجود دارد. در حالت دوم می توان از سطح برای برگشت هوا استفاده کرد

واحدهای اتاق فن کویل شامل فن، کویل، توری تامین و برگشت هوا و فیلتر می باشد. با سیستم چهار لوله، کویل با آب سرد و گرم تامین می شود. دمای اتاق توسط ترموستات فن کویل یا با کنترل سرعت فن یا توسط یک شیر دو پورت روی کویل بخاری اتاق حفظ می شود.

همانطور که هوای تهویه از طریق گریل در دیواره بیرونی به داخل کشیده می‌شود، تراکم روی سیم‌پیچ‌های فن کویل ایجاد می‌شود که به یک ظرف تخلیه و لوله نیاز دارد. آلودگی و نفوذ صدا از محیط بیرون نیز می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

یک فن برای تامین هوای تازه (خارجی) یک راه حل بسیار رضایت بخش برای نیازهای تهویه است. کانال های فن انعطاف پذیری بیشتری را در قرار دادن واحد فراهم می کنند و مانند سیستم های القایی، کنترل رطوبت اتاق را فراهم می کنند. هوای تازه می تواند به واحد فن هدایت شود یا از واحدی مستقل از واحد سرویس اتاق تامین شود. اگر دو جریان هوا از نقاط مجزا در اتاق جدا شوند، مدار سایکرومتریک را می توان مشابه سیستم واحد القایی ساخت.

چیلر چیست؟

چیلر اصطلاحی است که برای تعریف دستگاهی به کار می رود که با به گردش درآوردن سیالی مانند آب یا یک محیط حرارتی دیگر مانند خنک کننده که دمای آن توسط یک سیکل تبرید تنظیم می شود، دما را کنترل می کند. برای تهویه مطبوع چیلر برای سرمایش رایج است که یک وسیله خنک کننده است اما امروزه به عنوان وسیله سرمایش و گرمایش استفاده می شود.

انواع چیلر

کولر مواد را از دستگاه خارج کرده و خنک می کند. حرارت حذف شده باید از خود یخچال خارج شود. و راهی هست انواع مختلفی از خنک کننده وجود دارد که از جمله آنها می توان به خنک کننده با هوا و خنک کننده آبی اشاره کرد.

چیلر هوای سرد

کولر با هوا خنک کننده هوا را به مبدل حرارتی می فرستد و کولر را با هوا خنک می کند. موتور فن در یخچال تعبیه شده است و به راحتی نصب می شود، اما از آنجایی که گرمای لوله گاز در اتاق تولید می شود، ممکن است تجهیزات تهویه در نزدیکی آن نصب شود.

هوای فشرده شده از کمپرسور توسط کندانسور (رادیاتور) خنک شده و به مایع تبدیل می شود. از یک مدار هوای خنک کننده و یک مدار آب در گردش تشکیل شده است و واشر از هوای خنک کننده برای گرم کردن مایع خنک کننده و خنک کردن آن استفاده می کند.

یخچال برای خنک کردن آب

آبگرمکن نوعی سیستم است که از برج خنک کننده برای خنک کردن آب استفاده می کند. عامل خنک کننده آب خنک کننده است. این کولر مزایایی از جمله راندمان خنک کنندگی بالا دارد و گرما را وارد اتاق نمی کند. خنک کننده کار چیلرهای آب خنک، آب است. چیلر جذبی یک چیلر آب سرد است که در کاربردهای بزرگ برای تهویه مطبوع استفاده می شود. در این موارد گرمایش مرکزی محسوب می شوند. چیلرهای آبی تهویه مطبوع ساختمان های متوسط ​​و بزرگ هستند.

چیلر آب خنک دارای مدار خنک کننده است اما آب سرد (آب گرم) با تغییر فشار خنک کننده در تجهیزات با تغییر ترکیب آن به هوا و آب (مبدل حرارتی نهان) تولید می شود. با طراحی فشرده و قابل نصب در فضای کوچک، می توان از چیلر به طور موثر در تمام طول سال استفاده کرد.

توزیع آب

سیستم های اسپلیت کانال به شما امکان می دهد:

کیفیت هوایی که تنفس می کنید را بهبود بخشید

حداقل دخالت در دکوراسیون فضا

یک فضای راحت را با کانال تقسیم کنید

انرژی خانه یا محل کار خود را بهینه نگه دارید

از بهترین عملکرد لذت ببرید

سیستم‌های کانال اسپلیت پیشرفته حفظ فضای داخلی سالم را آسان می‌کنند و گزینه‌های کنترل آب و هوا خانه شما را تا حد ممکن در مصرف انرژی بهینه می‌کنند. محدوده داکت اسپلیت قادر به دستیابی به کنترل اینورتر و بازده عملیاتی بالا است. طیف گسترده ای از ظرفیت های خنک کننده، سطح راحتی، راحتی و اطمینان مطلقی را که از کانال اسپلیت انتظار دارید را ارائه می دهد.

به دلیل طراحی سبک و جمع و جور، سیستم های تهویه مطبوع کانال اسپلیت منطقه ای یک به یک برای مکان هایی که نصب سخت و دشوار است ایده آل است. راه حل عالی برای خانه ها، ادارات، مغازه ها و رستوران ها، سیستم های داکت اسپلیت دارای قدرت و ویژگی هایی برای ارائه تهویه مطبوع کارآمد هستند.

تمامی تجهیزات و سیستم های تهویه مطبوع سرمایش و گرمایش مجاری، اسپلیت با بالاترین استانداردها ساخته شده اند تا ناراحتی را به حداقل برسانند، بنابراین هیچ چیز مانع آب و هوای داخلی ایده آل در تمام طول سال نمی شود.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا