جامعه

تولید ماهانه ۶ میلیون واحد سرُم تا پایان سال – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

تولید ماهانه ۶ میلیون واحد سرُم تا پایان سال - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، سید صولت مرتضوی در راس هیاتی متشکل از مدیران ارشد این وزارتخانه و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی بود.شستا» از شرکت کارخانه توزیع کننده ملاقات کرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه این بازدید از سهم 30 درصدی نگاه داشتن سرمایه گذاری داروییمعمول(TPICO) در شبکه تولید و توزیع دارویی کشور اعلام کرد و گفت: امروز در این مجموعه شاهد تحقیق، تحقیق و تامین نیازهای دارویی، تولید و توزیع مناسب داروی کشور هستیم.

او گفت که شرکت کارخانه توزیع کننده متعلق به شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی نسبت به سال گذشته رشد 70 درصدی تولید دارو داشته است، افزود: ظرفیت اسمی این مجتمع بستر خودکفایی را فراهم کرده و امکان خودکفایی نیز وجود دارد. توسعه صادرات

مرتضوی گفت: این شبکه دارویی در واقع خاستگاه علمی در حوزه علوم دارویی دارد و به نوعی تبلور شعار 1401 و مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آغاز فصل پاییز و شیوع ویروس آنفلوآنزا در کشور تاکید کرد: با دستور آیت الله رئیسی رئیس جمهور کمبود دارو در کشور توسط سازمان تامین اجتماعی تامین می شود. تولید و توزیع آنتی بیوتیک و سرم.

وی با بیان اینکه پایگاه جهادی تولید دارو در کشور ایجاد شده است، گفت: تا پایان سال تولید ماهانه سه میلیون واحد سرم را به نزدیک به شش میلیون خواهیم رساند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: نگاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم درباره شرکت های اقتصادی زیرمجموعه این وزارتخانه حفظ منافع مردم است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در این بازدید با تعدادی از کارگران حاضر در بخش های مختلف تولیدی در خصوص وضعیت کار، ساعات کار، حقوق و معیشت آنان صحبت کرد.

ابراهیم بازیان، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعیشستاهمچنین در این بازدید اظهار داشت که نگاه داشتنمعمولاین رکن اصلی تامین داروی کشور است، گفت: در 7 ماهه اول سال 1401 به افزایش 2 برابری تولید دارو دست یافتیم.

وی افزود: 50 درصد پیش سازهای دارویی کشور در این مجموعه قرار دارد شستا عرضه و تولید می شود.

بازیان از ایجاد معاونت نوآوری و اقتصاد دانش بنیان در مجتمع شستا خبر داد و گفت: شستا پیشرو در تولید کشور است.

منصور نیکو نیا مدیرعامل نگاه داشتن سرمایه گذاری داروییمعمولوی ضمن معرفی امکانات، توانمندی ها و توانمندی ها، گزارش عملکرد این مجموعه و اقدامات انجام شده در دوره جدید را تشریح و چالش ها و مشکلات این شرکت را مطرح کرد.

دکمه بازگشت به بالا